• 1
  • 2
2011-03-11, 20:19
Medlem
Hundvalps avatar
För ungefär ett halvår sedan faceplantade jag rakt ner diket då jag ramlade när jag cyklade. En incident som orsakades av att styret åkte av. Hade ganska tur i oturen att jag inte skadade mig mer än vad jag gjorde, då jag endast fick ett djupt sår i hakan som blödde ganska rejält. Allt ledde till att jag fick sy 6 stygn, har jag för mig.

Men nu när man är pengakåt så vill man ju så klart utnyttja de försäkringar man har. Har de mesta försäkringar. Hur mycket pengar tror ni att jag kan få, om ens något? Har ett ärr som kanske är 1 cm långt nu.

BILD 1: http://oi52.tinypic.com/v5iji8.jpg
BILD 2: http://oi51.tinypic.com/jh4rjt.jpg
Citera
2011-03-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
För ungefär ett halvår sedan faceplantade jag rakt ner diket då jag ramlade när jag cyklade. En incident som orsakades av att styret åkte av. Hade ganska tur i oturen att jag inte skadade mig mer än vad jag gjorde, då jag endast fick ett djupt sår i hakan som blödde ganska rejält. Allt ledde till att jag fick sy 6 stygn, har jag för mig.

Men nu när man är pengakåt så vill man ju så klart utnyttja de försäkringar man har. Har de mesta försäkringar. Hur mycket pengar tror ni att jag kan få, om ens något? Har ett ärr som kanske är 1 cm långt nu.

BILD 1: http://oi52.tinypic.com/v5iji8.jpg
BILD 2: http://oi51.tinypic.com/jh4rjt.jpg

För "nya" bilder går inte att säga hur mycket du får, du måste ta bilder från dagsläget.
Citera
2011-03-11, 20:27
Medlem
fraKturs avatar
Det där ska allt gå å klämma ut lite pengar ifrån.
Citera
2011-03-11, 20:33
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baka_Kaka
För "nya" bilder går inte att säga hur mycket du får, du måste ta bilder från dagsläget.
Har tyvärr ingen kamera nu. Men tänk dig ett litet ärr på drygt 1 cm lång och kanske 2-3 mm brett. Helt ok läkt, men i ansiktet som sagt.

Var snackat vi om ungefär? 100 kr, 1000 kr, 5000 kr?
Citera
2011-03-11, 20:42
Medlem
goin-xxxls avatar
Tror du borde ha anmält det direkt.
Hittils fått 150 tuss för ärren på min hand och förväntar mej mer dock.
Har dessutom ett antal tillfällen att klaga för ärren samt 10 år på mej för invaliditet vilket jag inte känner av
Citera
2011-03-11, 20:43
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Har tyvärr ingen kamera nu. Men tänk dig ett litet ärr på drygt 1 cm lång och kanske 2-3 mm brett. Helt ok läkt, men i ansiktet som sagt.

Försäkringsbolagen har en tabell dom går efter.
Fick det värsta som tur är med min hand, dvs extremt vanprydande.
Citera
2011-03-11, 20:44
Medlem
kolla med ditt försäkringsbolag. dom har ganska klara regler. å eftersom det e så pass synligt så får du nån summa som du kommer känna dig tacksamm över.
det värsta i din story e väl va fan e det för cykel som styret lossnar på så där.
Citera
2011-03-11, 20:44
Medlem
Har en kompis som har ett litet jack i pannan som är kanske 1 cm långt, tror han fick runt 2 k för det. fast det va ganska tydligt i pannan.Sen vet inte om ditt syns så mycket framifrån, alltså om man kollar på ditt ansikte rakt framifrån.

Fixa en bild så blir det lättare att bedöma
Citera
2011-03-11, 20:46
Medlem
Dalailamas avatar
Jag fick 50k för ett operationsärr på ryggen. Visserligen så var det stort men ändå. Ansiktet bedöms dock alltid som allvarligare = mer pengar.
Citera
2011-03-11, 20:47
Bannlyst
Citat:

Klämde av lillfingret på jobbet för ca 3 år sen, fick 85.000 på försäkringen jag hade via facket, och 65.000 av min privata försäkring.

Min syster fick ett glas på foten så det gick sönder på krogen, vilket resulterade i ett ärr på benet, ca 2 cm långt, hon fick 30.000 på försäkringen för det, dock vart det infekterat och hon fick hoppa på kryckor i 4 veckor. Ska tilläggas att ärr "Värderas" högre på kvinnor av försäkringsbolag då dom står mer för "Skönhet" och Män för "Manlighet", så räkna inte med många kronor om du inte får ett läkarintyg som säger att du skadats mycket psykiskt av att ha ett ärr i nyllet.
Citera
Medlem
aiights avatar
Fick närmare 14k för mitt ärr på hakan, fick sy 6 stygn.
I princip samma placering som ditt också.

Mvh
Citera
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Jag fick 50k för ett operationsärr på ryggen. Visserligen så var det stort men ändå. Ansiktet bedöms dock alltid som allvarligare = mer pengar.
Förhoppningsvis överklagade du, Ts vilken summa du än får så skall du överklaga dom kan inte ge dej mindre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in