Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-26, 12:22
TS har helt rätt i trådstarten. Kvinnor är bevisat IQ befriade.

Heeelt inkompetenta.

Men det värstar att de saknar all form av självinsikt och självkritik, därav är möjligheten att utveckla dem omöjligt.
Citera
2023-09-27, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Beror helt på vad du lägger i begreppet "snäll".

Kvinnor gillar i regel självsäkra män, med nån form av "go" i sig, men det missförstås ofta som att kvinnor skulle gilla kriminella eller "bad boys" dvs "icke snälla".
och "snäll" tolkas av många som "mesighet" eller "initiativlöshet" eller "tråkighet" vilket inte behöver stämma alls.

"snäll" är kort sagt extremt missförstått eller tolkas alldeles för brett.

Snälla människor behöver överhuvudtaget inte vara mesiga, mentalt svaga eller dylikt.
Det är kort och gott människor med hög grad av empati och välvillighet kontra andra, vilket är en enorm styrka och positiv egenskap, som alla som vill elva i relation med någon borde söka efter.

42% av män som blir utsatta av misshandel blir det av någon de känner.
( nu tappade jag länken men är enligt BRÅ)

Med snäll menas i detta fall "behandlar dem väl". Många kvinnor vill gå runt och störa sig på mannen. Det är deras afrodisiakum.

42% av män som blir utsatta av misshandel blir det av någon de känner till, skulle jag nog vilja tillägga. Visst händer det att polare börjar slåss men det är nog inte så vanligt efter att man fyllt 15.
Senast redigerad av censuria 2023-09-27 kl. 07:03.
Citera
2023-09-27, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Kvinnor är väl i regel betydligt smartare än män.
Det är möjligt, men det kommer sällan till uttryck utanför skolvärlden.

Citat:
Kvinnor och män som grupp äger samma intelligens.
Skillnader i intelligens ligger på individnivå och avgörs inte av kön.
utan av saker som gener och div. miljöfaktorer.

Bara faktumet att intelligens betydligt mer ärvs från modern än från fadern, borde få vissa i tråden att fatta det senare. De gener som styr vår intelligens sitter i X-kromosomen. Finns rejält fler av X kromosomer i världen än Y.
Det finns skillnader. Kvinnor vet tex exakt vad de ska tycka, göra, säga, hur de ska klä sig, föra sig osv. Detta gör dem till mästare på det sociala spelet, men av samma orsak blir de dessvärre inga större fritänkare av dem. De blir som stöpta ur samma form och kanske är det detta som är kvinnans stora problem. Kvinnor tillåts inte att vara annorlunda. Och det är kvinnor själva som utsätter varandra för detta förtyck.

Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Men det värsta är att de saknar all form av självinsikt och självkritik, därav är möjligheten att utveckla dem omöjligt.
De saknar all förmåga till att ta till sig kritik. De är glada i att kritisera män, men de gånger män kritiserar dem så blir de helt galna. Kan man inte ta till sig kritik så är det väldigt svårt att få till förändringar.
Senast redigerad av censuria 2023-09-27 kl. 06:58.
Citera
2023-09-27, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det är möjligt, men det kommer sällan till uttryck utanför skolvärlden.
Det är ju i verkliga livet som det verkligen kommer till uttryck. Det är kvinnor som bestämmer, det är kvinnor som får sin vilja igenom. Alltid.
Citera
2023-09-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Det är ju i verkliga livet som det verkligen kommer till uttryck. Det är kvinnor som bestämmer, det är kvinnor som får sin vilja igenom. Alltid.

Kvinnor håller inte med
Men visst, så kan man kanske tolka det. Detta kallas list och är inte det jag menar med intelligens. Att uppfinna, komma på saker och liknande, det är intelligens för mig.
Senast redigerad av censuria 2023-09-27 kl. 08:18.
Citera
2023-09-27, 08:45
Medlem
Citat:
Med snäll menas i detta fall "behandlar dem väl". Många kvinnor vill gå runt och störa sig på mannen. Det är deras afrodisiakum.

42% av män som blir utsatta av misshandel blir det av någon de känner till, skulle jag nog vilja tillägga. Visst händer det att polare börjar slåss men det är nog inte så vanligt efter att man fyllt 15.

Källa på det påståendet tack.

Som sagt läs BRÅ. Tror de även delar upp statistiken efter hur kända med varandra GM och offer varit.
Citera
2023-09-27, 08:49
Medlem
Citat:

Det finns skillnader. Kvinnor vet tex exakt vad de ska tycka, göra, säga, hur de ska klä sig, föra sig osv. Detta gör dem till mästare på det sociala spelet, men av samma orsak blir de dessvärre inga större fritänkare av dem. De blir som stöpta ur samma form och kanske är det detta som är kvinnans stora problem. Kvinnor tillåts inte att vara annorlunda. Och det är kvinnor själva som utsätter varandra för detta förtyck.

Aldrig slagit dig att det räcker inte att någon individ spatserar runt och tänker hur "fritt" som helst.
Ska hens tankar bli kända för sin samtid och framtid, så kärvs ytterligare massa faktorer.

De faktorerna har genom vår historia betydligt mer funnits för män, men betydligt mindre för kvinnor.
Citera
2023-09-27, 08:53
Medlem
Torsuss avatar
Man kan ju i så fall undra vem som är mest dum...dumskallarna eller dom som låter sig styras av dumskallarna.

Ta bara det här med feministisk snöröjning. En kvinna i maktposition som trodde hon var smart. Men ingen jävel sa emot.
Citera
2023-09-27, 09:02
Medlem
Citat:
Källa på det påståendet tack.
Iakttagelser. Ytterligare en sak som gör att kvinnor hamnar efter. Ni klarar inte av att tänka om ni inte har en mall att utgå ifrån, tex en forskningsrapport.

Citat:
Som sagt läs BRÅ. Tror de även delar upp statistiken efter hur kända med varandra GM och offer varit.
Gärna, det var du som kom med påståendet, då är det också du som ska presentera källan.

Citat:
Aldrig slagit dig att det räcker inte att någon individ spatserar runt och tänker hur "fritt" som helst.
Ska hens tankar bli kända för sin samtid och framtid, så kärvs ytterligare massa faktorer.

De faktorerna har genom vår historia betydligt mer funnits för män, men betydligt mindre för kvinnor.
Om du tror att det är lätt för män att få sina alster publicerade och accepterade då har du totalt fel. Tror faktiskt oftare att det är lättare för en kvinna. Om Marie Curie inte vore kvinna så hade ingen vetat vem personen var. Mao, det har mycket större nyhetsvärde om personen är kvinna jämfört med om personen är man.
Sedan kan jag väl hålla med om att kvinnor ofta inte tas på allvar av män. Det är synd, men det är sant.

Handen på hjärtat. Om du haft en väninna som plötsligt uttryckt sig kritiskt mot tex invandringen. Visst hade du sagt upp bekantskapen med denna människa? Det är detta jag menar med att kvinnor inte accepterar avfällingar.
Senast redigerad av censuria 2023-09-27 kl. 09:16.
Citera
2023-09-27, 09:46
Medlem
Citat:
Iakttagelser. Ytterligare en sak som gör att kvinnor hamnar efter. Ni klarar inte av att tänka om ni inte har en mall att utgå ifrån, tex en forskningsrapport.

Du menar kvinnor är inte så blåsta så de inbillar sig att de vet allt, utan att kolla upp med vetenskap och fakta först....

ja du, som kvinna tar jag det som en komplimang.
också "iakttagit" att all världens... stollar, idioter och livsfarliga egoister varit just mest män.

Citat:
Gärna, det var du som kom med påståendet, då är det också du som ska presentera källan.
Fast påståendet var ju ditt från början.
Så är väl snarast du som ska presentera din källa på att kvinnor blir slagna för att de "är så dåliga på att välja man".

Men visst, tror det var denna jag hittade uppgiften 58% okända dvs 42% kända.
https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/vald-och-misshandel.html

Citat:
Om du tror att det är lätt för män att få sina alster publicerade och accepterade då har du totalt fel. Tror faktiskt oftare att det är lättare för en kvinna. Om Marie Curie inte vore kvinna så hade ingen vetat vem personen var. Mao, det har mycket större nyhetsvärde om personen är kvinna jämfört med om personen är man.
Sedan kan jag väl hålla med om att kvinnor ofta inte tas på allvar av män. Det är synd, men det är sant.

Handen på hjärtat. Om du haft en väninna som plötsligt uttryckt sig kritiskt mot tex invandringen. Visst hade du sagt upp bekantskapen med denna människa? Det är detta jag menar med att kvinnor inte accepterar avfällingar.

Vansinnigt mycket lättare för män genom historien än för kvinnor snälla du.

jag har bekanta som är kritiska mot invandring, och nej jag säger inte upp vänskap pga sånt.
debatterna blir livliga dock.
Citera
2023-09-27, 10:16
Medlem
Citat:
Du menar kvinnor är inte så blåsta så de inbillar sig att de vet allt, utan att kolla upp med vetenskap och fakta först.....
Fast forskare har ofta fel de också, i synnerhet de ideologiska "forskarna". Kan rabbla upp en massa modern forskning som garanterat är bullshit, sedan har vi ju Lysenko vars forskning kostade livet på tiomiljontals människor.
Finns en annan tråd på FB som handlar om killgissning, eg gubbgissning, något som fått en negativ innebörd i dagens samhälle. Men som någon skrev, ofta har de rätt då det handlar om kvalificerade gissningar. Minns den gången då jag och du hade en debatt gällande om oroliga/rädda/bekymrade människor var intelligenta eller ej. Jag hävdade att de var det, medan du menade på att dessa var direkt korkade. Jag googlade sedan och det visade sig att det fanns mycket forskning som visade på att denna sorts människor verkligen var intelligenta. Det går att dra slutsatser även utan forskningsrapporter. Visst har vi gubbgissare fel ibland, men jag skulle tro att vi oftare har rätt faktiskt. Dessutom är det ett ypperligt tillfälle att öva upp sin slutledningsförmåga. Kanske borde kvinnor tjejgissa mer?

Citat:
ja du, som kvinna tar jag det som en komplimang.
också "iakttagit" att all världens... stollar, idioter och livsfarliga egoister varit just mest män.
Ja, och du har helt rätt i det. Det behövs ingen forskningsrapport för att dra den slutsatsen. Men vad värre är, denna sorts män har inte haft några som helst problem med att få kvinnor.

Citat:
Fast påståendet var ju ditt från början.
Så är väl snarast du som ska presentera din källa på att kvinnor blir slagna för att de "är så dåliga på att välja man".

Men visst, tror det var denna jag hittade uppgiften 58% okända dvs 42% kända.
https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/vald-och-misshandel.html
De som blir slagna är dåliga på att välja man, absolut. Och de män som blir slagna av sina bästa polare är dåliga på att välja umgänge. Jag skulle kalla dem trash. Du påstod att 42% av alla män som misshandlas misshandlas av människor de umgås med. Det var detta jag ville ha källa på, och tuvärr fanns inte den i länken du visade.
Tyckte ändå den var intressant; den visade att 1/5 av tjejerna i 9:an misshandlat folk, och att 1/4 av killarna gjort det. Bara det senaste året. Det har hänt mycket sedan man själv var i den åldern.

Citat:
Vansinnigt mycket lättare för män genom historien än för kvinnor snälla du.
Säkert sant. Det beror delvis på att de flesta kvinnor inte är kända för att fundera på världens beskaffenhet, annat än när det handlar om jämställdhet. Men det har ni chansen att ändra på nu. Men då krävs det att ni tillåter varandra att tänka annorlunda.
Senast redigerad av censuria 2023-09-27 kl. 10:35.
Citera
2023-09-27, 15:15
Medlem
keckoishs avatar
Gissar att det för var kvinna hade blivit omöjligt att älska en man, om hon hade varit vid sina fulla sinnen/intelligent. Helt ärligt, vem hade stått ut med att leva ihop med de illaluktande, oförskämda och skäggiga varelser män ofta är, utan att samtidigt koppla bort hjärnan en aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in