Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Direkt efter mordet på Anna skrevs det om en förestående skilsmässa mellan makarna.
Någon som minns detta?? Äktenskapet var i upplösning, och troligen Anna hade lämnat i skilsmässobegäran, enligt min minnesbild? Har jag rätt i mitt minne??

Hur vill du att det skall vara ...?
Citera
2010-02-12, 18:33
Medlem
Vuxenkos avatar
Stackars söner..
Citera
2010-02-12, 18:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Direkt efter mordet på Anna skrevs det om en förestående skilsmässa mellan makarna.
Någon som minns detta??
Äktenskapet var i upplösning, och troligen Anna hade lämnat i skilsmässobegäran, enligt min minnesbild? Har jag rätt i mitt minne??

Om så var fallet kanske inte, osv...
Du har nog drömt. Jag minns inget sådant. Om du har rätt så kan du nog hitta artiklar om det.
Citera
2010-02-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottymannen
Jag har inte fattat hans roll i psykiatri-reformen. Stod han bakom besluten om att dom (de sk tokskallarna) inte skall vara institutionaliserade och släppas ut på gatorna vind för våg (större möjligheter att vara delaktiga i samhällslivet) eller för att den reformen var misslyckad och knäppskallarna skulle låsas in igen..?

Kan nån vänlig själ bena ut detta?

Du uttrycker dig så illa.
"Knäppskallar"?
Du vet ingenting om psykiatrin.
Citera
2010-02-12, 18:59
Medlem
fredd4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Du uttrycker dig så illa.
"Knäppskallar"?
Du vet ingenting om psykiatrin.

någon som vet vad han dog av? (medicinsk och inte tex "sorg)
Citera
2010-02-12, 19:17
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har nog drömt. Jag minns inget sådant. Om du har rätt så kan du nog hitta artiklar om det.

Jag är ganska säker på att det gick ett rykte om skilsmässa, men jag hittar inget på nätet.
Minns jag så j-a fel?

Eller är det mörkat i god PK-anda??

Frågan är kanske lite OT, så glöm den, om ingen har någon info om detta.
Citera
2010-02-12, 19:21
Medlem
En sosse mindre, dock synd om barnen.
Citera
2010-02-12, 19:25
Medlem
Torpedullas avatar
Denne man ÄR mediakåt. Jag vet inte om ni var torra bakom öronen då Anna Lindh dog, men då svassade han runt och fjantade sig i medierna på ett ICKE hälsosamt sätt. När Anna var i Rom och lekte med de stora elefanterna i världspolitiken ringer hennes barn mitt under mötet och frågar var gympakläderna är....... Själv sitter den late, inkompetente, avdankade, alkoholiserade, oduglige, landshövdingsfan i Nyköping och rullar tummarna. Fy fan.................................!!!
Citera
2010-02-12, 19:40
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att det gick ett rykte om skilsmässa, men jag hittar inget på nätet.
Minns jag så j-a fel?

Jag vet inte, men om han var så pass nergången redan innan mordet som det antyds i tråden så låter det väl inte osannolikt? Anna Lindh höll ju på att förberedas för att efterträda Göran Persson som partiordförande och statsminister och då hade det väl inte varit så passande med en gravt alkoholiserad make i environgerna.
Citera
2010-02-12, 19:41
Medlem
Citat:
Minns jag så j-a fel?

Några skilsmässoplaner kan jag förstås inte komma ihåg. Och fanns det några så tystades de nog ner i PK-media.
Man kan ju iaf notera att han var ganska mycket äldre än Anna, närmare bestämt 15 år. Han född 1942 och hon 1957. Och de gifte sig 1991 då han var nästan 50 år. Lite sent för det första äktenskapet kan man tycka...
Citera
2010-02-12, 19:49
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
När man söker på "Bo Holmberg" på Google nu så föreslår Google "Bo Holmberg självmord". Kanske beror på att många andra sökt på just de orden nu, men det blir minst sagt makabert.
Citera
2010-02-12, 19:57
Medlem
Tidigare gift.

Som jag minns det så var han gift när han träffade Anna Lindh som var ordförande i SSU. Han skilde sig från fru och barn som var bosatta i norrland någonstans och gifte om sig med AL. Det är kanske det som är skilsmässan som någon undrade över.
Senast redigerad av Snusse 2010-02-12 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in