Citat:
Ursprungligen postat av Notzo
Lst dina inlgg i denna trd och de vriga du skrivit i som r relaterat till detta mne.
Om du var i min sits, skulle du g en truckutbildning som inte r godknd av TYA?
Visst det gr ju att jobba med, men knns inte s nice att slnga 2750 kr p ngot som r halvdant.
Det finns mnga utbildare som gtt en instruktrskurs hos TYA fr att det " ska se bra ut" infr kunder. Kommer inte hnga ut ngot fretag med namn.
Sjlvklart hade jag kunnat g en kurs hos ngot serist fretag som inte r TYA - anslutna s lnge dom hller sig till TLP 10 som r en kursplan och sen ger dig en uppkrning p dom truckar du fr utbildning p och inte som mnga utbildare gr ger eleven alla behrigheter fast dom bara krt upp p t e x motviktsttruck.
P priset lter det som du ska g en helgkurs och det lter billigt dom flesta ligger p ca 3500 - 4000 fr en helgkurs och d fr du du ledstaplare och Motviktstruck och skjutstativ truck. Hade jag varit dig s hade jag kollat runt lite bland olika fretag och kanske lagt p 2-3000 och gtt en veckokurs p ca 40 tim, vilket rekommenderade tiden r p en kurs om man aldrig krt truck, Kom ihg att du inte fr mycket krtid p er uppkrningsdag om ni r 6-10 st deltagare.