Läkarna har förfan ingen aning om vad nässelutslag ens är!... Dom kan inte bota det, dom vet inte vad som behövs för att lindra och dom vet inte ett skit om det förutom att det ser ut som utslag när man kommit åt nässlor helt enkelt, dvs. dom har lyckats döpa utslagen och inget mer... Har haft det i snart 1 år nu och fått massvis med mediciner som ska "bota" "lindra" "hjälpa", you name it... inget funkar och dom vet inte vad dom snackar om helt enkelt. Jag har det nu och det kommer så fort min kropp värms upp, stress, träning m.m. förr var det bara från halsen och ner, nu har det även börjat komma på ansiktet lite här o där, och även på hårbotten! sjukt att dom inte kan bota skiten...
Sommaren är förmodligen helt förstörd, eftersom det förmodligen kommer bli varma dagar, och då kommer jag förmodligen ha utslag hela dagarna... jippie.... kul.
Fått betala massvis med pengar för "undersökning", och vad fick man reda på? vilka svar?, jo detta:
Duscha svalt/kallt istället....
Spring inte, stressa inte, jogga inte...
En av läkarna sa till o med ' Jag tror att du framkallar det mentalt.. du tänker för mycket på utslagen att de kommer när du tänker på dem" , skrattade åt henne o gick därifrån... seriöst.
typ sådana svar fick jag...
Någon som har lyckats med att lindra, bota detta? hur? vilken medicin?... vore väldigt tacksam ifall någon som lyckats med detta ger mig tips o råd :/
Här kommer en bild som jag tog idag efter att ha tränat lite på gymmet... det ser bättre ut på bilden än i verkligheten, tyvärr.
http://img853.imageshack.us/i/imag0270f.jpg/