Citat:
Ursprungligen postat av alpi
Ok. Men varför skulle jag göra mig besväret att läsa några ointressanta spekulationer i en amerikansk tidning? Tror du folk där vet bättre än de som är på plats?
Nu kommer uppgifterna från arbetare som är på plats.
Men du har rätt, din livserfarenhet och din trettio år gamla utbildning i kemi gör dig till den mest kvalificerade experten i världen.
När moltas var här och spridde spekulationer genom källor direkt från Fukushima så visste du bättre trots att du till skillnad mot Moltas källa inte är på plats.
Jag tycker allvarligt att du ska åka ner till Japan och erbjuda dem din expertis.
Eftersom det är ofarligt och du är på de sista gyllene åren skulle det väl vara en samhällstjänst om något om du åkte ner och styrde upp skiten,.
Även om du vet att situationen är under kontroll så vet varken Japanerna eller resten av världen det, så om du förklarar för dem lugnt och sansat hur det ligger till så kanske de lägger de ner paniken och vi kan börja fokusera på nya kärnkraftsverk.
Fan jag hoppas att du är en skön men en sådär envis gammal gubbe som bara har bestämt sig, ungefär som min gammelfarfar som är 97år och ta mig fan vet hur allting kan göras rätt och hur alla har fel i allt.