2009-03-19, 17:15
Medlem
NirvanAs avatar
Haha bra avsnitt skön satir på Batman :P och det bästa var alla elaka kommentarer mot cartman, garvade som fan när dom visade tavlan på vilka dom trodde Coon var, rofl..

Också när han skulle visa sitt ansikte så ser han ut som alla gubbar gör i south park :P haha och dom bah "oooh i knew it was you" men vi som tittar har ingen aning :P

Negern i southpark avsnittet var ju garanterat satir av detta :P
http://www.youtube.com/watch?v=nda_OSWeyn8
Senast redigerad av NirvanA 2009-03-19 kl. 17:25.
Citera
2009-03-19, 17:48
Medlem
MiniGangsters avatar
"Every town need a coon", så jävla bra

Gissar på att det är Craig, vem annarns kan de vara :/
Citera
2009-03-19, 19:12
Medlem
Kommentaren "Because I think you're the smartest kid in class" till Kyle kan ju annars säga någonting...

Gillade annars när han letade upp Professor Chaos. De fick faktiskt Butters att låta seriös... Och lite ond på riktigt.
Citera
2009-03-19, 19:29
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Haha bra avsnitt skön satir på Batman :P och det bästa var alla elaka kommentarer mot cartman, garvade som fan när dom visade tavlan på vilka dom trodde Coon var, rofl..

Också när han skulle visa sitt ansikte så ser han ut som alla gubbar gör i south park :P haha och dom bah "oooh i knew it was you" men vi som tittar har ingen aning :P

Negern i southpark avsnittet var ju garanterat satir av detta :P
http://www.youtube.com/watch?v=nda_OSWeyn8
kan du vara så jävla snäll och lära dig skillnaden på satir och helt vanliga populärkulturella referenser? man kan inte göra satir på en random enstaka korkad snubbe med grills. först nu förstår jag varför du tycker att satiren i south park har blivit så mycket bättre när den har blivit så mycket sämre

annars ett bra avsnitt enligt mig. vet inte varför, men jag tycker alltid att det är kul när cartman står inför klassen och snackar som en del i sin plan
Citera
2009-03-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Så gott folk, har vi några gissningar på vem som döljer sig bakom The Coon och Mysterion? Det känns lite uppenbart att det skall vara Cartman vs. Kyle, knappast Butters heller då han ju redan har ett alter ego.
Jag var helt säker på att det var kenny som var mysterion, men cartman nämnde väl aldrig honom?

Eric sa ju i slutet att han redan gissat på rätt namn... Så kan väl inte vara Kenny? Tvivlar på att vi nånsin kommer få veta
Citera
2009-03-19, 20:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
kan du vara så jävla snäll och lära dig skillnaden på satir och helt vanliga populärkulturella referenser? man kan inte göra satir på en random enstaka korkad snubbe med grills. först nu förstår jag varför du tycker att satiren i south park har blivit så mycket bättre när den har blivit så mycket sämre

annars ett bra avsnitt enligt mig. vet inte varför, men jag tycker alltid att det är kul när cartman står inför klassen och snackar som en del i sin plan
Jaså? Var inte detta avsnitt till stor del satir av bl.a Batman med cartmans försvinnande ur bild för att dyka upp igen någon annanstans i rummet? Samt cartmans tillgjorda röst osv?
Senast redigerad av NirvanA 2009-03-19 kl. 20:11.
Citera
2009-03-19, 20:31
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezger
Jag var helt säker på att det var kenny som var mysterion, men cartman nämnde väl aldrig honom?

Eric sa ju i slutet att han redan gissat på rätt namn... Så kan väl inte vara Kenny? Tvivlar på att vi nånsin kommer få veta
Men givetvis var det Craig.
Citera
2009-03-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezger

Jo Cartman anklagade/misstänkte Kenny när han såg att Kenny hade en bild på Mysterion i skåpet på skolan, fast han var ju desperat och trodde att alla var Mysterion, han misstänkte ju t.o.m. Wendy när hon frågade Cartman om hur han kunde vara säker på att Mysterion var en kille. F*ckin bitch...

Men det roliga är ju att det inte går att se vem det är, alla ungar har ju samma ansikte. Låter ju som Craig, men kan lika gärna vara Stan, Kenny eller Clyde... Kan utelämna Jimmy, Timmy, Kyle och Token iaf. Känns som att det är upp till tittaren att bestämma vem det är.
Senast redigerad av baruba 2009-03-19 kl. 20:50.
Citera
2009-03-19, 20:53
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jaså? Var inte detta avsnitt till stor del satir av bl.a Batman med cartmans försvinnande ur bild för att dyka upp igen någon annanstans i rummet? Samt cartmans tillgjorda röst osv?
dessutom måste du skaffa dig läsförståelse. självklart satiriserade avsnittet över superhjältefilmerna i allmänhet (coon=wolverine) och batman i synnerhet. läs det jag skrev igen så förstår du förhoppningsvis att det var negern med grillsen jag menade.
Citera
2009-03-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Jo Cartman anklagade/misstänkte Kenny när han såg att Kenny hade en bild på Mysterion i skåpet på skolan, fast han var ju desperat och trodde att alla var Mysterion, han misstänkte ju t.o.m. Wendy när hon frågade Cartman om hur han kunde vara säker på att Mysterion var en kille. F*ckin bitch...

Men det roliga är ju att det inte går att se vem det är, alla ungar har ju samma ansikte. Låter ju som Craig, men kan lika gärna vara Stan, Kenny eller Clyde... Kan utelämna Jimmy, Timmy, Kyle och Token iaf. Känns som att det är upp till tittaren att bestämma vem det är.

Har pitchat ner rösten och det är garanterat Matt som gör mysterion rösten, det kan utesluta Stan, Craig, Clyde? men det e ju inte säkert.

Wendy verkar göras av någon April Steward nu.

Matt gör Kenny.

Borsett ifrån det så pekar det på Stan Marsch för Cartmans C på bröstet och M för Marsch på Mysterion.

Får väl se, dom lär teasa med det här ett tag känner jag
Trodde först det skulle bli en Terrance & Philip när han skulle visa sitt ansikte.
Skönt avsnitt!
Citera
2009-03-19, 21:22
Medlem
Naikons avatar
Blir jävligt segt nu att de på South Park Studios inte orkar bry sig om Skandinavien, finns det något sätt att ta sig förbi spärren?
Citera
2009-03-19, 21:31
Medlem
Gman24s avatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här