• 1
  • 2
2011-03-05, 23:18
Medlem
r allting redan uppfunnit?

Det knns som allt vi kan gra nu r uppgraderingar p saker.

Men , fr ca 100 r sedan s sa de samma sak. och kolla nu! Vi har internet , datorer och allt mjligt! Kommer det komma ngot nytt stort som internet?

Sg vad ni tror!
Citera
2011-03-05, 23:22
Medlem
Stolarns avatar
Tror inte det kommer komma ngot helt nytt som saknar bas frn annat. Inte p en massa r iaf
Citera
2011-03-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolarn
Tror inte det kommer komma ngot helt nytt som saknar bas frn annat. Inte p en massa r iaf

Ja, men det r ju det man inte vet! Inte tror jag att folk trodde att man skulle kunna gra hemsidor och spela spel med folk som sitter tusentals mil bort , 5 r innan internet kom? Eller? :P
Citera
2011-03-05, 23:31
Medlem
Stolarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuraExtreme
Ja, men det r ju det man inte vet! Inte tror jag att folk trodde att man skulle kunna gra hemsidor och spela spel med folk som sitter tusentals mil bort , 5 r innan internet kom? Eller? :P
Sjlvklart inte, men d hade ju tekniken inte kickat igng ordentligt imo. Det r lttare nu n d att ngorlunda frutse teknikens utveckling om du frgar mig.
Citera
2011-03-05, 23:34
Medlem
Sjlvklart kommer det komma nya saker inom mnga olika omrden, utvecklingen gr s sjukt fort fram att det r omjligt att vi inte fr nya saker..
Citera
2011-03-05, 23:39
Medlem
unknown325s avatar
Det kommer nog inte komma ngra helt revolutionerande ting utan mera komplement inom vissa omrden. Det skulle vl vara om man uppfinner svvande bilar och de blir standard som ett stt att stoppa den globala uppvrmningen.
Citera
2011-03-05, 23:39
Medlem
Dr.Dres avatar
Det kommer komma nya saker, saker vi inte kan frst nu. Det kommer komma tekniska revolutioner.

Har lst att om 50 r r 80% av vad vi vet saker som inte har blivit pkomna n.
Citera
2011-03-06, 00:01
Medlem
Citat:

N det r ju sjlvklart tex matten som r bas fr alla nya uppfinningar r som minst 1000-tals r gammal (grunderna d)
Citera
2011-03-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown325
Det kommer nog inte komma ngra helt revolutionerande ting utan mera komplement inom vissa omrden. Det skulle vl vara om man uppfinner svvande bilar och de blir standard som ett stt att stoppa den globala uppvrmningen.

Men som jag sa tidigare , fr 100 r sedan s sa de att det inte gick att uppfinna mer saker. Efter det har vi uppfunnit saker som har frndrat vrlden!
Citera
2011-03-06, 00:20
Medlem
Stolarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
N det r ju sjlvklart tex matten som r bas fr alla nya uppfinningar r som minst 1000-tals r gammal (grunderna d)
Jo men du missfrstod mig nog lite, fr att ta ett exempel, ngon sa svvande bilar, d bilar inte r nytt r inte en svvande bil en helt ny uppfinning, inte ens den svvande funktionen r nytt.
Citera
2011-03-06, 00:37
Medlem
Citat:
Jo men du missfrstod mig nog lite, fr att ta ett exempel, ngon sa svvande bilar, d bilar inte r nytt r inte en svvande bil en helt ny uppfinning, inte ens den svvande funktionen r nytt.

Men internet r vl nd nnting som r gjort helt frn grunden?
Citera
2011-03-06, 01:00
Medlem
Stolarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuraExtreme
Men internet r vl nd nnting som r gjort helt frn grunden?
Ja det kan man vl sga, de som utvecklade internet anvnde sig av ett internt ntverk och fick iden drifrn, huruvida interna ntverk anvndes har jag ingen aning om
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in