2012-12-01, 18:30
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smooth
Åter igen. Trey är libertarian inte "liberal". Matt röstar inte. De ogillar "liberals" mer än de ogillar republikaner enligt de själva.

Man hör inte mkt om deras konservativa åsikter i TV-serien, men jag tror på dig.
Jag vet inte om det framgår i kommentarerna angående att de ogillar liberaler mer, men andra kommentarer i tråden har iaf antytt att det är en "contrarian" åsikt som bygger på att liberaler är självgoda och tror de har rätt hela tiden.
Jag hoppas och tror att Trey inte bygger ett "trossystem" på något sådant barnsligt, men risken finns absolut.

//Crimson
Citera
2012-12-01, 18:35
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Man hör inte mkt om deras konservativa åsikter i TV-serien, men jag tror på dig.
Jag vet inte om det framgår i kommentarerna angående att de ogillar liberaler mer, men andra kommentarer i tråden har iaf antytt att det är en "contrarian" åsikt som bygger på att liberaler är självgoda och tror de har rätt hela tiden.
Jag hoppas och tror att Trey inte bygger ett "trossystem" på något sådant barnsligt, men risken finns absolut.

//Crimson
Sen när är libertarianer konservativa?
Citera
2012-12-01, 19:20
Medlem
Elementarts avatar
Såg nyligen avsnittet "Woodland Critter Christmas" älskar Trey som berattar-rösten i det avsnittet med alla rim, och såklart jultomten är han löper amok med sin hagelbössa
Citera
2012-12-03, 00:39
Medlem
Psyko Dads avatar
Såg nu Honey boo boo avsnittet & usch vad lågt de har satt ribban. Supertrist avsnitt & inte ens Honey boo boo fick de till på ett bra sätt. Har sett ett klipp med den ungen & det känns som man hade kunnat skämta skiten ur en sån karaktär.
Citera
2012-12-03, 12:29
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol

//Crimson

Minns att jag läste någon gång att om South Park verkade i en svensk kontext så skulle förmodligen deras främsta hatobjekt vara DN:s kultursida. De gillar helt enkelt inte privilegierade människor som självgott anser sig att ha rätten att utbilda resten av folket i de rätta åsikterna.

De är ju definitivt inte konservativa i en Anders Björk-mening utan snarare libertarianer vilket vi i Sverige ser som väldigt höger men i det moralistiska USA är så radikal som man kan bli och ändå hålla sig inom det acceptabla spektrumet.
Citera
2012-12-03, 12:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Minns att jag läste någon gång att om South Park verkade i en svensk kontext så skulle förmodligen deras främsta hatobjekt vara DN:s kultursida. De gillar helt enkelt inte privilegierade människor som självgott anser sig att ha rätten att utbilda resten av folket i de rätta åsikterna.

De är ju definitivt inte konservativa i en Anders Björk-mening utan snarare libertarianer vilket vi i Sverige ser som väldigt höger men i det moralistiska USA är så radikal som man kan bli och ändå hålla sig inom det acceptabla spektrumet.

Skulle vara härligt om de kunde komma hit, iaktta frasradikalerna på Söder, för att sedan gissla dem ordentligt i ett program.
Citera
2012-12-07, 13:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoork
Är säsongen slut eller vad är det som händer?

var "Obama wins" sista avsnittet för säsongen?
Citera
2012-12-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
var "Obama wins" sista avsnittet för säsongen?
Ja.
Citera
2012-12-12, 20:11
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Någon som beställt?
http://www.youtube.com/watch?v=Vd4N8...layer_embedded
Verkar ju jävligt grymt!!
Citera
2012-12-12, 21:36
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Någon som beställt?
http://www.youtube.com/watch?v=Vd4N8...layer_embedded
Verkar ju jävligt grymt!!

Grunnar på att förbeställa det från UK. Går ju att ta sweden som leverans-adress så man får väl spelet några dagar efter släppet. För det kommer inte släppas här?
Så man ska allså spela ett south park spel
Citera
2013-01-14, 02:17
Medlem
perhammars avatar
I vilket avsnitt säger dom "scratch that!" hela satans tiden? typ "Buy two. No, scratch that, buy three."
Citera
2013-01-27, 14:14
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Kan man inte längre se fulla avsnitt på southparkstudios.com i Sverige? Det står "Sorry, this video is unavailable from your location" på alla klipp. Vad är detta för idioti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in