Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Med tanke på att du säger detta och en hel del kärnkraftsexperter professorer med flera uttalar sig i mer apokalyptiska termer väljer jag helt odiplomatiskt att oroa mig lite grann... jag misstänker att jag har studerat 240 poäng mer fysik än du har
Förhoppningsvis är reaktorerna oskadda och de stora radioaktiva molnen som kommer föras mot stor-Tokyos 40 miljoner invånare när vinden vänder i natt det enda vi behöver oroa oss för.
Men jag hoppas att du har rätt!
Nej du har inte studerat 240 poäng mer fysik än jag, så mycket kan jag åtminstone säga.
Men till frågan; man ska ta allvarligt på denna incident. Men det jag ogillar oerhört starkt är två saker:
1. Den enorma paniken och överdrifterna, som gör att en massa resurser i onödan går åt till att hantera flyende utlänningar, på redan igenkorkade vägar.
2. Att inte media rapporterar mer om det egentliga lidandet. Tsunamin, och de 10-tusentals döda. Här känns det tyvärr som man försöker slå inrikespolitiska mynt av detta. Det finns ju en oerhört stark och kraftfull anti-kärnkraftslobby i detta land.