Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-23, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gucci_mane
Jag vet inte din definition av framgang eller var du vill at marknadsekonomin ska ta oss. Men om du hort uttrycket ju mindre du gor destto mer far du gjort, sa kan du forsta varifran jag kommer. Att kunna bygga 3000 stridsvagnar istallet for 1000 e inte framgang enligt mig. Och kvinnors forte for omtanke kan mycket val vara en bra del i dynamiken for verklig framgang.

jag förstår fortfarande inte vad du skriver. utveckla. förtydliga.
Citera
2012-01-24, 08:07
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
Hur tror du folk får chefspositioner o dylikt? Via lotto? Meriter är vad som räknas när någon anställs, då en merit kan ses som färdighet uttryck i praktiken. Utan kompetens är det svårt att ta sig uppåt.

Chefspositioner är inte samma sak som höga politiska positioner.
Citera
2012-01-24, 09:22
Medlem
gucci_manes avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Sirpalme
jag förstår fortfarande inte vad du skriver. utveckla. förtydliga.

Du kanske sitter i en liten box. Vad har du for intelligens kvot?

EDIT: Jag tar tillbaka allt. Vad finns det for mening med att ha ett meningsfullt meningsutbyte med nagon som skriver "du en pissig liten horunge.. ". Jag tror inte du har funderart pa orden, framgang och marknadsekonomi, du har svalt nagon annans definition av dem. Las boken; ju mindre du gor desto mer far du gjort....
Senast redigerad av gucci_mane 2012-01-24 kl. 09:30.
Citera
2012-01-24, 10:16
Medlem
Citat:
ju mindre du gor desto mer far du gjort....

Låter som en intressant bok, och nog finns det fördelar med trygghetstänkande, men du förnekar väl inte att de flesta större bolagen skapats av typiska "do-ers"?

En do-er är enligt mig en människa med måttligt IQ som springer runt och misslyckas med det mesta ända tills han (eller hon) en dag med lite tur lyckas. Den enorma mängden energi som personen har, gör att denne förr eller senare lyckas med något (förutom Kalle Anka då...) Do-ers är med säkerhet oftast män.
Citera
2012-01-24, 10:30
Medlem
Citat:

EDIT: Jag tar tillbaka allt. Vad finns det for mening med att ha ett meningsfullt meningsutbyte med nagon som skriver "du en pissig liten horunge.. ". Jag tror inte du har funderart pa orden, framgang och marknadsekonomi, du har svalt nagon annans definition av dem. Las boken; ju mindre du gor desto mer far du gjort....

Det här har inte med åsikter att göra, det handlar om hur illa du skriver och uttrycker dig.
Jag är nog inte ensam om att må fysiskt dåligt av att läsa dina poster.
Du borde läsa mer och skriva mindre.
Citera
2012-01-24, 15:20
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComandanteChe
Det här har inte med åsikter att göra, det handlar om hur illa du skriver och uttrycker dig.
Jag är nog inte ensam om att må fysiskt dåligt av att läsa dina poster.
Du borde läsa mer och skriva mindre.

Du borde tänka mer och läsa mindre...
Citera
2012-01-24, 15:25
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Låter som en intressant bok, och nog finns det fördelar med trygghetstänkande, men du förnekar väl inte att de flesta större bolagen skapats av typiska "do-ers"?

En do-er är enligt mig en människa med måttligt IQ som springer runt och misslyckas med det mesta ända tills han (eller hon) en dag med lite tur lyckas. Den enorma mängden energi som personen har, gör att denne förr eller senare lyckas med något (förutom Kalle Anka då...) Do-ers är med säkerhet oftast män.

Vi kan ta ett exempel: I sierra leone och Liberia var det ett krig där manliga "Do-ers" förde krig. Det fanns kvinnor som till slut fick nog och bara satte sig vid väg kanten för att protestera de gjorde inget medan männen gjorde mycket, men de gjorde fel, enligt mig. Sen vill jag tilläga som snuddas vid här ovan, att för hög IQ ger problem. Det finns "sjukdomstillstånd" som uppkommer hos en del med hög IQ, som asbergers t. ex.
Citera
2012-01-24, 16:42
Medlem
Citat:

jag förstår inte vad du skriver. utveckla. förtydliga.

tips 1. köp ett svenskt tangentbord.
tips 2. flytta till sverige.
tips 3. träna på att skriva så att den som läser det du skriver förstår din text.
Citera
2012-01-25, 23:46
Medlem
Du försöker bara provocera. Kvinnor är smartare än män. Ta tex en man på min arbetsplats som räknade fram att en kostnad att bränna en keramikugn var ca 120-140 kr. En feminist som var en bögs medhummare räknade ut att kostnaden blev 5 kr...! (ugnen är på 14kw, hehe). Bögen och hans kille jakade på 5 kr och då fick det vara sanningen. Eller när han städar på sitt sätt så måste jag och Fina prata emot "nej så kan man inte göra", nej det där är fel", "nu blir det inte rent". Jag lovar dig att 10000-tals män bearbetas dagligen på detta sätt varje dag i alla möjliga frågor. Eller om han ber om en ny nyckel först och jag ber om en nyckel efter dvs jag står tvåa i nyckelkön, när han tar ut sin nyckel först ska jag ha den och då aggerar jag hotfullt på alla sätt jag kan, för en snopp som inte är bög ska aldrig aldrig gå före en snippa.
Citera
2012-01-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterfeminist
Du försöker bara provocera. Kvinnor är smartare än män. Ta tex en man på min arbetsplats som räknade fram att en kostnad att bränna en keramikugn var ca 120-140 kr. En feminist som var en bögs medhummare räknade ut att kostnaden blev 5 kr...! (ugnen är på 14kw, hehe). Bögen och hans kille jakade på 5 kr och då fick det vara sanningen. Eller när han städar på sitt sätt så måste jag och Fina prata emot "nej så kan man inte göra", nej det där är fel", "nu blir det inte rent". Jag lovar dig att 10000-tals män bearbetas dagligen på detta sätt varje dag i alla möjliga frågor. Eller om han ber om en ny nyckel först och jag ber om en nyckel efter dvs jag står tvåa i nyckelkön, när han tar ut sin nyckel först ska jag ha den och då aggerar jag hotfullt på alla sätt jag kan, för en snopp som inte är bög ska aldrig aldrig gå före en snippa.
1.du är en man
2.du trollar
3.ingen tror på dig
Citera
2012-01-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
1.du är en man
2.du trollar
3.ingen tror på dig

va? finns det människor som kan tolka vad haschmongot ville få sagt? jag har läst texten 4-5 ggr, fattar fortfarande inte vad som står där...

men din analys stämmer säkert :-)
Citera
2012-01-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirpalme
va? finns det människor som kan tolka vad haschmongot ville få sagt? jag har läst texten 4-5 ggr, fattar fortfarande inte vad som står där...

men din analys stämmer säkert :-)
Absolut!
Btw, min släkting arbetade med Olof Palme.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bengt_Gustavsson_%28politiker%29

Hört att det var en bra man, fast jag är åt högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in