• 1
  • 2
2011-03-07, 23:43
Medlem
Nummer14s avatar
När jag sökte på ämnet så hittade jag egentligen bara en tråd som handlade om detta och den var dessvärre ifrån 2004 så informationen känns lite inaktuell idag...
Därför denna tråd!
Jag har sökt runt lite men inte blivit klok på vilket abonnemanget som är bäst för mig.
Majoriteten av mina sms går idag till andra europeiska länder. Samtalsminuterna är inte särskilt många då det är oförskämt dyrt för mig idag.
Jag har för närvarande Tele2 Snackis, och betalar 99 öre/sms och 4:50 kr/minut.
Så vad finns det som är bättre?
Citera
2011-03-07, 23:52
Medlem
calvinclowns avatar
Ringa
Vad jag vet finns det inget billigt alternativ för utlandssamtal än. Titta lite på tilläggstjänster hos diverse operatörer. Har för mig att det finns, men det är dyrt. Tele2 borde ha då de har kontantkortet amigos samt telenor för de har world. De båda borde ha något liknande som abonnemang.

SMS
Abonnemangen Halebop hallå/vänner har fria sms (3000st) och de gäller värden över, är 99% säker om inte något har ändrats sen jag jobbade med det.
Senast redigerad av calvinclown 2011-03-07 kl. 23:57.
Citera
2011-03-08, 00:06
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Abonnemangen Halebop hallå/vänner har fria sms (3000st) och de gäller värden över, är 99% säker om inte något har ändrats sen jag jobbade med det.
Detta gäller väl endast till hela världen inte från hela världen. Det vil säga att man får betala mera om man smsar till Sverige från (inzert valfritt land) eller?
Citera
2011-03-08, 00:06
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer14
När jag sökte på ämnet så hittade jag egentligen bara en tråd som handlade om detta och den var dessvärre ifrån 2004 så informationen känns lite inaktuell idag...
Därför denna tråd!
Jag har sökt runt lite men inte blivit klok på vilket abonnemanget som är bäst för mig.
Majoriteten av mina sms går idag till andra europeiska länder. Samtalsminuterna är inte särskilt många då det är oförskämt dyrt för mig idag.
Jag har för närvarande Tele2 Snackis, och betalar 99 öre/sms och 4:50 kr/minut.
Så vad finns det som är bättre?

Som redan skrivits är Halebop bäst och billigast på utlands-sms, upp 3000 sms.
Comviq Kompis 295kr har också fria sms till utlandet, upp till 5000 sms.

Samtal till utländska mobiler brukar bli billigast med en separat tilläggstjänst från rebtel.com
Citera
2011-03-08, 00:10
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuppja0
Detta gäller väl endast till hela världen inte från hela världen. Det vil säga att man får betala mera om man smsar till Sverige från (inzert valfritt land) eller?

Stämmer bra. FRÅN utlandet blir ju en helt annat frågeställning, som inte omfattas av TS fråga.
Citera
2011-03-08, 00:39
Medlem
Legajuanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Ringa
Vad jag vet finns det inget billigt alternativ för utlandssamtal än. Titta lite på tilläggstjänster hos diverse operatörer. Har för mig att det finns, men det är dyrt. Tele2 borde ha då de har kontantkortet amigos samt telenor för de har world. De båda borde ha något liknande som abonnemang.

SMS

Så vitt som jag kan se gäller detta än idag..
jobbar med detta i nuläget.

Mvh// Legajuana
Citera
2011-03-08, 12:03
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legajuana
Så vitt som jag kan se gäller detta än idag..
jobbar med detta i nuläget.

Mvh// Legajuana

Som redan nämnts, så finns det alternativa tjänsteleverantörer för utlandssamtal;

www.rebtel.com
www.operatorone.com
www.localphone.com

De kan vara värda att titta på.
Citera
2011-03-08, 13:49
Medlem
Nummer14s avatar
Precis som redan påpekats så gäller det nästan enbart samtal/sms från Sverige till utlandet.
Halebop var ju faktiskt ett bra alternativ, men jag blir lite fundersam över villkoren som står på deras hemsida som jag har markerat i fetstil.

Citat:
Fria SMS till alla i hela världen, max 3000 SMS, därefter kostar varje SMS 49 öre/st. Gäller för SMS skickade från Sverige till operatörer som vi har samarbete med, från mobil till mobil. Debiteringsintervallet för maxtaxan är 100 kb/session.
Jag lyckas dock inte hitta någon information om vilka operatörer det innebär. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2011-03-08, 17:03
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Precis som redan påpekats så gäller det nästan enbart samtal/sms från Sverige till utlandet.
Halebop var ju faktiskt ett bra alternativ, men jag blir lite fundersam över villkoren som står på deras hemsida som jag har markerat i fetstil.

Jag lyckas dock inte hitta någon information om vilka operatörer det innebär. Någon som kan hjälpa mig?

Har också letat förgäves. Frågat på "kundtjänst", naturligtvis utan att få nåt användbart svar. Bara motfrågor.

Jag tror helt enkelt att de själva inte vet!

Däremot har vi aldrig hittat nån operatör dit vi varit tvungna att betala.
Citera
2011-03-09, 22:10
Medlem
borjegs avatar
Citat:

Här finns en lista, där länder utan samtrafikavtal är markerade med en asterisk:

http://www.halebop.se/abonnemang/uto...till_utlandet/
Citera
2011-09-28, 12:05
Medlem
VPKs avatar
Jag har testat Rebtel och måste säga att jag gillar det. Man gör ett konto och för varje nummer man vill ringa utomlands får man ett lokalt telefonnummer till och sen den man ringer til får ett lokalsamtal i sin ända också så att säga. Billigt ät det med även till mobiler. Ljudet kan ju vara bättre men om man säger till kollar dom om dom kan fixa linje på ngt sätt. Man får 10 gratisminuter när man registrerar sig så man kan testa innan man betalar.
Citera
2011-09-28, 19:36
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPK
Jag har testat Rebtel och måste säga att jag gillar det. Man gör ett konto och för varje nummer man vill ringa utomlands får man ett lokalt telefonnummer till och sen den man ringer til får ett lokalsamtal i sin ända också så att säga. Billigt ät det med även till mobiler. Ljudet kan ju vara bättre men om man säger till kollar dom om dom kan fixa linje på ngt sätt. Man får 10 gratisminuter när man registrerar sig så man kan testa innan man betalar.

Vi har använt Rebtel i ett par år nu och det har fungerat mycket bra för oss. Priserna till fasta telefoner i utlandet är bra. Jag tycker dock att mobilsamtal är onödigt dyra, men säkert billigare än de flesta andra aktörer.

De har också en lösning där man vid utlandssamtal endast betalar för två lokala samtal, ett i Sverige och ett i mottagarlandet. Det gäller också vid mobilsamtal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in