2015-10-31, 14:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Skojar du? Hela South Park karaktriseras ju av att Cartman hatar judar och hackar p Kyle hela tiden. Judeguld, Passion of the Jew, Cartman som Hitler etc etc.
Fast det dr r ju inget knsligt fr judar. Hade varit en strre utmaning att visa judar som str bakom massinvandring, rasblandning, deras hyckleri till att alla lnder ska vara multikulturella och multietniska utom Israel, att israel/judarna ligger bakom krigen i mellanstern, ligger bakom IS osv.

DET skulle man frska gra avsnitt kring, det hade INTE tilltits.
Citera
2015-10-31, 14:10
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast det dr r ju inget knsligt fr judar. Hade varit en strre utmaning att visa judar som str bakom massinvandring, rasblandning, deras hyckleri till att alla lnder ska vara multikulturella och multietniska utom Israel, att israel/judarna ligger bakom krigen i mellanstern, ligger bakom IS osv.

Kanske fr att det r antisemitiska konspirationsteorier och inget som r speciellt roligt.
Citera
2015-10-31, 14:27
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Skojar du? Hela South Park karaktriseras ju av att Cartman hatar judar och hackar p Kyle hela tiden. Judeguld, Passion of the Jew, Cartman som Hitler etc etc.

Cartman utkldd till Hitler som uppviglar staden i Mel Gibsons namn och vrlar "alle juden raus" talar sitt tydliga sprk

Ingen slipper undan.
Citera
2015-10-31, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Detta var det mest efterblivna jag hrt p ett tag. Nynazistiska konspirationsteorier. Tror du att Matt Stone som sjlv r jude och Trey Parker skulle stlla sig bakom dessa ens lite?
Senast redigerad av Indico 2015-10-31 kl. 19:46.
Citera
2015-10-31, 19:25
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcornemil
Visst hnar de PK, tnker snarare tillbaka p avsnitt likt With Apologies to Jessie Jackson(?) dr WT-folket hatar p N*ggerguy. Denna ssong skiljer ju sig enormt frn vriga ssonger, just fr att det r PK, dock fortfarande ganska roligt, och det tror jag folk har svrt att stlla om frn fregende ssonger.

Det r precis lika icke-PK som alltid. Skillnaden r bara att det krvs en viss intelligens fr att frst det numera. Jag tycker det r nice att de har (till skillnad frn tex Family guy) har dragit ner p chock factor och jobbar mer med subtila satiriska observationer.
Citera
2015-10-31, 19:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Detta var det mest efterblivna jag hrt p ett tag. Nynazistiska konspirationsteorier. Tror du att Matt Stone som sjlv r jude och Trey Parker skulle stlla sig bakom dessa ens lite?

Det r konspirationsteorier i dina gon men verkligheten i andra personers gon, vad man vljer att tro p r upp till en sjlv.

Frgan gllde dock nt annat, att man r frsiktigare mot judar, att irritera/reta judar p riktigt d hade South park behvt gra nnting mer n att bara dra ngra "fucking jew", cartman som hitler, stereotypen att dom r snla och massa andra barnsliga saker som judarna sjlva garvar t.

Ponera ngon episk IS-trilogi dr en scen kan vara att bibi netanyahu knullar rven av IS ledare te.x (south park typ av humor), ja galenskaperna r ondliga egentligen hur avsnitten skulle kunna se ut.
Senast redigerad av NirvanA 2015-10-31 kl. 20:04.
Citera
2015-10-31, 20:36
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Det r ju inget son slr MOT judar som grupp, det r ju riktat mot antisemiter. Att lta cartman vara rasist r vl inte satir mot rasism..

Ville man driva med judar som grupp kunde man tex rikta in sig p hela industrin kring verknslighet gentemot inbillad antisemitism eller "religs" holocauat-vrdnad osv. Det r ju snt som finns p riktigt (till skillnad frn nirvanas konspirationsteorier)
Senast redigerad av swimp78 2015-10-31 kl. 20:43.
Citera
2015-10-31, 22:11
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det r ju inget son slr MOT judar som grupp, det r ju riktat mot antisemiter. Att lta cartman vara rasist r vl inte satir mot rasism..
Edit ; ta bort "inte". jag menade: att lta cartman vara rasist r ju inte pro rasism. Om cartman hatar sg mexikanare betyder det inte att detta satir mot mexikanare. Det r seriens pong att lta cartman vara "ond".
Citera
2015-11-01, 00:22
Medlem
seriously?s avatar
Trots att jag vet att de driver med PK, mr jag nd illa fr varje avsnitt jag ser p denna ssong.
Men det r nd smtt genialiskt av Trey och Matt att verdriva s ngra fler kanske ser hur ljligt det har blivit.

Jag undrar hur ssongs-finalen kommer bli. Kyle lr f hlla sitt tal sista avsnittet :P
Senast redigerad av seriously? 2015-11-01 kl. 00:26.
Citera
2015-11-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det r precis lika icke-PK som alltid. Skillnaden r bara att det krvs en viss intelligens fr att frst det numera. Jag tycker det r nice att de har (till skillnad frn tex Family guy) har dragit ner p chock factor och jobbar mer med subtila satiriska observationer.

Syftar mer p PK-temat. Enligt mitt tycke gr de mer rakt p "samhllsproblemen" som snarare blir en tragedikomedi. Frr tyckte man det var kul fr hur jvla bissart det var, numera blir det mer "rligt" och speglar en sorglig verklighet.
Citera
2015-11-01, 02:13
Medlem
El Capitanos avatar
Jag vet inte heller riktigt vad man ska tycka om det hr avsnittet, men jag tror man mste tolka det s att det r ett lite annat upplgg den hr ssongen knns det som. De frnyar ju serien ganska drastiskt med PC-principal, whole foods, PC-Randy och nu det frsta (falska) "bgparet" i skolan, och det r frmodligen det som behvs fr att kunna driva med dagens verklighet fullt ut. Man bygger ju nstan ett nytt South park dr den hr stolliga PK-dimman hela tiden ligger som en filt ver hela samhllet.

Jag tror det hr kan bli smtt genialt nr det kommit p plats ordentligt. Man fr nog betrakta det hr som ramverket som stts upp. Det kommer ju finnas enorma mjligheter till helt nya strda ider, upptg och ventyr i den hr bisarra miljn nr de nya karaktrerna r p plats. Bara att slppa ls Cartman ordentligt i den hr smfascistiska PK-skolan de har nu kommer ju bli obetalbart. Och Whole foods lr ju vara en outsinlig klla till humor. Jag slr vad om att man kommer f ngon feministgrupp ledd av Wendy Testaburger eller krnkt afrogrupp ocks och sedan r det bara att kra. Precis som Goth kidsen kan man sedan anvnda dem gng p gng i olika avsnitt.

Citat:
Ursprungligen postat av seriously?
songs-finalen kommer bli. Kyle lr f hlla sitt tal sista avsnittet :P

Jag undrar hur det ska sluta egentligen. Det skulle inte frvna mig om det landar i ngot slags uppror lett av Mr Garrisson som slutar med att man stter eld p Whole foods eller ngot snt
Citera
2015-11-01, 04:45
Medlem
BWV639s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Ville man driva med judar som grupp kunde man tex rikta in sig p hela industrin kring verknslighet gentemot inbillad antisemitism eller "religs" holocauat-vrdnad osv. Det r ju snt som finns p riktigt (till skillnad frn nirvanas konspirationsteorier)

Har du inte sett cancelled? Du vet den dr jorden r ett tv-program som styrs av "the jewsians":

http://ssy.org.uk/wp-content/uploads...-the-media.jpg

Lgg ned att inte serien driver med judar, bara fr att den inte tar upp just det du vill. Skulle snarare gissa att den driver oproportionerligt mycket med judar eftersom Matt Stone sjlv r jude. Knns snarare som att du har en hang-up nr det kommer till judar.

angende senaste avsnittet var det okej (roligast var tweeks flin nr han gick ivg), men tycker den hr ssongen varit riktigt svag n s lnge. Det r lite fr mycket family guy vibbar med random grejer. T.ex. majoriteten av cupid-me inslagen.
Senast redigerad av BWV639 2015-11-01 kl. 04:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in