2012-12-08, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Nä, det är ju det som känns sektaktigt. Jag vill ha mer kämpaglöd och sånt än bara omänskligt perfekt spel som Barca kör. Bland de bästa matcherna jag sett var mellan Preston och nåt annat lag för typ 7 år sen då båda lagen kämpade som fan, det var spelare som offrade sig kroppsligt för att förhindra att respektive motståndare skulle göra mål och det var snygga dribblingar etc. Tror matchen slutade 0-0 men kämpandet gjorde matchen. Jag hejar dock inte på Preston.
Vafan snackar du om? Det är väl snarare positivt att man fått fram en bra spelfilosofi som alla i laget anpassat sig till, där alla i laget känner varandra bra och vet hur/vart de kommer löpa? Det är något alla lag borde satsa på istället för att köpa spelare för 1 miljarder varje sommar. Tyvärr har även barcelona köpt en del spelare för dyra summor men de flesta av dessa har visat sig vara dåliga eftersom de inte kan anpassa sig till klubbens spelstil.

Ungdomsakademi>köpa stora namn
Citera
2012-12-08, 22:13
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Vafan snackar du om? Det är väl snarare positivt att man fått fram en bra spelfilosofi som alla i laget anpassat sig till, där alla i laget känner varandra bra och vet hur/vart de kommer löpa? Det är något alla lag borde satsa på istället för att köpa spelare för 1 miljarder varje sommar. Tyvärr har även barcelona köpt en del spelare för dyra summor men de flesta av dessa har visat sig vara dåliga eftersom de inte kan anpassa sig till klubbens spelstil.

Ungdomsakademi>köpa stora namn

Tyvärr, men jag känner bara obehag för Barca, kan inte riktigt beskriva det.
Citera
2012-12-08, 22:19
Bannlyst
Citat:
Tyvärr, men jag känner bara obehag för Barca, kan inte riktigt beskriva det.
Det är förståeligt. Jag känner ett obehag för lag som real madrid, juventus eller t.o.m celtic. I det senare fallet har jag inte några särskilt bra grunder.

Men jag tycker fortfarande att det är oberättigat att skapa en tråd om ett sånt här ämne. Jag uppmuntrar någon att skapa en tråd om varför man hatar/inte hatar real madrid, juventus eller AC milan eller liknande.
Citera
2012-12-08, 22:50
Medlem
Citat:
Nä, det är ju det som känns sektaktigt. Jag vill ha mer kämpaglöd och sånt än bara omänskligt perfekt spel som Barca kör. Bland de bästa matcherna jag sett var mellan Preston och nåt annat lag för typ 7 år sen då båda lagen kämpade som fan, det var spelare som offrade sig kroppsligt för att förhindra att respektive motståndare skulle göra mål och det var snygga dribblingar etc. Tror matchen slutade 0-0 men kämpandet gjorde matchen. Jag hejar dock inte på Preston.

Det ska vara spännande att se fotboll, inte förutsägbart och perfekt.

Så, dålig fotboll med kämpaglöd slår bra fotboll med kämpaglöd?
Citera
2012-12-08, 23:01
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Så, dålig fotboll med kämpaglöd slår bra fotboll med kämpaglöd?

Jag tycker inte riktigt Barca har kämpaglöd, de knallar runt som ett ihopsvetsat gäng kollegor under en vanlig dag på jobbet och gör det dom ska utan några krusiduller.
Senast redigerad av Mikeyjames 2012-12-08 kl. 23:05.
Citera
2012-12-08, 23:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jag tycker inte riktigt Barca har kämpaglöd, de knallar runt som ett ihopsvetsat gäng kollegor under en vanlig dag på jobbet och gör det dom ska utan några krusiduller.
Så egentligen kan man säga att anledningen till att du hatar Barca är för att dom är för bra?

Citera
2012-12-09, 01:11
Medlem
Citat:

Med andra ord; Dem är så bra så dem behöver inte springa och jaga boll hela matchen på grund av att det är dem som alltid har bollen inom laget?
Och självklart så har Barcelona kämpaglöd, det är inte bara engelska lag som har det...
Citera
2012-12-09, 10:04
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så egentligen kan man säga att anledningen till att du hatar Barca är för att dom är för bra?

Jag hatar dom inte, jag gillar bara inte Barca. Lite så är det nog då. Deras sätt att spela är omänskligt bra och deras sammanhållning är så intensiv och påtaglig att det är lite äckligt i mina ögon.
Citera
2012-12-09, 14:17
Medlem
svulles avatar
Barcelona är ett fantastiskt lag. Tyvärr sjunker deras anseende avsevärt i och med deras fans. Det räcker ju bara att kolla här på Flashback för att få en bild av hur illa det är. Det går inte att diskutera med ett Barcelona-fan. De har inte minsta tillstymmelse till självinsikt.

Bedrövligt helt enkelt. Jag tror många delar den åsikten med mig. Barcelona som lag är fantastiskt att skåda när de är i form. Men någonstans blir man bara äcklad av hur deras fans beter sig. Kan dra paralleller med en sekt.
Citera
2012-12-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Barcelona är ett fantastiskt lag. Tyvärr sjunker deras anseende avsevärt i och med deras fans. Det räcker ju bara att kolla här på Flashback för att få en bild av hur illa det är. Det går inte att diskutera med ett Barcelona-fan. De har inte minsta tillstymmelse till självinsikt.

Bedrövligt helt enkelt. Jag tror många delar den åsikten med mig. Barcelona som lag är fantastiskt att skåda när de är i form. Men någonstans blir man bara äcklad av hur deras fans beter sig. Kan dra paralleller med en sekt.

Haha, jo det har man tyvärr fått uppleva för många gånger. Men i princip alla stora lag har liknande "fans" även om det ibland känns som om Barcelona har det i överflöd.
Citera
2013-02-07, 14:43
Medlem
Gillade Barcelona förr, på Ronaldinho- och Henketiden. Då var de lite underdogs efter att Real och deras Galacticos dominerat. Men redan då störde man sig (särskilt med blågula glasögon) lite på hur de behandlade en del spelare (Henke/Giuly-velandet), samtidigt som andra fick bete sig hur som helst (egoist-Eto'o framför allt). Detta kulminerade under Zlatans sejour och därefter ser jag Barca mest som ett slags CSKA Barcelona, en katalansk sekt av klonade spelare med maskinmässigt, glädjelöst och stereotypt spel. Visst, de är bäst i världen men på samma sätt som Sovjet var bäst i ishockey.

Och sedan störs man på att de har en massa lättköpta medgångsfans som håller på dem för att de vinner, så som småbarn ofta gör.
Citera
2013-02-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Gillade Barcelona förr, på Ronaldinho- och Henketiden. Då var de lite underdogs efter att Real och deras Galacticos dominerat. Men redan då störde man sig (särskilt med blågula glasögon) lite på hur de behandlade en del spelare (Henke/Giuly-velandet), samtidigt som andra fick bete sig hur som helst (egoist-Eto'o framför allt). Detta kulminerade under Zlatans sejour och därefter ser jag Barca mest som ett slags CSKA Barcelona, en katalansk sekt av klonade spelare med maskinmässigt, glädjelöst och stereotypt spel. Visst, de är bäst i världen men på samma sätt som Sovjet var bäst i ishockey.

Och sedan störs man på att de har en massa lättköpta medgångsfans som håller på dem för att de vinner, så som småbarn ofta gör.

+1, håller med om det mesta som du skriver. Men en sak som gör att jag ogillar Barcelona är sättet som de spelar, har inget mot spansk fotboll generellt, men Barca är ett av gå (om inte det enda) topplaget i världen som kan få fotboll att vara så oerhört tråkigt att titta på (synd bara att de är så jävla bra).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in