Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-14, 00:53
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dodik
Hellre av en osman än en sosse. Sänk nu inte tråden till balkannivå. Nu är jag allt annat än nationalist så du fick in ett ganska präktigt självmål.

Okej, jag förstår, och tar åt mig av din kritik. Du är alltså ledsen för att du och Mihail inte fått den psykvård ni behöver. Jag ställer mig medkännande inför ert problem och önskar er bättre lycka i en eventuell framtid - ni kanske finner er lycka i en turkisk fårkrubba en vacker dag - vad vet väl jag?

Men vad har denna din hjärteangelägenhet (psykvården) med den avlidne gamle sossepolitikern Holmberg att göra? Det finns ju ett psykforum på Flashback - stick dit och förkovra dig vet jag!
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2010-02-14 kl. 00:55.
Citera
2010-02-14, 01:33
Medlem
Dodiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Okej, jag förstår, och tar åt mig av din kritik. Du är alltså ledsen för att du och Mihail inte fått den psykvård ni behöver. Jag ställer mig medkännande inför ert problem och önskar er bättre lycka i en eventuell framtid - ni kanske finner er lycka i en turkisk fårkrubba en vacker dag - vad vet väl jag?

Men vad har denna din hjärteangelägenhet (psykvården) med den avlidne gamle sossepolitikern Holmberg att göra? Det finns ju ett psykforum på Flashback - stick dit och förkovra dig vet jag!

Blöjan Bosse låg bakom psykiatrireformen nämligen. Eller var djupt insyltad minst sagt.
Citera
2010-02-14, 05:19
Medlem
Schnyggves avatar
Usch säger jag bara! fruktansvärt! först få sin mamma mördad med all media som ständigt påminner en, i alla fall vid själva händelsen och ett bra jävla tag efteråt. Blott dryga 6 år senare dör pappan...de har två sönder som jag förstått det bara 19 och 16 år gamla.
Citera
2010-02-14, 06:33
Medlem
Flarran1s avatar
Ytterligare än som profiterat på skattebetalarnas pengar har gått bort...R.I.P.
Citera
2010-02-14, 07:38
Medlem
densistasovjets avatar
Jag vet inte om ni andra reagerat på samma sak, men ingenstans i media skrivs vad han åstadkom under sina aktiva år i politiken, lite som Måna ungefär. Han var där men vad gjorde han egentligen?
Citera
2010-02-14, 09:26
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Thage G. Peterson genmälde att han träffat BH två gånger under
senare år. Och att han upplevde honom som en mkt ensam person,
utan sociala kontakter. Han hade också problem att fixa vardagen,
efter förlusten av sin fru hade han uppenbara problem att koka te
och fixa frukostägg. Vet inte om man skall tycka synd om en sån
person. Sorgen skall man respektera, men handfallenheten är inget
jag köper. Bra karl reder sig själv, heter det. Det gjorde uppenbarligen
inte sossepolitruken, landshövdingen och änklingen Bo Holmberg.

Har man reumatism eller andra problem med muskler och leder är småsaker som att koka vatten eller skära bröd inte alltid småsaker. Hade gubbe hjälp i hemmet?
Citera
2010-02-14, 09:27
Medlem
B.Holmberg hade problem med lugnande tabletter, det trodde jag att fler visste om.
Citera
2010-02-14, 10:03
Medlem
kaspens avatar
Ar ocksa forvanad over att inte fler visste om Hans missbruksproblem. De har pagatt langt Innan Annas dod.
Citera
2010-02-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Har man reumatism eller andra problem med muskler och leder är småsaker som att koka vatten eller skära bröd inte alltid småsaker. Hade gubbe hjälp i hemmet?

Det var tydligen hemtjänsten som hittade honom.
Citera
2010-02-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspen
Ar ocksa forvanad over att inte fler visste om Hans missbruksproblem. De har pagatt langt Innan Annas dod.

Hade ingen aning! Om han hade missbruksproblem innan lär de ju inte ha blivit bättre efter han mist sin fru.

Vem har hand om de stackars barnen? Om Bosse hade hemtjänst låter det inte direkt som om han var kapabel att ta hand om ungarna... Om så är fallet lär de ha varit ganska föräldralösa redan innan hans bortgång.

På ett sätt blir jag lite förbannad över att han inte kunde skärpa till sig och ta hand om sina barn. Ungarna kommer ju bli helt uppfuckade. Det är gradskillnader i helvetet att få sin mamma mördad och att få sin mamma mördad OCH pappa super ihjäl sig. Hade de iallafall haft honom som en stöttepelare...

Well, what is the story here??
Citera
2010-02-14, 13:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag kan bara instämma ! Mina tankar går till barnen. Om jag läste rätt någonstans så verkar de
dock ha en mycket bra kontakt med deras moster och familj.
Det är inte lite den familjen gått igenom. Förstår mig inte på en del i tråden som sparkar på någon
som knappt har kallnat. - Finns det ingen heder kvar ?

Håller med och det är därför de är anonyma.
De som skriver här skulle aldrig kunna stå öppet för den skit de skriver.
Små fjuniga mesar som skulle få rinndiaree om någon skulle ens stirra på dem
IRL
Citera
2010-02-14, 13:25
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Har man barn är man tvungen att ta sig samman- det har många fått göra. Dessutom bör ju BH som socionom veta att han måste se till att få krishjälp/psykoterapi. efter ett sådant trauma. Av tråden framgår och jag har också hört antydningar om det tidigare att alkoholproblemen inte uppkom efter mordet - de kanske förstärktes - men han hade redan problem. Stackars barn - på många sätt - men jag hoppas och tror att de har personer kring sig som äskar och stöttar dem

Att vara utbildad är inte en garanti för att man ska kunna praktisera det man lär ut.
Det är enkelt att sitta bakom en dator och säga hur andra ska bete sig när man själv aldrig ens ha varit i närheten av vad tex BH varit med om.
En del klarar det, en del inte.
Får känslan av att BH var en person som inte klarade av det sociala livet privat och att Anna var en person som tog iniativ fester och middagar så han fick vara delaktig i ett socialt sammanhang.
Det är ju jättevanligt, att män som skilt sig hamnar i samma situation,det blir som en nedgående spiral.
Eftersom de ofta har svårt med den sociala biten.
Det var väl så att Anna var den starka i familjen,kittet och den starka positiva kraften,när hon inte finns kvar och dessutom mördades på ett så brutalt och onödigt sätt,så tappade han så mycket.
Jag tror knappt själv jag skulle orka.
Är inte sosse själv,men skulle gillat att se Anna som ersättare för Göran P.
Hon var påläst,glad jämt leende och positiv.Fan vad jag hatar packet som mördade henne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in