Citat:
Jag försöker att förkasta den mest subjektiva och vinklade informationen från alarmistiskt håll. Eller du kanske anser att den artikeln jag kritiserade var objektiva fakta, trots att man blandade olika mätvariabler på ett sätt som grovt överdrev resultaten.
Ursprungligen postat av Neilyo
Tänk på att Sorken inte är ute efter att komma fram till objektiva sanningar. Sorken jobbar i kärnkraftsindustrin och vill vinna argumentationen för deras räkning. Det enklaste sättet är att hela tiden ifrågasätta trovärdigheten och lägga orimlig bevisbörda på dem som för fram information som kan vara negativ för kärnkraft. Hans inlägg är partsinlagor och inget annat!
I stället för att kalla det partsinlaga, möt i stället min kritik och beskriv i stället hur och varför du anser att artikeln var objektiv och balanserad, eller vilka faktuella fel jag hade i min kritik mot artikeln. Eller är det en orimlig bevisbörda? Det är ju trots allt betydligt enklare för dig att kalla det partsinlagor i stället för att sakligt bemöta kritiken.
I den här tråden har man bland annat redan kunnat läsa om allt från att härdarna skulle ge en kärnexplosion, trots att det inte kan ske med låganrikat uran, till länkar till radiologiska homeopater som anser att strålning är farligare ju mindre det är av den. Eller bilder av "något orange" på en grynig bild som påstås vara en härdsmälta som låg helt öppen.
Det har varit en oändlig flod av overifierat strunt som länkats som sanningar av folk vars enda kritiska granskning av information kan sammanfattas i frågan "Överensstämmer detta med min alarmistiska bild av farorna med kärnkraft?".
Det verkar vara lite religiöst med de som länkar till den sortens information. Ifrågasätter man deras förusbestämda världsbild att allt som rör kärnkraft är absolut livsfarligt och man kommer få miljontals dödsfall så diskuteras inte fakta utan man blir kallad "hädare". Det är betydligt enklare att stämpla någon som kommer med obekväm information än att diskutera med dem.
Så vad tror du Neilyo, dags att visa varför du anser att min kritik av den senaste artikeln var felaktig? Eller kanske ta fram en ny synonym till/modernt uttryck för hädare i stället för att diskutera fakta?