Citat:
Ursprungligen postat av Klompe
Så att man tvingas avbryta arbetet med att få igång kylsystemen därför att strålningen är för hög är enligt dig ett tecken på att läget är under kontroll? Du är verkligen spritt språngande galen.
Hur snabbt tror du att arbetet med att reparera kylsystemen kommer att fortskrida om varje arbetare bara kan vistas på platsen i 30 minuter? Hur många personer finns det som är kvalificerade att utföra sådant arbete som kan roteras in för att byta av? Och vad händer om man får ett ytterligare utsläpp och nivåerna stiger?
Din oförmåga att se vilka allvarliga risker det är frågan om är förbluffande.
Det är bara tragiskt att se hur du inte läser (eller inte förstår) vad jag skriver, och istället kallar mig galen... Snacka om total brist på argument.
Låt mig försöka upprepa: Att dra tillbaka arbetare när man har en strålning på 500
uSv/h (vilket det handlade om enligt Kyodo/Reuters osv), innebär att man har en väldigt stor säkerhetsmarginal. I 500
uSv/h kan du stanna i 24 timmar utan problem. 48 timmar också.
Drar man då tillbaka arbetarna så kan det knappast handla om något annat än att läget är ganska gott, man har mycket kvar men räknar inte med att någon akut försämring ska ske.
Snälla: Hur länge ska du hålla på och hävda att en jättekatastrof ska ske? Det är helt enkelt inte trovärdigt, så håll den dyngan för dig själv. Vi behöver inte mer hysteri.