2013-03-14, 22:46
Medlem
Nikefreeruns avatar
Kommer bli en del sjukt om poven i nästa säsong kan tänkas
Citera
2013-03-15, 13:13
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikefreerun
Kommer bli en del sjukt om poven i nästa säsong kan tänkas
Vem är poven?
Citera
2013-03-20, 13:49
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Vem är poven?

Fredrik Strage ventilerar sin vånda över South Park: http://www.dn.se/kultur-noje/fredrik...ara-citerar-so

Hade varit riktigt kul med ett avsnitt om påven.
Citera
2013-03-20, 14:20
Medlem
charlezzz173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
En samlad åsikt efter att sett alla programmen, många avsnitt flera ggr?
Matt och Trey svingar till höger och vänster utan särskild fokus.
Och det enda jag får ut av detta är att vi är alla dumma, utom just Matt Stone och Trey Parker.
Är inte säker på att deras "satir" träffar rätt, av just den anledningen.

//Crimson
Dom driver förmodligen med folk som är så dumma som tror att man måste välja, vänster eller höger, svart eller vitt, si eller så. Deras humor är grym och dom måste vara grymt smarta, som leverar den humor dom gör men ändå får fram "budskapen" som ofta finns maskerade i skämten
Citera
2013-03-20, 16:46
Medlem
Mongouls avatar
Är det bara jag som upplever problem med deras hemsida? kan inte ladda många gamla avsnitt då jag får ett redirect error!
Citera
2013-03-20, 18:52
Medlem
Salveheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoul
Är det bara jag som upplever problem med deras hemsida? kan inte ladda många gamla avsnitt då jag får ett redirect error!

Samma här faktiskt. Har dock varit med om problem med de gamla avsnitten förut.
Citera
2013-04-09, 14:40
Medlem
MADYEs avatar
Strular det gör allt deras hemsida (www.southparkstudios.se) för jag kan inte ladda ett enda avsnitt nu och så har det varit i några veckor nu .

Edit: Vissa avsnitt fungerar om man tar sig tiden och väntar ca fem minuter och låter dem buffra.
Citera
2013-04-12, 20:16
Medlem
Jag har inte sett på South Park på flera år men skaffade säsong 15 och 16 nyligen. Är det någon som kan förklara för mig varför varenda karaktär har en iPhone? Smygreklam, vilket det tycks vara, är väl inget som varit synonymt med South Park innan?
Citera
2013-04-12, 20:34
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlezzz173
Dom driver förmodligen med folk som är så dumma som tror att man måste välja, vänster eller höger, svart eller vitt, si eller så. Deras humor är grym och dom måste vara grymt smarta, som leverar den humor dom gör men ändå får fram "budskapen" som ofta finns maskerade i skämten

Kanske.
Jag tvekar inte på att de är grymt smarta, men en del av förklaringen ligger nog oxo i att åtminstone Trey Parker är libertarian.
Jag är verkligen ingen expert på det ämnet, och det är en svår ideologi att riktigt definiera.
Men man märker ju ibland att det sipprar igenom iaf, och det kan ta sig uttryck att de vill ha enkla lösningar på oerhört komplicerade samhällsproblem.

Som en övertydlig liknelse(?):
"Jag kan ta hand om min privatekonomi, så när är det min tur att ta hand om Sveriges ekonomi, istället för alla de andra klåparna"?

//Crimson
Citera
2013-05-12, 23:45
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikfuk
Jag har inte sett på South Park på flera år men skaffade säsong 15 och 16 nyligen. Är det någon som kan förklara för mig varför varenda karaktär har en iPhone? Smygreklam, vilket det tycks vara, är väl inget som varit synonymt med South Park innan?

Om du tittar på loggan så är den modifierad. Anledningen är väl antagligen att varenda jävel i USA verkar ha en ajfån eller ajpäd.

Så nej tvivlar på att de fått pengar för det.
Citera
2013-06-04, 14:54
Medlem
Gillar verkligen avsnittet Sexual Healing som på sätt och vis parodierar feminism och den numera politiskt korrekta tron om att kön är en social konstruktion. Det är så härligt att SP sticker ut och vågar säga sanningen när andra stoppar ner sina huvuden i sanden.

http://www.southparkstudios.se/full-...sexual-healing
Citera
2013-06-05, 19:26
Medlem
perhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikfuk

Dom har väl alltid haft med saker som är poppis. Dom dricker ju alltid Dr Pepper och liknande till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in