Jävla kissäsong...Själva idén är dock jäkligt skön, att köra ett sådant genomgående tema. Men själva humorn är ju borta och kan räkna på en hand hur många avsnitt som varit bra. Bäst hittills är Ninja/ISIS-avsnittet. Nu i senaste var det enda gången jag skrattade
när Stan skriker på Kyle i skolmatsalen: FUCk YOU KYLE!!! I Cartmans röst
Nån som har sett Ex Machinima(?) som fattade alla referenser?
Jag tänkte aldrig på det, men nu i efterhand när du påpekar det så ja, absolut.
Kan det vara så att dom som inte gillar säsongen är PK själva? En stor del av humorn ligger i just hur PK-folk beter sig och vilka hycklare dom är och att dom inte inser det själva.
Jag tror dock att "extrem högern" kommer få en känga mot slutet av säsongen, med tanke på Trump osv.
Jävla kissäsong...Själva idén är dock jäkligt skön, att köra ett sådant genomgående tema. Men själva humorn är ju borta och kan räkna på en hand hur många avsnitt som varit bra. Bäst hittills är Ninja/ISIS-avsnittet. Nu i senaste var det enda gången jag skrattade
Mm, tycker de tappat. Större chans jag skrattar om jag ser ett klassiskt avsnitt från nån av deras bästa säsonger som jag sett förut än om jag ser ett helt fräscht.
Jag gillar hela PK-säsongen. Tycker den gör sig bra och håller sig aktuell. Anledningen till att vi här inte kan uppskatta den på samma sätt är nog för att vi inte har utvecklat en sådan full-bat-shit-crazy feminism än. Visst har vi tokstollor som härjar här med men absolut inte som Tumblr-armén som härjar i USA.
Top fucking kek på:
...And 3 miles south of Auschwitch they have "NoMoAuchie"
Jag gillar hela PK-säsongen. Tycker den gör sig bra och håller sig aktuell. Anledningen till att vi här inte kan uppskatta den på samma sätt är nog för att vi inte har utvecklat en sådan full-bat-shit-crazy feminism än. Visst har vi tokstollor som härjar här med men absolut inte som Tumblr-armén som härjar i USA.
Top fucking kek på:
...And 3 miles south of Auschwitch they have "NoMoAuchie"
Exakt. Bara djupt priviligierade personer har lyxen att slösa flera timmar per dag på Tumblr och dissekera "microaggressions". Absolut ingenting blir uträttat, bara en massa käbbel.
Precis. Jag står helt bakom Treys (och Matts?) idé om att leka lite med serien och köra den i graven istället för att "sluta när de var på topp". Jag gillar att det har blivit lite meta av hela grejen och att de driver en hel del med sig själva. Jag kollar fortfarande på varje avsnitt, av ren nyfikenhet.
Men i slutändan stör det ju mig något så in i helvete att jag endast småfnissar ett par gånger per avsnitt. Vad fan? Så jävla störda karaktärer de har att jobba med, och så störda de själva uppenbarligen är, varför inte använda dessa möjligheter till att faktiskt göra något som är roligt?
Genom åren så har ju de tråkigaste avsnitten varit de som är "aktuella" och sådant trams. De roligaste avsnitten är de med mest flippad story, fyndigast dialog och där de bästa karaktärerna får mest plats, alltså Cartman, Randy, Butters, Kenny, Mr Garrison och inte Craig, Tweak, Kyle, Kyles farsa eller fucking PC Principal, som uppenbart är med bara för att få folk irriterade av hans tråkighet.
Det mest oroväckande med den här säsongen är ju att Randy har börjat bli tråkig. Tidigare visste man ju att det skulle bli ett kanonavsnitt så fort Randy hamnade i centrum, men även han har ju blivit lame nu. Är det också ett medvetet drag?
Exakt. Bara djupt priviligierade personer har lyxen att slösa flera timmar per dag på Tumblr och dissekera "microaggressions". Absolut ingenting blir uträttat, bara en massa käbbel.
Check your privilege Tumblrinas!
Lite som kränkta gossar på Flashback som ägnar ett par timmar om dagen åt att klaga över tillvaron och sin avsaknad av privilegier.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!