Citat:
Ursprungligen postat av
Theloveforthemusic
I see!
Har faktiskt aldrig testat LazyRaider. Något som funkar bra? Tänker mer på hur den hanterar situationer så som när du måste springa och DPSa/heala på samma gång. Eftersom en raid sällan går ut på att enbart stå stilla och pumpa knappar så känns det som att den kan misslyckas med vissa saker

Det beror ju lite på vilken CR du kör med, en CR som Purerotation tex som är anpassad efter raids fungerar mycket bra på alla klasser jag testat!
Vissa CRs har metoder att hantera olika rotations beroende på om du står still eller rör dig, skulle du få tag på en CR som inte stödjer rörelse så det ända som händer är ju att du får upp spam mitt på skärmen med att "Cant do that while moving" eller hur Blizz's felrapporter nu är :P
Men precis som du säger, det finns lägen den inte klarar av att hantera, vissa boss mechanics som blir faktiskt svårare att hantera på rätt sätt. Eller tex att vissa klasser som har någon AoE attack instoppad i sin vanliga single target rotation kan ju sabba en del, som tex CCs osv. Felaktiga Death Grips, interrupts på fel cast, ja du fattar
För mig började jag att köra bot i raids när jag bröt armen och satt i gips. Sen tyckte jag att det var ganska skönt och vande mig vid att inte behöva tänka så mycket på rotation (Sköter fortfarande CDs manuellt!) utan kunde fokusera på annat!