Citat:
Ursprungligen postat av TheHorror
För att mina föräldrar och min lillasyster är där nere, och jag här i Sverige pga studier. Och jag får inte återvända ner dit av mina föräldrar och mina släktingar, som hela tiden ber mig att stanna i Sverige.
Och för jag märker hur jänkarna styr hela diskussionen, utöver sina påtryckningar på den Japanska regeringen, blåser upp hela olyckan, helst vill dom väl se fanskapet flyga i luften.
Jag tycker det japanska folket tar det hela väldigt bra och vackert, sen kommer västvärlden in och skall skapa onödig oro och panik med sina konstiga varningar och domedagsprofetior.
Och för jag märker hur jänkarna styr hela diskussionen, utöver sina påtryckningar på den Japanska regeringen, blåser upp hela olyckan, helst vill dom väl se fanskapet flyga i luften.
Jag tycker det japanska folket tar det hela väldigt bra och vackert, sen kommer västvärlden in och skall skapa onödig oro och panik med sina konstiga varningar och domedagsprofetior.
Då är mitt råd till dig: En siffra på en INES-skala betyder ingenting, det är verkligheten som gäller. INES-skalan är för nördar som vill diskutera nivåer, betydelse och påverkan i makrosammanhang. För enskilda är insikt i de verkliga och betydelsefulla riskerna (det finns annat än Fukushima som ställer till det, ju) det enda meningsfulla. Som läget är i Japan nu, så finns det två viktiga frågor: Om man (som du) är någon annan stans - finns det något bra skäl att åka till Japan? Och likadant, om man idag är i Japan skall man fråga sig om det finns bra skäl att flytta på sig?
Fattar man de besluten på goda, solida grunder blir det bra.
Varför USA och västvärlden skulle önska mer elände på Japan kan jag inte förstå. Men situationen är allvarlig, ju snabbare man accepterar det, ju bättre. Man kan bara göra något åt saken om man accepterar problemet.
Men det kommer att ta tid, dom är ju tvungna att vattna hela tiden också.
Det kommer att komma mer rapporter om sprakande firrar.