Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Har man barn är man tvungen att ta sig samman- det har många fått göra. Dessutom bör ju BH som socionom veta att han måste se till att få krishjälp/psykoterapi. efter ett sådant trauma. Av tråden framgår och jag har också hört antydningar om det tidigare att alkoholproblemen inte uppkom efter mordet - de kanske förstärktes - men han hade redan problem. Stackars barn - på många sätt - men jag hoppas och tror att de har personer kring sig som äskar och stöttar dem
Att vara utbildad är inte en garanti för att man ska kunna praktisera det man lär ut.
Det är enkelt att sitta bakom en dator och säga hur andra ska bete sig när man själv aldrig ens ha varit i närheten av vad tex BH varit med om.
En del klarar det, en del inte.
Får känslan av att BH var en person som inte klarade av det sociala livet privat och att Anna var en person som tog iniativ fester och middagar så han fick vara delaktig i ett socialt sammanhang.
Det är ju jättevanligt, att män som skilt sig hamnar i samma situation,det blir som en nedgående spiral.
Eftersom de ofta har svårt med den sociala biten.
Det var väl så att Anna var den starka i familjen,kittet och den starka positiva kraften,när hon inte finns kvar och dessutom mördades på ett så brutalt och onödigt sätt,så tappade han så mycket.
Jag tror knappt själv jag skulle orka.
Är inte sosse själv,men skulle gillat att se Anna som ersättare för Göran P.
Hon var påläst,glad jämt leende och positiv.Fan vad jag hatar packet som mördade henne!