Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-13, 18:18
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ännu ett skäl att låta flickor gå i en egen skola.

va kom de ifrån i sammanhanget?

jag är skälv för möjligheten på alla nivåer och alla platser i samhället en mansfrisvär dit alla skabbiga feminist och HBTQ kvinnor kan söka sej.
Senast redigerad av Flickpojken 2017-07-13 kl. 18:21.
Citera
2017-07-13, 18:28
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
fortfarande så är inte Breitbart källan de inte dom som sammanställt data för 5 000 000 individer.

Vad är källan då?

Citat:
den skalan inkluderar 130+ vilket gör den intressant. faktum är att vi människor fortfarande skulle sitta i en grotta om de inte va för att de fanns genier kapabla till ofattbara ting eller män kapabla till ofattbara ting rättare sagt.

Uppfinningsrikedom korrelerar inte med intelligens.

Citat:
de räcker med den gamla belkurvan som visar att mäns kurva är flackare och med önskvärd tydlighet visar att män är kraftigt överrepresenterade i spannet 120-130 vilket förklarar att de går dubbelt så många män som kvinnor bland eliten.

Nej. Medlemskap bland eliten korrelerar inte med intelligens. Trump är för fan USA:s president. Hans son och svåger hans närmsta rådgivare. Intelligens har väldigt lite med framgång att göra och det finns många faktorer som är mycket mer avgörande. Såsom uppväxtförhållanden.

Varken strävsamt arbete eller intelligens lönar sig. Det är kontakter, kontakter och åter kontakter som gäller.

Världens smartaste man jobbade som dörrvakt. För övrigt, om IQ avgör framgång varför domineras inte världen av kineser och japaner? Deras genomsnitts-IQ ska ju vara 3-5 poäng högre än vitas.

Såhär är det att vi vill gärna tro att de mest framgångsrika är de mest intelligenta. Vi har svårt att acceptera att världen är ofantligt orättvis. Eliten förkunnar elitens lov. De vill att vi ska tro att de är smartare än oss och därför mer förtjänta av att leva glassiga lyxliv än oss andra. Precis på samma sätt som dåtidens monarker rättfärdigade sin makt med att de var utvalda av gud. Omkring sig hade de hov av präster och borgarskap som övertygade bönderna om att de skulle nöja sig och aldrig ifrågasätta ordningen.
Citera
2017-07-13, 18:37
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hög IQ signaleras indirekt på många olika sätt, så det behövs inga IQ-tester.

Då är det väl väldigt lätt för vem som helst att skicka ut falska signaler för att uppfattas som intelligent?

Jag vet vilka signaler du snackar om. Det gäller att tala med beslutsamhet, aldrig visa tecken på tvivel och vara otålig med de som ifrågasätter ens ståndpunkter. Pöbeln har fel. Dessa egenskaper signalerar inte intelligens.

Citat:
Tomt snack.

Menar du att längd, basröst och dominansbeteende inte är manliga egenskaper eller att egenskaperna kan kopplas till intelligens?

Citat:
Har du levt under en sten, eller varför har du inte hört talas om krisen i kommunerna och sjukvården?

Det är en annan diskussion, men nej, det finns inget som tyder på en kris i kommuner och landsting. Och även om det skulle finnas en kris finns det inget som tyder på att den skulle vara orsakad av kvinnor.
Citera
2017-07-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
va kom de ifrån i sammanhanget?

jag är skälv för möjligheten på alla nivåer och alla platser i samhället en mansfrisvär dit alla skabbiga feminist och HBTQ kvinnor kan söka sej.

Könssegregerade skolor skulle gynna båda kön.
Citera
2017-07-13, 19:25
Medlem
Jag skulle tro att du kan öva upp din iq en hel del. Jag har tråd om de i psykologiforumet. Om man kan få marginella förbättringar genom att öva är de inga problem. Men om man kan förbättra sej med 10 poäng så har du ett stort problem i ditt resonemang.

Personligen tror jag att de flesta som ligger över 110 kan komma in i mensa med lite övning. De är inte särskilt svåra saker i deras test egentligen. De där med 3% köper jag verkligen inte! de kanske stämmer om du ger testet till någon som aldrig gjort ett innan men mesa folket är naturligtvis motiverade och övar. Vilket vem som helst man eller kvinna kan göra för att känna sej duktig.
Citera
2017-07-14, 10:36
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Jag skulle tro att du kan öva upp din iq en hel del. Jag har tråd om de i psykologiforumet. Om man kan få marginella förbättringar genom att öva är de inga problem. Men om man kan förbättra sej med 10 poäng så har du ett stort problem i ditt resonemang.

Personligen tror jag att de flesta som ligger över 110 kan komma in i mensa med lite övning. De är inte särskilt svåra saker i deras test egentligen. De där med 3% köper jag verkligen inte! de kanske stämmer om du ger testet till någon som aldrig gjort ett innan men mesa folket är naturligtvis motiverade och övar. Vilket vem som helst man eller kvinna kan göra för att känna sej duktig.

tvärt i mot vad många tror så kan du inte öva upp din IQ i nån större grad. de är de som är hela poängen med testen. du gör en smart persons misstag antar att de som är lätt för dej är de för andra också.

vid mer avancerad problemlösning inser man att man göra samma sak som när man löser ett iq test dvs bearbetar flera saker i huvudet samtidigt. de är nästan omöjligt att ha hög iq och dålig problemlösnings förmåga.

hög iq hänger ihop med hur tjock cortex du har vilket bestäms av gener och näring eller rättare sagt du kan utvecklas på ett icke optimalt sätt vid näringsbrist. att bli ammad som barn höjer iq med två enheter per år. bröst mjöl innehåller optimal näring med fettsyrororna DHA EPA men också de B-vitamin liknande ämnet kolin som behövs för att kunna bilda acetylkoline vilket förbättrar nervcellers konduktivitet. sen finns de en uppsjö andra saker i bröstmjölk.

mamma ammade mej när jag va liten men jag tycker synd om er som har feminist fittor till mammor ibland vilka de antagligen är ett politiskt statement eller nått att inte amma.
Senast redigerad av Flickpojken 2017-07-14 kl. 10:48.
Citera
2017-07-14, 13:05
Moderator
pewpews avatar
Det finns trådar om detta redan. Hopslagning.

/Mod
Citera
2017-07-14, 13:18
Medlem
MelPoomenes avatar
Ok.

Skönt att få det bekräftat.

Har alltid misstänkt att jag är i dum i huvudet då min verklighet aldrig gått ihop med den reella, allmänna och vedertagna vekligheten.

Tack😊
Citera
2017-07-14, 13:38
Medlem
Vad jag skulle vilja veta är hur mycket av en kvinnas agerande som baseras på medvetna tankar och hur mycket som baseras på instinkt.
Citera
2017-07-14, 20:06
Medlem
Män ligger spridda över ett bredare intelligensspektrum än kvinnor. Det finns således fler genier bland män, men också mer efterblivet kanonfoder. De flesta kvinnor tycks ligga någonstans där emellan.

Sen mognar flickor snabbare än pojkar, både fysiskt och psykiskt, och har därför lättare för sig i skolan rent generellt.

Det finns för övrigt en ny rolig video om det här ämnet med den polske EU-parlamentarikern Janusz Korwin-Mikke och det brittiske ärkerövhålet Piers Morgan.
Citera
2017-07-14, 20:28
Medlem
Av de totalt 900 unika nobelpristagarna fram till och med 2015 var 825 män, 49 kvinnor och 26 organisationer.

Antingen får kvinnor inte vara med i vetenskapsakademien eller så är dom dumma
Citera
2017-07-15, 00:51
Medlem
Tror eller VET att kvinnor är mer känslostyrda än män och det har inget med intelligens att göra. män litar på logik medan kvinnor litar på "hjärtat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in