• 1
  • 2
2011-03-13, 05:01
Bannlyst
Låter som ett klassiskt fall av Pannbensförskjutning.
Citera
2011-03-13, 05:30
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Nu har jag aldrig provat spice, och jag kommer aldrig prova det, men det låter som att du har sneat rejält. Det är sådant som händer, du borde försöka sluta tänka på det helt och hållet. Om du fokuserar hjärnan på andra saker några gånger så kommer du kunna röka på fint igen.
Citera
2011-03-13, 14:08
Medlem
polackenfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labambayo
Det här är bland det roligaste jag har läst, sitter å skrattar högt mitt i natten helt själv, jag trodde jag skulle ramla av stolen när jag läste om bordet Hjärtligt tack för att du delade med dig av denna unbara historia

Varsågod! Kul att du gillade den
Citera
2011-03-13, 14:12
Medlem
Fina Gubbens avatar
Cannabis -> Rökmixar och cannabinoider

/Mod
Citera
2011-03-13, 18:30
Bannlyst
Kranen kanske doppade rökat i PCP?

Jag har aldrig upplevt några problem med Spice eller dess systrar, men tydligen så är det inte en helt säker kemikalie.
Citera
2011-03-14, 09:13
Medlem
itsasins avatar
Låter som att du bara nojjat upp dig rejält, nästan på väg till en panikattack? Har också fått såna tankar nångång förut, man bara nojjar vidare å tror att man fastnat i ruset att man aldrig blir normal igen Hade också svårt å ta nästa spliff efter den gången, men det är väl bara att försöka tänka positivt när du röker, du vet ju att inget kan hända EGENTLIGEN, its all in ur brains..
Citera
2011-03-14, 10:08
Medlem
kek123s avatar
Lite OT men det får ni tåla.

Första gången jag rökte spice fick jag grov snetändning och panik, trodde att jag skulle dö osv. Tidsuppfattningen var oxå bortblåst. Trodde att jag hade sneat i flera timmar men i själva verket var det bara 30 min. Men när den var över så mådde jag fruktansvärt bra och var glad över att vara "tillbaka" i det vanliga livet. Så nu när jag röker brukar jag överdosera till den mängd att jag får paniken osv för att sen vara sjukt nöjd med livet när det jobbiga är över :P
Citera
2011-03-15, 01:56
Medlem
AntonioMontanas avatar
Du tänker för mycket. Istället för att tänka : "Shit, jag blev så stenad att jag knappt kommer ihåg nånting" så tänker du "shit, vad hände? Vad var det i jointen? fick jag en psykos? Kommer jag va fuckad resten av livet nu? O Gud jag dör, jag dör bla bla. Ingen av de frågorna kan du få svar på hur mycket du än tänker, så det är lönlöst att tänka på det.

Jag har brukat droger i över tio år nu, mest cannabis under ungdomen och diverse rökmixar nu på senare tid och kan säga det att chansen att du "snear" där du får nån sorts panikångest, eller att du spyr eller att du blir så bränd att du inte kan stå på benen, att det ska hända ett par gånger under din livstid är stor. Så kan du inte hantera det med en klackspar är det bättre du inte brukar alls.

Sånt där händer mig då och då. T ex när jag prova Wasted första gången för ett par veckor sen.

Hade inte käkat nånting på gårdagen, vaknar halv 2 på eftermiddan, hämtar ut paketet, käkar micromat snabbt, o sätter mig ner o rökar en 0,2a. Blir så stenad att jag inte kan röra på mig, utan bara ligger där. Börjar få orostankar kring detta, då jag aldrig blir så hög. Oroar upp mig lite, samtidigt som jag e helt utslagen. Spyr upp micromaten i en påse, sen ligger jag i soffan i en halvtimme utan att kunna röra på mig. Medans jag ligger där tänkar jag på alla de förmedvetna och undermedvetna tankarna som är så hemska att jag uppenbarligen förskjutit dem, och inte tänkt tankarna förrän nu. Känns som att jag brutit ihop mentalt. Får ihop tillräckligt med styrka för att ta mig till toaletten, spyr, ligger där i en halvtimme. Tar mig sen upp o lägger mig i sängen de närmaste timmarna. Börjar må bättre, funderat klart, nått slutsatserna av allt funderande och bara njuter av ruset. Dock lite uppskakad utav allt det jag lärde mig om mig själv för ett par timmar sen.

Jag blev så bäng och tänkte på så skrämmiga saker att jag trodde det var kört. Men sånt händer. Man får helt enkelt börja resonera med sig själv and get over it.

Nästa dag rökte jag igen och blev precis lika bäng. Kunde inte stå på benen utan att bli svag, vilket gör en illamående. Den här gången var det inte så mycket tankar, för det mesta hade jag löst dagen innan. Bara att jag blev wasted. Tredje gången, senare samma dag, blev jag bäng, men kunde gå och röra på mig redan efter en halvtimme-45 minuter.

Poängen är att även fast jag fick en otrolig snedtändning första gången jag rökte, så var jag inte rädd att prova igen, då jag visste att jag var tillräckligt stark för att "vinna" över vilka negativa tankar som än kommer upp samt visste jag att jag skulle bygga upp resistensen och inte bli alls lika stenad andra gången. Så blev det också. Älskar Wasted numera. Men det biter inte lika hårt som innan. Ska prova demon nästa gång.

Mitt råd till dig, är att om du inte kan röka utan att oroa dig efteråt ska du inte göra det alls.
Citera
2011-03-15, 10:10
Medlem
itsasins avatar

Precis, allt handlar bara om tankar. Har man varit med engång så är det lugnt nsäta gång det händer.
Citera
2011-03-19, 04:01
Bannlyst
Hände liknande med mig när jag rökte wasted. Dock så låg jag ensam i sängens trygghet men var helt säker på att jag skulle dö eftersom att jag hörde att det droppade blod inuti min hals. Men det konstiga är att jag kunde inte brytt mig mindre. Tankarna gick typ "fan.. kommer nog dö ikväll... Dålig otur"

Låg så i 3 timmar samtidigt som jag hade sjuka tankar på hur samhället går ihop hela tiden som en sjuk konspirationsteori som ändå stämmer jävligt bra. Ska nog skriva en bok.

Ni får ursäkta för skitdålig OT och ett allmänt skitdåligt inlägg. Börjar bli övertrött och måste skriva lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in