2011-05-11, 10:57
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
lnk till nya riktlinjer fr trucktyper. http://www.prevent.se/Documents/prev...ent_110112.pdf

Ska tillggas att TLP 10 erstter tidigare TLP 2.
Citera
2011-05-16, 20:11
Medlem
Mittpunkts avatar
Ingen som har gtt Berrys truck i Gteborg som kan bertta? Jag ska nmligen ta truckkort och vet inte riktigt vilken utbildning jag ska vlja. Ska nmligen ta fr A1-A4 & B1-B4.
Citera
2011-05-18, 07:58
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Ingen som har gtt Berrys truck i Gteborg som kan bertta? Jag ska nmligen ta truckkort och vet inte riktigt vilken utbildning jag ska vlja. Ska nmligen ta fr A1-A4 & B1-B4.

Fem och en halv mnad utan att ha uppdaterat till TLP 10. Hemsidan sg si s dr ut, sjlvskrytsam och verkar inte knutet till TYA.
Citera
2011-05-19, 21:16
Medlem
amitabhas avatar
Jag gick truckkurs hos Berry frra hsten grupp A samt B.

Berry r en otroligt duktig lrare och mycket kunnig inom sitt yrke. Han har tidigare jobbat fr ett annat fretag och startade upp som egen frra hsten om jag inte minns fel.

Jag gick intensivkurs men det fanns ven treveckorskurser. Mycket praktik och bra lrarledd teori.

Berry har stort kontaktnt och flera av eleverna blir erbjudna arbete efter utbildningen d ett flertal bemanningsfretag str i regelbunden kontakt med honom.

Mina bsta rekommendationer t Berry.
Citera
2011-05-19, 22:46
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amitabha
Berry har stort kontaktnt och flera av eleverna blir erbjudna arbete efter utbildningen d ett flertal bemanningsfretag str i regelbunden kontakt med honom.

Det str frvisso lite om detta p hans hemsida att han erbjuder dom som utbildar sig hos honom arbete eftert. Eller att man hnvisas till en person och sedan gr vidare drifrn. Mycket intressant faktiskt fr jag hller p att kolla efter truckutbildningar runt om i Sverige och frsker ven plocka in lite referenser.
Citera
2011-05-20, 12:31
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Fem och en halv mnad utan att ha uppdaterat till TLP 10. Hemsidan sg si s dr ut, sjlvskrytsam och verkar inte knutet till TYA.

Har skrivit det andra trdar om Tya anlutna instrukrer OCH det finns absolut inget krav p att du ska vara TYA - GK instrukr fr att f utbilda p truck, dremot ska du helst ha utbildning p dom truckar du utbildar p samt att hlla dig till rekomendetionerna i TLP 10. TYA har b l a avtal med transport dr man ska ha TYA -kort fr att f kra truck, men mnga fretag hoppar det och tar ngon aktr p marknaden och det truckkortet r lika giltigt som TYA:s. Sen finns ett x-antal fretag som r TYA GK bara fr att det: " Det ser bra ut" gentemot kunderna och utfrdar egna kort.
Citera
2011-05-20, 15:38
Medlem
Jag har tatt truck-kort dr fra vecka,det riktig kull lrare lite fjantig ibland med det r serist kurs ta det!
Citera
2011-06-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
...
Lst dina inlgg i denna trd och de vriga du skrivit i som r relaterat till detta mne.

Om du var i min sits, skulle du g en truckutbildning som inte r godknd av TYA?
Visst det gr ju att jobba med, men knns inte s nice att slnga 2750 kr p ngot som r halvdant.
Citera
2011-06-28, 19:16
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notzo
Lst dina inlgg i denna trd och de vriga du skrivit i som r relaterat till detta mne.

Om du var i min sits, skulle du g en truckutbildning som inte r godknd av TYA?
Visst det gr ju att jobba med, men knns inte s nice att slnga 2750 kr p ngot som r halvdant.

Det finns mnga utbildare som gtt en instruktrskurs hos TYA fr att det " ska se bra ut" infr kunder. Kommer inte hnga ut ngot fretag med namn.

Sjlvklart hade jag kunnat g en kurs hos ngot serist fretag som inte r TYA - anslutna s lnge dom hller sig till TLP 10 som r en kursplan och sen ger dig en uppkrning p dom truckar du fr utbildning p och inte som mnga utbildare gr ger eleven alla behrigheter fast dom bara krt upp p t e x motviktsttruck.

P priset lter det som du ska g en helgkurs och det lter billigt dom flesta ligger p ca 3500 - 4000 fr en helgkurs och d fr du du ledstaplare och Motviktstruck och skjutstativ truck. Hade jag varit dig s hade jag kollat runt lite bland olika fretag och kanske lagt p 2-3000 och gtt en veckokurs p ca 40 tim, vilket rekommenderade tiden r p en kurs om man aldrig krt truck, Kom ihg att du inte fr mycket krtid p er uppkrningsdag om ni r 6-10 st deltagare.
Citera
2011-07-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Det finns mnga utbildare som gtt en instruktrskurs hos TYA fr att det " ska se bra ut" infr kunder. Kommer inte hnga ut ngot fretag med namn.

Sjlvklart hade jag kunnat g en kurs hos ngot serist fretag som inte r TYA - anslutna s lnge dom hller sig till TLP 10 som r en kursplan och sen ger dig en uppkrning p dom truckar du fr utbildning p och inte som mnga utbildare gr ger eleven alla behrigheter fast dom bara krt upp p t e x motviktsttruck.

P priset lter det som du ska g en helgkurs och det lter billigt dom flesta ligger p ca 3500 - 4000 fr en helgkurs och d fr du du ledstaplare och Motviktstruck och skjutstativ truck. Hade jag varit dig s hade jag kollat runt lite bland olika fretag och kanske lagt p 2-3000 och gtt en veckokurs p ca 40 tim, vilket rekommenderade tiden r p en kurs om man aldrig krt truck, Kom ihg att du inte fr mycket krtid p er uppkrningsdag om ni r 6-10 st deltagare.
Tackar fr ett mycket bra och utfrligt svar, slutade med att jag bokade en helgkurs hos Nordstrm Consulting som fljer TLP 10 samt r TYA anslutna.
Landade p 2900 kr vilket r inget att snacka om... timmarna r behvliga men det r bara fokusera s mycket jag kan nu p dessa tv dagar, ingenting r omjligt om viljan finns.
terigen stort tack!
Citera
2011-07-08, 16:29
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notzo
Tackar fr ett mycket bra och utfrligt svar, slutade med att jag bokade en helgkurs hos Nordstrm Consulting som fljer TLP 10 samt r TYA anslutna.
Landade p 2900 kr vilket r inget att snacka om... timmarna r behvliga men det r bara fokusera s mycket jag kan nu p dessa tv dagar, ingenting r omjligt om viljan finns.
terigen stort tack!

Inget att tacka fr och lycka till nr du ska g kursen =)

Har inte hrt ngot negativ om dom s verkar vara ett bra stlle till hyfsat ok pris.
Citera
2011-12-28, 21:20
Medlem
Mittpunkts avatar
Vcker trden till liv igen.

Har bokat in mig hos Berrys Truck & Terminalutbildningar AB i Januari fr truckutbildning A+B och jag har tv frgor till er som gtt den utbildningen tidigare.

Fr man ett utbildningsintyg efter avslutad utbildning och ett tryckt truckkort i kreditkortsstorlek att ha i plnboken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in