2011-04-01, 00:47
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Tack.
Jag ser det inte så besvärligt längre då jag haft det i flera år nu, man lär sig hantera det på nåt vis, men råkar man klia sig i sömnen tex kan man räkna med att stora delar av kroppen drabbas. Sen har jag fyra olika varianter av urtikaria och får ta sprutor lite då och då, men det går att leva med, om det nu kan vara någon tröst.
Förstår dilemmat, men förklara för dom i din omgivning vad det är du har, jag fick göra det på jobbet men efter det så kände jag mindre stress kring det hela och det gjorde faktiskt lite skillnad på attackerna också. Sömnbrist är en annan vanlig orsak till att det bryter ut, så bra sömnvanor är viktigt.
Jag ser det inte så besvärligt längre då jag haft det i flera år nu, man lär sig hantera det på nåt vis, men råkar man klia sig i sömnen tex kan man räkna med att stora delar av kroppen drabbas. Sen har jag fyra olika varianter av urtikaria och får ta sprutor lite då och då, men det går att leva med, om det nu kan vara någon tröst.
Förstår dilemmat, men förklara för dom i din omgivning vad det är du har, jag fick göra det på jobbet men efter det så kände jag mindre stress kring det hela och det gjorde faktiskt lite skillnad på attackerna också. Sömnbrist är en annan vanlig orsak till att det bryter ut, så bra sömnvanor är viktigt.
Oj nu förstår jag att mina utslag kanske inte är så farliga/jobbiga när man hör hur andra har det

En av läkarna jag pratade med sa att de inte lägger ner så mycket forskning/resurser för att försöka hitta botemedel till detta just för att det inte är "farligt" utan det bör gå över av sig själv efter ett tag, Dåligt, men kanske sant, finns ju värre sjukdomar att försöka bota.
Jag har faktiskt börjat berätta för de som jag känner bäst, typ kompisar man brukar vara med och dem man tränar med, så dom förstår vad det är och inte blir rädda. Det underlättar för mig också. Jag har riktigt dålig dygnsrytm just nu, sömnproblem och sover inte tillräckligt eller rätt, för mycket o tänka på och för mycket att göra i skolan, så sitter som t.ex. nu och försöker hinna ikapp i skolan, men det går att ordna. Ska försöka ta det lungt lite framöver, rätt mat, sömn och inte försöka stressa och se ifall det ger resultat.