2011-03-11, 20:49
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goin-xxxl
Förhoppningsvis överklagade du, Ts vilken summa du än får så skall du överklaga dom kan inte ge dej mindre.

Ja det gjorde jag förstås. dock så blev bedömningen av ersättningen då lägre konstigt nog. Men, precis som du skriver, de kan ju inte ge dig mindre pengar så det lönar sig alltid att testa.
Citera
2011-03-11, 20:50
Medlem
Messerschmitts avatar
Hur mycket pengar det kan bli är omöjligt att svara på i nuläget. Även om bolagen har någorlunda liknande ärrtabeller så kan beloppet man räknar på skilja oerhört mycket. Det blir ju en viss skillnad på att få 2% av exempelvis 200.000 kr och 2% av 1.000.000 kr (4000 kr respektive 20.000 kr).
Citera
2011-03-11, 21:59
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiight
Fick närmare 14k för mitt ärr på hakan, fick sy 6 stygn.
I princip samma placering som ditt också.

Mvh
Fan vad sweat det skulle vara om man skulle få så mycket! Hur ska man lägga upp det för att få så mycket pengar som möjligt? Finns det några genvägar?
Citera
2011-03-11, 22:25
Medlem
peyotemattes avatar
Tjena..
Anmäl det och vänta ett år för att skicka in bild på ditt ärr. Dottern fick 8000kr för ett litet ärr på hakan.
Jag har fått 14000 för ärr på mina knän
Citera
2011-03-13, 19:53
Medlem
santos_devilles avatar
Hur länge kan man vänta med att försöka suga ut pengar från försäkringsasen?

Har säkert 10-12 ärr jag aldrig ens tänkt på att jag kan få cash för. Har ett ca 8 cm långt 2 cm brett ärr på handen som jag fick som 10 åring, fult sytt som fan och nerver ligger utanför.

Har även en massa små ärr i pannan från kängor, och ett Jack i bakhuvudet från en flaska. Fult som fan med en kal fläck på skallen med stygn...

Råkade nästan skära fingret av mig på fyllan när jag skulle diska glas på en fest och ett vinglas var trasigt så slet upp pekfingret på hela utsidan. Också pissigt sytt för jag var full och odräglig tyckte läkaren...

Allt hände för mååånga år sedan.
Citera
2011-03-14, 20:51
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur länge kan man vänta med att försöka suga ut pengar från försäkringsasen?

Har säkert 10-12 ärr jag aldrig ens tänkt på att jag kan få cash för. Har ett ca 8 cm långt 2 cm brett ärr på handen som jag fick som 10 åring, fult sytt som fan och nerver ligger utanför.

Har även en massa små ärr i pannan från kängor, och ett Jack i bakhuvudet från en flaska. Fult som fan med en kal fläck på skallen med stygn...

Råkade nästan skära fingret av mig på fyllan när jag skulle diska glas på en fest och ett vinglas var trasigt så slet upp pekfingret på hela utsidan. Också pissigt sytt för jag var full och odräglig tyckte läkaren...

Allt hände för mååånga år sedan.

Med tanke på din taskiga attityd är jag glad åt att din rätt till ersättning är preskriberad för länge sen...
Citera
2011-09-05, 22:29
Medlem
Hundvalps avatar
Såja! Nu har det snart gått ett år sedan olyckan och det har läkt rätt så bra, men har forfarande kvar ett ärr och är rätt känslig på hyn där man man bl.a. ska raka sig osv. Men har taget lite bilder på eländet (mycket dåliga, läs:skitkamera) och vad tror ni. Hur mycket cash skulle ja kunna klämma ut? Är i ganska stort behov av pengar soo to speak.

http://imageshack.us/f/842/dsc00719my.jpg/
http://imageshack.us/f/402/dsc00722i.jpg/
http://imageshack.us/f/11/dsc00718sv.jpg/
Citera
2011-09-05, 22:32
Medlem
chilli__s avatar
http://www.folketsombud.se/
Citera
2011-09-06, 10:19
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilli__
http://www.folketsombud.se/
Vet inte om det är en jättebra ide, dels var att man ska pröjsa dem runt 400 kr samt 9% av det man får av försäkringsbolaget. Ingen som kan ha ett hum?
Citera
2011-09-06, 10:34
Medlem
Keffastes avatar
Det ska ta minst ett år sen man fick skadan och högst 10år(varierar dock)
Jag skickade in angående ett ärr mitt i pannan som är cirka 2cm långt och 1-2mm brett.
Jag fick inte ett öre då det va över 15år sen det hände.(provade nicka ett träbord som liten, var fortfarande blodstänk i taket på förra kåken lol)

Jag fick maila över bilderna på mitt ärr men som sagt var det för lång tid sen skadan skedde.
Citera
2011-09-06, 13:15
Medlem
Vafan, kan man få pengar för sånt? Har diverse ärr dels i ansiktet (under ögonbrynet) och över armarna efter att dragit isär hundar i slagsmål.

Måste man ha anmält skadan innan? eller är det bara o skicka bilder?
Citera
2011-09-09, 01:18
Medlem
ecke89s avatar
Har ett ärr på ögonbrynet som inträffade i samband med en cykelolycka för ca 2 år sedan gick ej till läkaren och har inga bilder ifrån skadetillfället. Kan jag ta kort såhär i efterhand och begära pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in