2011-03-09, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
Ja! där ser man!
Fan är det för en sjuk människa vi har att göra med här egentligen?

Sionistisk feminist.
Citera
2011-03-09, 23:45
Medlem
Jag tyckkte den här kommentaren var riktigt bra:

Citat:
Egypten vs Sverige
I land efter land i mellanöstern har vi sett folket ställa sig upp och utmanat sina despotiska ledare. Det har varit möjligt på grund av att Internet gjort det möjligt för vanligt folk att hämta in annan information än den som landets maktelit förmedlar till folket. Samma sak händer även i Sverige. Även här kan vanligt folk numera bilda sig en oberoende uppfattning och diskutera denna med tusentals andra på nätet. Det gör att politiker och journalister inte längre har möjlighet att dupera vanligt folk! Plötsligt blir de granskade och deras budskap kontrolleras i detalj. När budskapet visar sig vara falskt och förljuget så ger numera vanligt folk svar på tal! Tydligen gör det politiker och journalister livrädda, vilket Sonja Schwarzenberger så tydligt illustrerar. Hon är van att kunna framföra sitt budskap utan att behöva stå till svar. Hon är van att kunna diktera villkoren, precis som despoterna i Egypten och Libyen. Men snart är det även Sonja Schwarzenberg och hennes bekanta i maktens korridorers tur att falla! Hårt!
Citera
2011-03-10, 01:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonden
.
Vad är det egentligen Sonja vill komma fram till?

Att alla äckliga snorungar på det här och liknande forum ska hängas ut med rumpan bar offentligt och få smisk. Helt riktigt alltså.

Citat:
Hon har b.la med en fd. polis som tycker att man ska få ut ip-adressen på folk som snackar skit i kommentatorsfälten till bloggar etc.

Vad är det för fel i det? Jag tycker att man ska gå steget längre och sätta er i koncentrationsläger, även hitta era genetiska fel och tvångsabortera/tvångssterilisera personer som bär på dessa defekta gener.

Citat:
Lyssnar man på detta så är det tydligt att Sonja är en fiende till yttrandefriheten, detta propagerar hon ut i statsfinansierad radio ackompanjerad till tragisk musik.

Det är inte yttrandefrihet att skapa opinion för införandet av Nazism, inte heller att hota eller förnedra olika grupper av männiksor. Det är snarare ett uttryck för frustration över sin egen psykiska ohälsa och sin egen missanpassade situation och bör bemötas därefter.

Citat:
Runt minut 21 börjar den värsta hetsen gentemot yttrandefrihet och anonymitet på internet.

Samma sak igen, sådana som ni ska inte ha någon yttrandefrihet, ni ska sitta inlåsta i en bunker på vatten och bröd med nyckeln bortkastad, alternativt brännas levande.
Citera
2011-03-10, 01:46
Medlem
Lilla Sonja om du läser detta vi ska nog kunna hitta en plats åt dig i dom framtida "arbetslägrena" vi ska sätta upp för judar som dig. Pretentiösa fitta!
Citera
2011-03-10, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halfbacks
Jag tycker att man ska gå steget längre och sätta er i koncentrationsläger, även hitta era genetiska fel och tvångsabortera/tvångssterilisera personer som bär på dessa defekta gener.

Samma sak igen, sådana som ni ska inte ha någon yttrandefrihet, ni ska sitta inlåsta i en bunker på vatten och bröd med nyckeln bortkastad, alternativt brännas levande.
Demokraten har talat? Är det såhär de tänker när de inte behöver uttrycka sig fint på ledarsidorna?
Citera
2011-03-10, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Demokraten har talat? Är det såhär de tänker när de inte behöver uttrycka sig fint på ledarsidorna?
Demokrati verkar ju inte vara viktigt när det handlar om saker/människor du inte bryr dig om eller vill stödja.
Det är intressant att du vill försvara den när det handlar om dig själv och din egen yttrandefrihet.

Jag är däremot inte alls intresserad av att stödja vare sig din eller någon annan nazists yttrandefrihet på flashback.

Av den orsaken ser jag det som extremt positivt att debatten om integriteten på nätet växer.

Min våta dröm är att ni i en snar framtid hängs ut på sidor med namn och adress likt pedofilerna i USA.

Jag tycker att ni är värre än dom så det skulle i högsta grad tjäna ett högre syfte och vara till stort gagn för samhället.
Citera
2011-03-10, 02:49
Bannlyst
När ska borgarna ta och skrota den sjuka kommunistiska plantskola SR?
Är det enbart stollar som väljer att arbeta som journalister?
Klart som korvspat att denna #prataomdet journalist utnyttjar sin position att försöka skapa sympati för henne då hon "nätmobbas". Roligt att hon aldrig tar upp varför hon och hennes kollegor "nätmobbas". Tydligen drivs dessa "mobbare" av att de är misogyna och inte att "mobbarna" är trötta på de dagliga lögnerna.

Sen får ni på FB skylla er själva att hon ger er en känga när ni skriver så förbannat låga och irrelevanta saker i stil med "hon ska gruppknullas i tvåan" och att "hon är en kroknäsa".
Citera
2011-03-10, 03:08
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
När ska borgarna ta och skrota den sjuka kommunistiska plantskola SR?
Är det enbart stollar som väljer att arbeta som journalister?
Klart som korvspat att denna #prataomdet journalist utnyttjar sin position att försöka skapa sympati för henne då hon "nätmobbas". Roligt att hon aldrig tar upp varför hon och hennes kollegor "nätmobbas". Tydligen drivs dessa "mobbare" av att de är misogyna och inte att "mobbarna" är trötta på de dagliga lögnerna.

Sen får ni på FB skylla er själva att hon ger er en känga när ni skriver så förbannat låga och irrelevanta saker i stil med "hon ska gruppknullas i tvåan" och att "hon är en kroknäsa".

Har du inte hajat än? Borgarna kommer aldrig att skrota SR sålänge som de sprutar ur sig nationalfeminister. Det är en garant för att vanligt folk inte kommer att gå tillbaka till att rösta på (s).
Citera
2011-03-10, 03:37
Medlem
Squalos avatar
Nu har jag inte lyssnat på allt det här... Men, har jag förstått detta rätt?

1. Någon betalar någon byrå för att starta en kampanj riktad mot media kallad "prata om det" som sa sig vara gräsrotsrörelse av feminister, eller något åt det hållet. Denna Sonja är då samma Sonja som är med i den "härvan".

2. Folk på Flashback menar på att denna "prata om det" är fejk, alltså inte en "gräsrotsrörelse av feminister" utan betalad av ett bolag vilkas syften är okända, men troligtvis för att bilda opinion mot Assange.

3. Sonja blir sur för att flashbackare lyckats avslöja denna "gräsrotsrörelse" som en mediakupp som gjort allt annat än att utge sig för vad det egentligen är, nämligen en betald PR-kampanj.

4. Sonja går till SR och fixar ett program om dessa hemska flashbackare som avslöjar denna falska gräsrotsrörelse. "Det där forumet där man avslöjar världens konspirationer..." (En gräsrotsrörelse som i princip inte har några inlägg som inte är skrivna av dom som är inblandade och betalda för det.)

5. Sonja förvränger historien till att handla om att folk som reagerar är emot kvinnor och feminism (vilket några säkerligen är dock), när folk egentligen är emot att vissa gör PR-kampanjer (för monetär vinning) som ska föreställa personliga och genuina och inte resulterar i annat än att undergräva kvinnors redan utsatta situation och förstör för kvinnor som faktiskt blivit våldtagna.

Och så tolkas reaktioner mot PR-kampanjer som näthat mot personer. Startar man en kampanj i media så får man väl vänta sig reaktioner, det är vad man förväntar sig av en kampanj, på samma sätt som att Renault får vänta sig reaktioner om dom påstår att deras bil är smartare än bättre bilar just på grund av att den är sämre och billigare, men fortfarande dyrare än koreanska bilar som är bättre.
Citera
2011-03-10, 03:49
Medlem
RubberWizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halfbacks
Demokrati verkar ju inte vara viktigt när det handlar om saker/människor du inte bryr dig om eller vill stödja.
Det är intressant att du vill försvara den när det handlar om dig själv och din egen yttrandefrihet.

Jag är däremot inte alls intresserad av att stödja vare sig din eller någon annan nazists yttrandefrihet på flashback.

Av den orsaken ser jag det som extremt positivt att debatten om integriteten på nätet växer.

Min våta dröm är att ni i en snar framtid hängs ut på sidor med namn och adress likt pedofilerna i USA.

Jag tycker att ni är värre än dom så det skulle i högsta grad tjäna ett högre syfte och vara till stort gagn för samhället.

Du framstår som lite naiv när du pratar om inskränknigar i yttrandefriheten för vissa människor.

Vi har lärt oss vad det får för resultat om människan inte får uttrycka sina tankar, känslor, funderingar och fantasier.

Får man inte skriva eller tala högt om sina åsikter kommer det alltid sluta i kaos, mest troligen för att det är en stark drift i oss att säga vad vi tycker.

Jag skulle vilja att du, Sonja och många andra såg ett forum som detta mer som en fest med hela sverige på gästlistan. På denna fest som alla andra stöter man på folk av olika åsikter och kultur men du behöver inte gå till klungan med Palestinasjalar för att prata om skatteplanering som är ditt stora intresse.
Sedan gå hem och vara butter för att festen sög..

Hela tramset handlar ju om att alla inte tycker likadant och det hoppas jag alla förstår att vi ska vara väldigt glada över.
Alla har inte köpt lika mycket karameller ur den stora skålen som vill förklara vad som är rätt att tycka.
Citera
2011-03-10, 04:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingermuttan
Oklippt intervju av Sonya Schwarzenberger

Hej,
Så här gick en intervju till med Sonya inför hennes program Tendens (Onsdag 9 Mars) jag vill att folk skall veta.

Bara följande fakta vill jag tillägga:

1) Sonya har inte haft några som helst problem att nå @ardin_eett_svin, hon skrev detta på twitter

och fick svar direkt med emailaddress dit hon kan emaila.

2) Sonya har i programmet gjort det lätt att förväxla vem som sa vad så det som finns nedan är det enda som sades mellan just @ardin_eett_svin och henne, övrigt som hon nämnde kom från en annan person (eller så har Sonya hittat på).

3) @lajvsonya var en av 7 followers till @ardin_eett_svin .Hon la till sig själv när hon skickade intervjuförfrågan och tog bort sig själv under programdagen den 9 Mars, samt raderade bort allt hon skrivit till @ardin_eett_svin

Nedan frågor/svar i den ordningen de kom

Sonya (3 Mars)
@ardin_eett_svin (3 Mars)
Sonya (4 Mars)
@ardin_eett_svin (4 Mars)
Sonya (4 Mars)
Sonya (4 Mars)

Lyssna nu på slutresultatet http://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/2951914.mp3 och hör vad/hur mycket av detta som Sonya Schwarzenberger nämner, bedöm själva hur hon klipper,redigerar.

Att Schwarzenberger är en av det Wikileakshatande etablissemangets gemena proffslögnare är förstås inte något överraskande, men det var intressant att se hennes lögner och förvanskningar i detta konkreta fall svart på vitt. Judehaggan tror sig vara hipp :

http://www.makthavare.se/2010/07/30/...hwarzenberger/

Citat:
"I dag utsågs Sonja Schwarzenberger – journalist, programledare, författare, regissör och skribent – till Dagens makthavare. Hon är bland annat chefredaktör för den feministiska kulturtidskriften Bang och sitter med i TV4:s nyhetspanel. Makthavare.se fick chansen att ställa några frågor.

Varför är Stockholm Pride viktigt?

- Priden är det absolut största och mest etablerade offentliga tillfället att visa hur hbtq-personer fortfarande marginaliseras, men också att fira alla framsteg och den stolthet, kamp och människorna som för den. Men det viktigaste är givetvis möjligheterna till frivolt leverne och heta hångel som Priden genererar.---"
Citera
2011-03-10, 06:19
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartagena
Sveriges Radio och SVT styrs av kommunister. Hur kan man ens vilja betala TV-licens för detta skräp och anti-demokratiska institution?

Skojar du ? Inte fan är det kommunister som styr Sveriges Radio och SVT!!!! Då vet du inte vad en kommunist är mannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in