2026-08-26, 07:06
Avstängd
Peneenlavaginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Påminner om min egen karriär faktiskt fast jag är verksam inom ett annat område.

Starkt jobbat i så fall.
Men man ska komma ihåg att en stor del i Dollys framgång var att inga myndigheter lade sig i.

Att soc inte agerade mot att tolv pers bodde i en koja säger en hel del om den tiden och platsen.

Just det blev faktiskt grunden till hennes stora lycka hon fick utvecklas fritt utan att staten skulle in och "rädda" henne.
Citera
2026-08-26, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peneenlavagina
Starkt jobbat i så fall.
Men man ska komma ihåg att en stor del i Dollys framgång var att inga myndigheter lade sig i.

Att soc inte agerade mot att tolv pers bodde i en koja säger en hel del om den tiden och platsen.

Just det blev faktiskt grunden till hennes stora lycka hon fick utvecklas fritt utan att staten skulle in och "rädda" henne.

100%
I princip alla hemlösa i USA är fd omhändertagna barn som placerats i fosterhem eller på institution.
https://smartjustice.org/topic-areas/child-welfare/high-percentage-of-homeless-population-has-been-in-foster-care
Citera
2026-08-26, 07:17
Medlem
MrKyotos avatar
En ikon har gått ur tiden. Tyckte hon var riktigt het när jag var mycket ung (höll det dock för mig själv).

RIP!
Citera
2026-08-26, 07:18
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fan är du min man? I så fall sluta kalla mig "din fru"!

Personligen lyssnar jag på Travellin thru på repeat nu.
Dolly förbrödrar även efter döden
Citera
2026-08-26, 07:41
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulsister
Om man bortser från brösten, så har jag läst att hennes make aldrig hade sett hennes riktiga hår, och att hon alltid har peruk.

Så här såg Dolly ut utan Peruk

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-ss&hs=GIBB&sca_esv=9bb492740679b1a9&sxsrf=APpeQnvA KG9YFuDxKs50Yj4oo8vDY0pqjg:1787719860810&udm=2&fbs =ABfTbFUyxjQn9bne4DuflY2dNqqKpciNlO8bVadYkcA6KsHR4 I_IbVBw6XZuDXjzx4ZA6XTuLsnAxmqjcWk8SX9ZZp8OKcWl xYoIIqSyRL4k_99BoEKv3xSLvgsYbwaJ2S3lO6u80lrhPYK746 5GLi_Mz8kfChIwYWqT8alDlFkERTD7MEk7piVSAXNtAl30R0k8 v1wIWVzggq6IMyjw2pJy8hR7719Cug&q=hur+s%C3%A5g+doll y+parton+ut+utan+peruk%3F&sa=X&ved=2ahUKEwjlsYu6v7 2WAxW5FRAIHTRtN2kQtKgLegQIERAB&biw=384&bih=729&dpr =2.81#sv=CAMSVxoyKhBlLTBOd0FtaE9DdWIxN2VNMg4wTndBb WhPQ3ViMTdlTToOY1Y1a3VWdzBqM0RIb00gBCoXCgFzEhBl LTBOd0FtaE9DdWIxN2VNGAEwAUoECAEQAhgHIKjQ-tYPSggQAhgBIAIoAQ
Citera
2026-08-26, 07:41
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Precis så var det för mig när Elvis dog, han tog i hand och tackade för att jag levererade hans Propavan. Han verkligen älskade mig.
Japp, likadant när Jackson checkace ut, jag fick åka skytteltrafik med ryanair för att leverera pix.
Men vad gör man inte för en gammal vän ?
Citera
2026-08-26, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Japp, likadant när Jackson checkace ut, jag fick åka skytteltrafik med ryanair för att leverera pix.
Men vad gör man inte för en gammal vän ?
Var du tolv år då?
Citera
2026-08-26, 07:53
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Spirella Girls" cover:
https://www.youtube.com/watch?v=7GQiPXF4p9k&list=RD7GQiPXF4p9k&start_radio =1

Dolly var ett namn (i Sverige) att räkna med i hennes genre. I USA givetvis större.
Tror att covern var VM94, vet inte om det var SVT eller TV4 som låg bakom där.

Edit;
SVT, ser att Sverker i Plus slänger bollen i sin soptunna..

Tack så mycket där var den ja, vilka härliga minnen, en kul video med Sverker också en passande cover blev det och den funkar fortfarande
Citera
2026-08-26, 07:56
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Jag vill uttrycka min sorg. Dolly var en människa som stod mig väldigt nära. Vi har delat skratt, tårar, längtan och hopp tillsammans. Jag har gillat varenda inlägg som hon gjort på alla plattformen. Det här beskedet kom oväntat och plötsligt - även för oss i den närmaste cirkeln. Working 00-24 what a way to make a living. RIP.

Jag förstår att du tror att du och Dolly var ”nära” eftersom du är en stalker. Det är typiskt för en stalker (eller en psykiskt störd individ) att tro att man är ”nära” genom att endast följa någon på internet.

För övrigt är det en trist dag. För alla.
Dolly var en som ”band samman” och ”förenade” världen.
Senast redigerad av GormDenGamle 2026-08-26 kl. 08:11.
Citera
2026-08-26, 08:08
Medlem
Ett oersättligt musikaliskt unikum. Vila i frid
Citera
2026-08-26, 08:09
Avstängd
Peneenlavaginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
100%
I princip alla hemlösa i USA är fd omhändertagna barn som placerats i fosterhem eller på institution.
https://smartjustice.org/topic-areas/child-welfare/high-percentage-of-homeless-population-has-been-in-foster-care

Det där är en brutal sanning.

Hade staten lagt sig i Dollys barndom hade hon garanterat blivit förstörd av systemet och hon delade ett enda rum med elva syskon i en koja utan el och vatten.

Pappan betalade förlossningen med en säck majsmjöl eftersom pengar inte fanns.

De sov på halmmadrasser, levde på gröt och potatis och hon blev mobbad för en jacka gjord av gamla tygtrasor och idag hade soc stämplat detta som akut vanvård och splittrat familjen direkt.

Men det var just den där fattiga sammanhållningen som gjorde henne till en miljardär och ikon.

Friheten från myndigheter blev hennes räddning.
Citera
2026-08-26, 08:10
Avstängd
Peneenlavaginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Ett oersättligt musikaliskt unikum. Vila i frid

Verkligen. En helt osannolik resa från ett fattigt råtthål till ett lyxigt slott. Vila i frid Dolly.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in