Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-30, 23:35
Medlem
Witherspoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Du var då ingen stjärna.

Du skriver att den akademiska världen innehåller många kvinnor. Okej, och när ska alla dessa kvinnor visa resultat då? Mig veterligen är de främsta vetenskapsmännen fortfarande män och ej kvinnor. Sorry, men du har FEL.

Din replik angående religion är inte särskilt klipsk. Inser du hur hög intelligens en människa måste ha för att kunna lura MILJARDER? Du är, som sagts tidigare, ingen stjärna.

En sak måste kvinnor inse, de har inte blivit "fria" för deras egen skull utan för elitens skull. Eliten behöver lydiga arbetare. Kvinnor gör inte uppror. De blir sjukskriva.

Äsch, ta din härskarteknik och stoppa upp där bak!

Vad är det jag har fel i? Att många kvinnor arbetar och forskar inom den akademiska världen var det jag sa, nej det har jag inte FEL i utan RÄTT! Tack så mkt!

Intelligens och vanföreställningar är inte samma sak. Dessa männsikor utgår antingen från att gud finns vilket inte bygger på vetenskapliga grunder och kan därmed inte ens förknippas med logiskt tänkande (en förutsättning för intelligens). Om de är ute efter makt och styre med religion som hjälp kan det vara en viss list inblandat absolut, att styra männsikor med gudsfruktan är väldigt trevligt!

Varför måste jag inse det för? Jag föddes fri och gör vad jag önskar tillsammans med de allra flesta kvinnor i Sverige. Jag skiter ärligt tarlat i varför vi blev "fria", förmodligen var den en kombination av många olika faktorer. Poängen är att vi nu är fria och gör bevisligen många bra saker av denna frihet. Att du sedan väljer att blunda för det är ditt problem. Det är tråkigt att vara cynisk, prova något annat!
Senast redigerad av Witherspoon 2011-12-30 kl. 23:41.
Citera
2011-12-30, 23:40
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witherspoon
Äsch, ta din härskarteknik och stoppa upp där bak!

Vad är det jag har fel i? Att många kvinnor arbetar och forskar inom den akademiska världen var det jag sa, nej det har jag inte FEL i utan RÄTT! Tack så mkt!

Nja, du skrev såhär:

Citat:
Den akademiska välden innehåller mååånga kvinnor som forskar, skriver avhandlingar, agerar lärare osv.

Pratar man då om könsskillnader så blir det lite missvisande, eftersom det är långt, långt många fler män som forskar, särskilt på högre nivå. Så visst är det många kvinnor, men många gånger fler män. Och det är ju det förhållandet som är intressant om man pratar om könsskillnader.
Citera
2011-12-30, 23:59
Medlem
Witherspoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Nja, du skrev såhär:

Pratar man då om könsskillnader så blir det lite missvisande, eftersom det är långt, långt många fler män som forskar, särskilt på högre nivå. Så visst är det många kvinnor, men många gånger fler män. Och det är ju det förhållandet som är intressant om man pratar om könsskillnader.

Jag har aldrig skrivit att det är fler kvinnor som forskar jag har sagt att det finns många. Sedan är ju pedagogisk forskning skräp skräp skräp som inte får något utrymme över huvud taget. Kolla hur många avhandlingar skrivna av kvinnor som skall läsas under en lärarutbildning.. men som sagt, SKRÄP! Det är inom fysik/kemi/matematik som den viktig forskningen sker, så har det alltid varit.
Citera
2011-12-31, 00:01
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Jag har aldrig skrivit att det är fler kvinnor som forskar jag har sagt att det finns många.

Mm, jag har ju inte påstått att du skrivit det heller. Däremot ville jag belysa att det inte säger någonting att säga "det är många män/kvinnor som jobbar med x" när man diskuterar könsskillnader. Då måste man säga "det är n gånger män, jämfört med antalet kvinnor, som jobbar med x." Annars blir det ett helt menlöst påstående. Verkligheten är att många gånger fler män än kvinnor finns på de högsta positionerna i samhället.

Citat:
Sedan är ju pedagogisk forskning skräp skräp skräp som inte får något utrymme över huvud taget. Kolla hur många avhandlingar skrivna av kvinnor som skall läsas under en lärarutbildning.. men som sagt, SKRÄP! Det inom fysik/kemi/matematik som den viktig forskningen sker, så har det alltid varit.

Varför det är så kan jag inte svara på, så jag kan inte säga att det är en felaktig inställning heller.
Citera
2011-12-31, 00:02
Medlem
Armatures avatar
Ofattbart är väl att ta i, men det är klart att kvinnor inte är lika smarta som män, och orsakerna är ju självklara. (nu kommer någon kvinna eller feminist att fråga varför , vilket stöder min tes).
Citera
2011-12-31, 00:32
Medlem
Witherspoons avatar
Citat:
Mm, jag har ju inte påstått att du skrivit det heller. Däremot ville jag belysa att det inte säger någonting att säga "det är många män/kvinnor som jobbar med x" när man diskuterar könsskillnader. Då måste man säga "det är n gånger män, jämfört med antalet kvinnor, som jobbar med x." Annars blir det ett helt menlöst påstående. Verkligheten är att många gånger fler män än kvinnor finns på de högsta positionerna i samhället.

Varför det är så kan jag inte svara på, så jag kan inte säga att det är en felaktig inställning heller.

Det stämmer det du säger eftersom syftet i tråden är att "tävla" mellan könen, här på fb är det ju som bekant OS i könskrig varje dag Ser sällan någon som gapar om att kvinnor som grupp är menlösa varelser få en känga, då blir jag lite lätt irriterad. Japp jag är förbannat känslostyrd. Skit också! Faktum är väl fortfarande att kvinnor inom taditionellt manliga områden ökar hela tiden, därav är det rimligt att koppla ihop kvinnors begränsade frihet historiskt sätt med deras avsaknaden av uppfinningar/forskningsstudier osv? Nu ser det annorlunda ut och därmed ökar deras prestationer?

Intelligens som begrepp är knepigt tycker jag. Här verkar det vara allt från religiösa ledare med storhetsvansinne till fysiker :S
Citera
2011-12-31, 00:37
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det stämmer det du säger eftersom syftet i tråden är att "tävla" mellan könen, här på fb är det ju som bekant OS i könskrig varje dag Ser sällan någon som gapar om att kvinnor som grupp är menlösa varelser få en känga, då blir jag lite lätt irriterad. Japp jag är förbannat känslostyrd. Skit också! Faktum är väl fortfarande att kvinnor inom taditionellt manliga områden ökar hela tiden, därav är det rimligt att koppla ihop kvinnors begränsade frihet historiskt sätt med deras avsaknaden av uppfinningar/forskningsstudier osv? Nu ser det annorlunda ut och därmed ökar deras prestationer?

Absolut, man kan tänka sig en mängd olika anledningar till att det är som det är. Det är därför jag inte gillar att diskutera den biten. Det är svårt att enas om något där. Istället gillar jag att konstatera hur det ser ut i nuläget, med fakta. Kanske har kvinnor mäns dubbla snitt-IQ om 50 år, och äger hela planeten. Det är däremot ointressant för mig att spekulera kring i nuläget.

Citat:
Intelligens som begrepp är knepigt tycker jag. Här verkar det vara allt från religiösa ledare med storhetsvansinne till fysiker :S

Absolut, jag undviker begreppet intelligens och använder istället IQ. Sedan får var och en göra vilka kopplingar de vill mellan IQ och intelligens, men IQ är det vi mäter. Intelligens går inte att mäta i nuläget.
Citera
2011-12-31, 00:56
Medlem
Witherspoons avatar
Citat:
Absolut, man kan tänka sig en mängd olika anledningar till att det är som det är. Det är därför jag inte gillar att diskutera den biten. Det är svårt att enas om något där. Istället gillar jag att konstatera hur det ser ut i nuläget, med fakta. Kanske har kvinnor mäns dubbla snitt-IQ om 50 år, och äger hela planeten. Det är däremot ointressant för mig att spekulera kring i nuläget.

Absolut, jag undviker begreppet intelligens och använder istället IQ. Sedan får var och en göra vilka kopplingar de vill mellan IQ och intelligens, men IQ är det vi mäter. Intelligens går inte att mäta i nuläget.

http://www.mensa.se/fragor-och-svar/om-mensa/finns-det-skillnader-mellan-koenen-i-iq

Så säger man på mensa om IQ

Jag säger såhär.. intressen hos män och kvinnor ser olika ut. Om det sedan är "biologiskt" eller "kulturellt framtvingat" vet i fan.
Citera
2011-12-31, 01:01
Bannlyst
Citat:
http://www.mensa.se/fragor-och-svar/om-mensa/finns-det-skillnader-mellan-koenen-i-iq

Jag säger såhär.. intressen hos män och kvinnor ser olika ut. Om det sedan är "biologiskt" eller "kulturellt framtvingat" vet i fan.

Haha Mensa måste ju vara den största loser klubben som finns
Citera
2011-12-31, 01:03
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Mensa har förvisso ett politiskt ansvar. De har helt enkelt fel. Se tråden jag länkade tidigare: https://www.flashback.org/t1652429

Det är inte en studie som kommer fram till skillnader, utan många, många. Dessutom metastudier som innefattar mer än 100.000 personer.

Citat:

Jag är som sagt inte så intresserad av orsaker, de kan man debattera i all oändlighet. Fakta förefaller vara att det sättet vi mäter IQ på idag ger könsskillnader. Sen om det är fel på sättet vi mäter, att män är smartare, att kvinnor inte varit fria eller något helt annat, låter jag vara osagt. Faktum är att det finns en könsskillnad i snitt-IQ.
Citera
2011-12-31, 01:03
Medlem
Witherspoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGudsson
Haha Mensa måste ju vara den största loser klubben som finns

Jasså, varför då? IQ verkar ju vara riktigt åtråvärt i denna tråd
Citera
2011-12-31, 01:05
Bannlyst
Citat:
Jasså, varför då? IQ verkar ju vara riktigt åtråvärt i denna tråd

Ptja när man har en polare som är med i mensa och är dummare än tåget då börjar man ju undra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in