• 5
  • 6
2014-10-24, 12:59
Medlem
Jag har själv haft nässelutslag sen aug , sen jag gick på hydrokortison och betapred .
Min läkare sa att jag får nässelutslag när kroppen är stressad.

Som får några dar sen hade jag en heldag med panikattacker. Vilket blev massvis med utslag på kroppen och ansikter( mina utslag som precis hade gått bort). Histamin frigörs när man är uppe i varv!
Histamin finns även i mat. Så tips är att försöka stressa mindre, ta inte mer kortison. Stressar bara upp kroppen och histamin frigörs. En
Enda stor ond cirkel.
Citera
2014-10-24, 15:09
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfraken.
Hjälper inte Singulairen heller? Hur länge var du fri innan de kom tillbaka?

Helt fri har jag inte varit men i nästan ett år var det under bra kontroll. Singulair hjälper nog bra, har faktiskt inte testat vara utan den. Jag befinner mig i en stressig sits nu så antar det beror på det nu när det blossar upp som bara den. hela benen bålen brösten och en arm är i stort sett täckta nu av skiten. Bara att hålla sig utan att klia är ju ett rent helvete.

Hur är det med dina? vad har du för behandling?
Citera
2015-07-16, 15:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Har nyligen fått vad jag tror är nässelutslag.

Har såvitt jag tror haft det en gång tidigare, vid båda tillfällena fick jag det när det var väldigt varmt ute.

Annars kan jag inte hitta några likheter vid tillfällena, det är 5 år emellan och vid första tillfället hade jag det bara typ 1 vecka eller så.

Nu har jag haft klåda i knappt 2 veckor och utslag i knappt 1 vecka. Har tagit Cetrivizin (antihistamin) mot klådan samt sedan igår tagit Betapred. Den första dosen (12 tabletter) verkar inte ha hjälpt, hur lång tid bör det ta för Betapred att verka? Direkt?

Det enda jag väl kan konstatera är att det inte blivit värre idag gentemot igår. Och det kliar mindre nu än för några dagar sedan.

Har det framförallt på armarna/händerna, samt längs med armhålarna/höfterna. Väldigt lite på benen, magen, ryggen och inga alls på bröst/hals/ansikte.
Citera
2017-09-25, 00:19
Medlem
Porsennas avatar
Sedan juni i år har jag nässelutslag på högerarmen. Envisa rackare det där. Första tanken var att det var orsakat av brännässlor men det är någon form av reaktion på fysisk ansträngning i sommarvärmen.

Finns det någon hemmakur man kan behandla utslagen med?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in