2013-01-02, 12:28
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatn
aa mellan 85-90 är det mycket stop pga att boten kräver mycket human interactions på vissa quests och sånt. Inte minst i Jade Forest.
Lirar som alliance

Ok, tack för ditt svar! Får se till att vara nära till hands medans botten är igång. På lägre levlar har jag varit borta över natten och kommit hem dagen efter och den är fortfarande igång och kör, så jävla smidigt.
Citera
2013-01-03, 12:30
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Alltså alla cataclysm zoner känns jobbiga att botta i. Varje gång jag lämnar datorn mer än en timme åt gången har den fastnat någonstans sedan är jag utloggad. Ni som bottat från 85 till 90, är det samma sak i MoP?

Citat:
Ursprungligen postat av Tomatn
aa mellan 85-90 är det mycket stop pga att boten kräver mycket human interactions på vissa quests och sånt. Inte minst i Jade Forest.
Lirar som alliance

Tänkte precis skriva ett långt utlägg om just att boten fastnar i Jade Forest.
Finns det någon lösning?

Lämnade boten igår med rested xp, ungefär 60% till 86.
Vaknar mitt i natten går och kollar till så allt rullar.. Då har den lämnat in tre quester och sedan fastnat, då hade jag sovit ungefär 4h.

Så jävla tråkigt.
Citera
2013-01-03, 14:33
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Tänkte precis skriva ett långt utlägg om just att boten fastnar i Jade Forest.
Finns det någon lösning?

Lämnade boten igår med rested xp, ungefär 60% till 86.
Vaknar mitt i natten går och kollar till så allt rullar.. Då har den lämnat in tre quester och sedan fastnat, då hade jag sovit ungefär 4h.

Så jävla tråkigt.

Ett tips är att kolla på en film medans, tabba ur en gång i kvarten och kolla så den går bara. Tog 80-86 igår, tänkte questa klart i Jade Forest sedan dra på botten i lite enklare områden. Men MoP har ju många "nya" quests som kan vara svår för botten att förstå sig på. Som t.ex. när man ska vara choppergunner i Jade Forest, exempelvis. Det klarade inte botten att utföra i Hellfire Peninsula heller så man får helt enkelt hjälpa till lite.
Citera
2013-01-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Ett tips är att kolla på en film medans, tabba ur en gång i kvarten och kolla så den går bara. Tog 80-86 igår, tänkte questa klart i Jade Forest sedan dra på botten i lite enklare områden. Men MoP har ju många "nya" quests som kan vara svår för botten att förstå sig på. Som t.ex. när man ska vara choppergunner i Jade Forest, exempelvis. Det klarade inte botten att utföra i Hellfire Peninsula heller så man får helt enkelt hjälpa till lite.

Bot klarade av alla quest i Jade Forest utan problem - med undantag de här sagorna de ska tvunget berätta.
Citera
2013-01-03, 19:20
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Bot klarade av alla quest i Jade Forest utan problem - med undantag de här sagorna de ska tvunget berätta.

Lust att dela med dig av din profil? Jag kör med Kick's 1-90 profile pack och kör just nu Horde 85-86 i Jade Forest, tycker den fastnar rätt ofta. Funderar på att byta zone.
Citera
2013-01-03, 20:03
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp

Med vilken profil då?
Citera
2013-01-04, 03:14
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Verkar bli bättre när man kommer ur Jade Forest. Har varit borta ett tag nu och dingat 86, samt tagit mig från Jade Forest till Four Winds och tagit ytterligare 40% in på lvl 86. Går frammåt nu, skönt. Vissa quest jävlas, men det får man stå ut med. Man slipper ändå göra 90% av all tråkig levling själv.

Btw, för er som bottar BGs för honor, vad använder ni för profiler? Hittar ingen alls som känns säker, alla jag stött på är 4-5 månader gamla och dom vill jag inte använda. Dela gärna med er i PM om ni inte vill lägga upp i tråden.
Citera
2013-01-04, 06:44
Medlem
Någon som vet varför boten inte kan plocka om fler än 2~ quest från samma NPC efter varandra?

Edit:

P.S Om någon har en bot som shizzle efterfrågar; PM det till mig med om ni har lust!! :-)
Citera
2013-01-04, 14:43
Medlem
xaniixs avatar
nån som vet om det finns nåt gratis archaeology bot.? För i MoP finns det så många archaeology achievements och det är tråkigt att gör det själv
Citera
2013-01-04, 19:51
Medlem
Det är ett jävla helvete med den här botten, den går till helt fel ställen, står där i 50502minuter tills jag får göra skiten manuellt, sen gick jag nyss till Kun-Lai Summit (Lvl 87) Då går den ner till fucking Valley of the Four Winds men den har inte plockat upp ett quest på över 20min.. Helt retarded
Citera
2013-01-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Hur får jag GB2 att använda mount, väljer automatic och use mount, skriver även in namnet på mount men inget funkar? Farmar herbs/ores lvl 125-200

Han bara fortsätter gå utan att mounta upp.

Sen vid grottor så går han till ingången sen springer han bara fram och tillbaka?!?! har det med profilen att göra eller är det något jag ska ändra?

de flesta skript är för lvl 60 och uppåt och du måste söka efter ground mount skripts annars annvänder den bara mount om den kan flyga
Citera
2013-01-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dAkEyo
Det är ett jävla helvete med den här botten, den går till helt fel ställen, står där i 50502minuter tills jag får göra skiten manuellt, sen gick jag nyss till Kun-Lai Summit (Lvl 87) Då går den ner till fucking Valley of the Four Winds men den har inte plockat upp ett quest på över 20min.. Helt retarded

hqahahhah ja vet den är bugged el nått fel på skriptet ja fick på ett ställe i blackrock mountains levla förbi i dungens för att kunna questa vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in