2016-04-09, 03:20
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Det är ju totalt röda kort för och emot. Samma gäller Bayern och Real. Dom har med totala antal spelade matcher. Det är ju en himla skillnad sen vad det beror på är en annan femma. Kanske kontakter med UEFA, kanske tur eller så tränar man lite mer på simulering där nere tillexempel. Men du frågade om statistik nu fick du den så jag förstår om du har grävt djupt nog men inte hittar något annat BS men sluta citera mig nästa gång då.

Jag hatar inte på någon. Men att dom har fått ett par riktigt stora hjälpinsatser från domaren under CL historian kan väl även den största Messi runkaren erkänna?

Nu har du missförstått. Ja det är totala antalet röda kort, men över hur många matcher? Jag frågade efter statistik som backar upp ditt påstående, detta backar snarare upp mitt. 30 röda kort på hundratals matcher sen CL började och då är det allt annat än "regel att Barcelona har en man mer" som du dumt nog kunde påstå. Hur många kort blir det per säsong? Kan inte bli mer än 2-3 st (kan råka finnas nåt undantag) och det är ingenting i jämförelse med hur många matcher som spelas.

Hade de lagt ner tid på att träna simuleringar så tror jag inte att de hade varit det bollskickligaste och bästa laget i världen. Gräv djupare, snart är du förbi tarmsystemet.

Och ja visst har de fått dombeslut med sig, men de har även fått en del mot sig. Och det gäller alla klubbar. Var inte så jävla enögd.
Senast redigerad av C0w 2016-04-09 kl. 03:23.
Citera
2016-04-09, 12:26
Medlem
Provocative2.0s avatar
Hata är kanske fel ord. Jag ogillar dem o förklarade varför i ett tidigare inlägg.

Men de här röda korten som motståndarna får måste jag till viss del förklara.
För det första tror jag inte att FCB bett domarna om dem innan match. Så den konspirationen kan man glömma.
Sedan har vi det logiska.
FCBs bollinnehav under en match ligger skyhögt o för att stoppa motståndare krävs ibland oschyssta metoder. Dessa renderar i kort.
Självklar åker en motståndare med 25% bollinnehav på fler kort än laget med 75%.
Citera
2016-04-09, 13:28
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
För det första tror jag inte att FCB bett domarna om dem innan match. Så den konspirationen kan man glömma.

Jag tror inte riktigt du vet hur man slår hål på konspirationer och teorier.
Citera
2016-04-09, 14:20
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag tror inte riktigt du vet hur man slår hål på konspirationer och teorier.
Det jag menar är att Barcelona knappast ber om röda kort. Spelarna på plan gör det självklart. Det gör alla lag.
Citera
2016-04-09, 14:34
Medlem
kofotleifs avatar
Jag är neutral i den internationella fotbollen och ogillar barcelona då jag anser att de ofta får fördelar andra lag inte får av domarna och har fått det under en bra lång tid.

* En annan anledning är att detta lag av någon anledning drar till sig fler fotbollsanalfabeter som supportrar än andra klubbar (min empiriska uppfattning)

* Boixos nois och hela den situationen, hur klubben har hanterat det.

* Även att det är så jävla turistigt på camp nou, de riktiga supportrarna trycks bort pga biljettpriser eftersom mohammed från rosengård sparat 7 lax för att åka och se "sitt" lag, och kan smälla 2 papp på en biljett.

TIFO-delen är också en stor anledning;
Klubben som gör tifona och inte supportrarna, så artificiellt så det är sjukt. Samtidigt som gemene barca-"supporter" (inom citationstecken för ni är inga supportrar oavsett hur ni försöker vrida och vända på det) slår sig för bröstet över "fantastiska tifon". Artificiellt helt enkelt, ingen passion. Det ska komma från grunden, av supportrar för klubben, inte av klubben för supportrar.
Citera
2025-02-27, 03:58
Medlem
Skarparattarns avatar
Jag säger bara 1999 AIK-Barcelona undrar hur mycket Alain Sairs fick betalt av Barca?
Citera
2025-02-27, 14:46
Medlem
Needs.more.brandys avatar
"Hatar" är ett starkt ord, men visst är det något äckligt med barcafans? Känns som ett visst klientel. Kan tänka mig att många gillar typ Celtic och FC Barcelona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in