2006-01-26, 17:06
Medlem
Shitzors avatar
Det heter Christmas in Canada.
Citera
2006-02-22, 03:13
Bannlyst
Nn som vet vilket avsnitt det r var Cartman klr ut sig till Ku klux klan och Hitler?
Tror det var ngot av de frsta, mste se igen
Citera
2006-02-22, 03:25
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BARREL
Nn som vet vilket avsnitt det r var Cartman klr ut sig till Ku klux klan och Hitler?
Tror det var ngot av de frsta, mste se igen
107 - Pink Eye
Citera
2006-02-22, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asker
107 - Pink Eye
Tackar s mycket
Snygg avatar du har frresten (samlar p Jigglypuff mjukdjur) !!
Citera
2006-02-22, 03:39
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BARREL
Tackar s mycket
Snygg avatar du har frresten (samlar p Jigglypuff mjukdjur) !!
OT: Avis! Du mste tillhandahlla bilder frn din samling!
Citera
2006-02-23, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asker
OT: Avis! Du mste tillhandahlla bilder frn din samling!
OT: Har tyvr bara en n s lnge..
Har letat p Ebay efter stora men inte hittat ngon nnu, bara sm!
Dom som jag hittat ser ut ungefr likadant som den jag har
och r ungefr lika stora, vill ha olika sorter =P
Citera
2006-03-13, 23:56
Medlem
Fulfittans avatar
Isaac Hayes lmnar South Park pga Scientologi-avsnittet

http://news.yahoo.com/s/ap/20060313/...le_isaac_hayes

Isaac Hayes has quit "South Park," where he voices Chef, saying he can no longer stomach its take on religion.

Vilken jvla hycklare. Jag frvntar mig att han nu sknker det han tjnat p de avsnitt dr man driver med muslimer, kristna och katoliker till vlgrenhet, fr inte kan det vl vara s att det bara r hans religion - som inte ens R ngon religion - man inte fr skmta om?

Nja, South Park fortstter. Frhoppningsvis lter de Tom Cruise komma tillbaka och dda Chef efter en natts hrd strypsex i ett kommande avsnitt?
Citera
2006-03-14, 00:13
Medlem
vinbras avatar
Scientolog-Isaac Hayes hoppar av South Park

Scientologkyrkan verkar inte gilla att utsttas fr satir - kan tnka mig att Isaac fattat beslutet efter samrd med kyrkan (eller hjrndda lobotomifrsamlingen som man ocks kan kalla den)
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...792397,00.html
Citera
2006-03-14, 03:03
Medlem
Thomas_LAs avatar
"There is a place in this world for satire, but there is a time when satire ends and intolerance and bigotry towards religious beliefs of others begins," the 63-year-old soul singer and outspoken Scientologist said.

Religious beliefs are sacred to people, and at all times should be respected and honored," he continued. "As a civil rights activist of the past 40 years, I cannot support a show that disrespects those beliefs and practices.

South Park" co-creator Matt Stone responded sharply in an interview with The Associated Press Monday, saying, "This is 100 percent having to do with his faith of Scientology... He has no problem and he's cashed plenty of checks with our show making fun of Christians."
Citera
2006-03-14, 07:55
Medlem
Milkfed 2s avatar
Past episodes of South Park have skewered Catholics, Jews and Mormons, among others. However, according to Stone, he and Parker "never heard a peep out of Isaac in any way until we did Scientology. "He wants a different standard for religions other than his own, and to me, that is where intolerance and bigotry begin," Stone told the Associated Press.
Citera
2006-03-14, 08:49
Bannlyst
Det knns som man klarar sig utan Chef.
Det r nog mest synd om Isaac Hayes. Nu hr man nog aldrig ngot mer frn honom.
Citera
2006-03-14, 11:01
Medlem
Inlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Det knns som man klarar sig utan Chef.
Det r nog mest synd om Isaac Hayes. Nu hr man nog aldrig ngot mer frn honom.
Fast han har ju en av vrldens coolaste rster. Jag kommer att sakna honom.

(Kid) You've got the best balls in the world.
(Chef) You're daaaamn right!

Jag tycker dock att South Park har drivit med scientologerna frut, dock i en maskerad form. I episoden som handlar om David Blaine (Super best friends) knns det som om det r scientologerna som Parker och Stone driver med. DB startar ju en sektliknande religion dr man mste betala fr att uppn nsta niv och Blainetologerna, som de kallas, krver aggressivt att de skall bli skattebefriade eftersom Blainetologin r en religion. Detta r ju precis vad scientologerna har gjort tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in