Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-23, 15:14
Medlem
Inte läst men så jävla trött på allt tjafs om "vem som är bäst". Förstår inte vad problemet är - vad förlorar män på att fler kvinnor får maktpositioner? Ni får dela med er lite mer? Men som att NÅGON som sitter på Flashback och tjafsar om 5 IQ-poäng hit och dit NÅGONSIN kommer få någon sådan position (me included...). All intelligens är individuell och även förmågan att leda. Kvinnor och män blablabla - vissa PERSONER är smartare än andra, bättre på att leda osv. Som sagt vad fan är problemet?

Why can't we all just be friends and bake cookies and rainbows?
Citera
2012-01-23, 16:27
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Att så ett frö är manipulation men även en viktig komponent hos en person med psykopatiska drag.

Ute bland vanliga socialdemokrater ute i samhället, är det just dessa psykotiska fruntimmer som styr och ställer i den eviga röran.
Man blir lite nostalgisk när man tänker tillbaka på den tid då vi svenskar samarbetade med varandra, och var inriktade på att lösa problemen - inte skapa dom.

Det var ordning och reda på den tiden då Herrarna bestämde i landet.
Citera
2012-01-23, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoseconds
Inte läst men så jävla trött på allt tjafs om "vem som är bäst". Förstår inte vad problemet är - vad förlorar män på att fler kvinnor får maktpositioner? Ni får dela med er lite mer? Men som att NÅGON som sitter på Flashback och tjafsar om 5 IQ-poäng hit och dit NÅGONSIN kommer få någon sådan position (me included...). All intelligens är individuell och även förmågan att leda. Kvinnor och män blablabla - vissa PERSONER är smartare än andra, bättre på att leda osv. Som sagt vad fan är problemet?

Why can't we all just be friends and bake cookies and rainbows?
du verkar inte ha förstått marknadsekonomin: man får inte makt, den förtjänar man. kvinnor har möjlighet att starta och driva företag. dom har samma möjligheter i dagens sverige. tar dom chansen? nej för kvinnor är latare och mer trygghetstörstande. vågar inte ta samma risker: kan inte förvänta sig samma framgång..
Citera
2012-01-23, 18:23
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirpalme
du verkar inte ha förstått marknadsekonomin: man får inte makt, den förtjänar man. kvinnor har möjlighet att starta och driva företag. dom har samma möjligheter i dagens sverige. tar dom chansen? nej för kvinnor är latare och mer trygghetstörstande. vågar inte ta samma risker: kan inte förvänta sig samma framgång..

Du tror inte att kvinnor haller tillbaka en del galna och dumma ideer med sitt trygghetstorstande?
Citera
2012-01-23, 18:32
Medlem
Kawreens avatar
Det är trådar som denna som får kvinnor att fly FB. Sjukt trist att det finns så många bittra, ensamma, manschauvinistiska svin som hänger här. Forumet är kvinnofattigt som det är och debatterna kommer bli mycket tråkigare när det bara är pubertala tonårspojkar och kvinnohatande gubbar kvar.

On topic så är rubriken löjeväckande. De av er som endast känner korkade kvinnor kanske borde fundera på att byta umgängeskrets. Jag menar hänger man med trailerparktrash kan man ju kanske inte förvänta sig några raketforskare.
Citera
2012-01-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawreen
Det är trådar som denna som får kvinnor att fly FB. Sjukt trist att det finns så många bittra, ensamma, manschauvinistiska svin som hänger här. Forumet är kvinnofattigt som det är och debatterna kommer bli mycket tråkigare när det bara är pubertala tonårspojkar och kvinnohatande gubbar kvar.

On topic så är rubriken löjeväckande. De av er som endast känner korkade kvinnor kanske borde fundera på att byta umgängeskrets. Jag menar hänger man med trailerparktrash kan man ju kanske inte förvänta sig några raketforskare.
jag läser juridik, bor i centrala sthlm duger det som antites till trailerparktrashen? svider det att alla inte håller med din bild av verkligheten?

brudar som lyxgnäller, det börjar vanligt folk tröttna på..
varför skulle vi vara manschauvinistiska svin bara för att vi yttrar oss i en fråga på fb?
med den typen av resonemang är du en pissig liten horunge..
Citera
2012-01-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gucci_mane
Du tror inte att kvinnor haller tillbaka en del galna och dumma ideer med sitt trygghetstorstande?
jag förstår inte vad du menar. utveckla/förtydliga.
Citera
2012-01-23, 19:04
Medlem
Kawreens avatar
Citat:
jag läser juridik, bor i centrala sthlm duger det som antites till trailerparktrashen? svider det att alla inte håller med din bild av verkligheten?

varför skulle vi vara manschauvinistiska svin bara för att vi yttrar oss i en fråga på fb?

Mycket möjligt, men jag syftade på de du väljer att umgås med. Väljer du att umgås med sönderblonderade bloggfjortisar så är det inte förvånande att du tycker att kvinnor är korkade. Att du generaliserar får emellertid dig att framstå som både trögtänkt och trångsynt.

Manschauvinist är per definition en man som anser sig vara överlägsen alla kvinnor. Svin var mitt eget tillägg

För defintion på manschauvinist se http://www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akademiens_ordlista/saol_pa_natet/ordlista
Citera
2012-01-23, 19:04
Medlem
Citat:

Du har internaliserat trailerparken. Nedrans otur.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internalisering
Citera
2012-01-23, 19:09
Medlem
Kawreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du har internaliserat trailerparken. Nedrans otur.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internalisering

Stackars liten
Citera
2012-01-23, 19:13
Medlem
get a room.
Citera
2012-01-23, 22:33
Medlem
gucci_manes avatar
Citat:
jag förstår inte vad du menar. utveckla/förtydliga.

Jag vet inte din definition av framgang eller var du vill at marknadsekonomin ska ta oss. Men om du hort uttrycket ju mindre du gor destto mer far du gjort, sa kan du forsta varifran jag kommer. Att kunna bygga 3000 stridsvagnar istallet for 1000 e inte framgang enligt mig. Och kvinnors forte for omtanke kan mycket val vara en bra del i dynamiken for verklig framgang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in