Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Kvinnor är INTE dummare eller har mindre intelligens än män!! Det är överhuvudtaget dumt att använda begreppet "dum". För det innebär ett klart element av förakt, av överlägsenhet. Bättre då att tala om "annorlunda". Utan något förakt! Då är män och kvinnor varandra annorlunda. För de har av evolutionen helt enkelt fått olika arbetsuppgifter för artens bestånd och därför också blivit annorlunda.

I detta "annorlunda" tycks, på vetenskapens nuvarande ståndpunkt, ligga att kvinnan har en intelligensfördelning som i genomsnitt är något annorlunda än mannens. De allra "dummaste" individer vi har, om vi nu skulle sätta dumhet som en synonym till uppmätt IQ-kvot, är män. Men också de allra intelligentaste individer vi har, i den översta promillen av vårt folk, i Sverige cirka 9,000 individer, består till övervägande delen av män. Åtminstone om man får tro" dagens vetenskapliga sanning" vilken, som sagt, inte behöver vara morgondagens.

Är personligen är övertygad om att kvinnorna har ett betydligt bättre omdöme än männen Då kvinnors biologiska huvuduppgift är att välja goda fäder åt våra barn måste vi kunna väga samman många fler faktorer än männen, som mest grubblar på hur de enklast skall sätta kniven i ryggen på sin närmaste konkurrent...

Detta är dock något för vilket vetenskapen ännu inte ens har en operationell definition och långt mindre något sätt att mäta det. Men det kommer nog. Jag skulle vara förvånad om inte HUGO-forskarna om, säg, 25 år har visat på vilken kromosom kvinnans bättre "intuition" och omdöme sitter. Har jag rätt kan detta förvisso motivera ett stort antal kvinnor, också i en regering. Men inte på Tekniska Högskolor!
Jag håller med och det du beskriver är just klokskap, som jag skrev om.

Dessutom vill jag tillägga att de flesta kvinnor anser sig överlägsna män i intelligens. Att de måste skriva karlarna på näsan för att de ska fatta.
T ex så talar kvinnor mkt mer i gåtor medan män går mer rakt på sak, vilket gör att män inte fattar när kvinnor antyder något.
Ytterligare så brukar många kvinnor "så ett frö" hos sin karl, någon dag efteråt kommer han med den briljanta idén och tror att det är hans egen.
Dessutom vill jag tillägga att enligt dokumentären "Alfahannen" som finns på TV4 play, kan man se hur aktiviteten i pojkars hjärna minskar när han börjar få mer testosteron. Då lägger mannens kropp fokus på fysisk intelligens och inte psykisk.

Min slutsats är att båda könen är intelligenta på sitt vis och har lite svårt att förstå det andra viset.
Citera
2012-01-21, 18:07
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...

Dessutom vill jag tillägga att de flesta kvinnor anser sig överlägsna män i intelligens. Att de måste skriva karlarna på näsan för att de ska fatta.
T ex så talar kvinnor mkt mer i gåtor medan män går mer rakt på sak, vilket gör att män inte fattar när kvinnor antyder något.
Ytterligare så brukar många kvinnor "så ett frö" hos sin karl, någon dag efteråt kommer han med den briljanta idén och tror att det är hans egen.
Dessutom vill jag tillägga att enligt dokumentären "Alfahannen" som finns på TV4 play, kan man se hur aktiviteten i pojkars hjärna minskar när han börjar få mer testosteron. Då lägger mannens kropp fokus på fysisk intelligens och inte psykisk.

Min slutsats är att båda könen är intelligenta på sitt vis och har lite svårt att förstå det andra viset.

Vilket kvalificerat skitsnack. Att kvinnor påstår sig vara överlägsna män intelligensmässigt är en s.k. projektion som Grekerna utvecklade för mer än 2000 år sedan som i princip går ut på att förakta sin fiende för att få ett övertag. Hur många av dessa top of the line kvinnor är flator?

Hur smart är det att tala i gåtor och ge flera alternativ till lösningar när man söker en lösning? Detta är ett klassiskt shit-test från en kvinna som gör sig bäst när alla ignorerar henne. Människor som vet vad de vill klarar också av att uttrycka det.

Att så ett frö är manipulation men även en viktig komponent hos en person med psykopatiska drag.
Citera
2012-01-21, 18:15
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:

Din slutsats är helt ovetenskaplig och är helt dementerad av modern forskning. Se tråden jag referar till i min signatur.
Senast redigerad av Norpheus 2012-01-21 kl. 18:19.
Citera
2012-01-21, 22:07
Medlem
Armatures avatar
Det skulle finnas väldigt få kvinnor i sveriges regering om de blev tvungna att genomgå ett intelligenstest för att fastställa deras behörighet, bla, pga. att kvinnor inte är naturliga ledare, det är endast något som de har fått för sig i dagens löjliga sverige.
Citera
2012-01-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Vilket kvalificerat skitsnack. Att kvinnor påstår sig vara överlägsna män intelligensmässigt är en s.k. projektion som Grekerna utvecklade för mer än 2000 år sedan som i princip går ut på att förakta sin fiende för att få ett övertag. Hur många av dessa top of the line kvinnor är flator?

Hur smart är det att tala i gåtor och ge flera alternativ till lösningar när man söker en lösning? Detta är ett klassiskt shit-test från en kvinna som gör sig bäst när alla ignorerar henne. Människor som vet vad de vill klarar också av att uttrycka det.

Att så ett frö är manipulation men även en viktig komponent hos en person med psykopatiska drag.
Och du är så intelligent att du inte förstår vad jag menar. OM du läser den sista meningen jag skrev en gång till, lr flera gånger om det behövs så kanske du förstår.
Citera
2012-01-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Din slutsats är helt ovetenskaplig och är helt dementerad av modern forskning. Se tråden jag referar till i min signatur.
Du kan också läsa den sista meningen jag skrev en gång till, minst. Hela innebörden av inlägget gick dig tydligen helt förbi. Var påstod jag att det var min uppfattning lr att den var vetenskaplig? Dessutom anser jag inte vetenskap som den enda sanningen i världen. Statistik och tester kan man utforma för att få det resultat man vill ha.
Senast redigerad av Tina... 2012-01-21 kl. 22:55.
Citera
2012-01-21, 22:53
Medlem
Solidisfasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armature
Det skulle finnas väldigt få kvinnor i sveriges regering om de blev tvungna att genomgå ett intelligenstest för att fastställa deras behörighet, bla, pga. att kvinnor inte är naturliga ledare, det är endast något som de har fått för sig i dagens löjliga sverige.

Angela Merkel är regeringschef för Tyskland (Europas största ekonomi i princip) och utöver att ha en yrkestitel som politiker, t.o.m. ledare, har hon doktorerat i kvantkemi och är således också en fysikalisk kemist. Det finns många kvinnor som är benägna att leda organisationer; och de besitter intelligens för att bära upp den rollen. Maria Wetterstrand är kompetent och hon kan knappast ha lägre IQ än de flesta manliga politiker i riksdagen... iofs har hon avträtt rollen som språkrör nu, men för att dra ett exempel.

Det går hela tiden att studera intelligensen hos män vs/respektive kvinnor på generell och specifik nivå Nu valde jag två specifika fall som de flesta förstår, särskilt det första där det ändå handlar om en kvinna som har lett Tysklands politik i flera år.

Men visst, alla kvinnor är inte lämpliga som ledare, i synnerhet inte om någon alfa-man kommer in och besitter alfaliknande egenskaper, då blir hon underordnad mer eller mindre eftersom den manliga dominansen (alfaegenskap) är ganska svår att överträda, kanske pga. testosteronet -> mer aggressiv. Sen finns det givetvis kvinnor som inte faller för det trycket.
Citera
2012-01-22, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solidisfast
Men visst, alla kvinnor är inte lämpliga som ledare, i synnerhet inte om någon alfa-man kommer in och besitter alfaliknande egenskaper, då blir hon underordnad mer eller mindre eftersom den manliga dominansen (alfaegenskap) är ganska svår att överträda, kanske pga. testosteronet -> mer aggressiv. Sen finns det givetvis kvinnor som inte faller för det trycket.

http://www.guardian.co.uk/world/2003/sep/22/gender.uk
Citera
2012-01-23, 12:34
Medlem
Solidisfasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
http://www.guardian.co.uk/world/2003/sep/22/gender.uk

Ja, precis - i sista meningen påtalade jag att vissa inte faller för det manliga alfstrycket. I din länk finns som sagt en artikel om female alphas, det var dessa jag menade, I forgot.

"Achievement is the focus of alpha female's life; anything else is secondary. She does not obsess about relationships. She is dominant: if she married alpha male, there would be a bloodbath." - Hör ni det, ett jäkla blodbad
Citera
2012-01-23, 13:07
Medlem
bitchtits89s avatar
Citat:

Kvinnors åsikter har ingenting att göra med hur verkligheten ser ut.
Citat:
Vilken bullshit. En massa mentala senvägar bara, varken tidseffektivt eller produktivt.
Citera
2012-01-23, 14:17
Bannlyst
"Ofattbart" var väl ändå ett lite hårt ordval
Annars har du dina poänger, kvotering är verkligen groteskt och i ett längre perspektiv kan faktiskt kvotering vara direkt samhällsdödande med för mycket folk på fel plats.
Kompetens bör alltid bestämma vem som får jobbet, vad helst det nu kan gälla.

Bra ledare är jävligt svårt att hitta överlag skulle jag vilja påstå måhända att det är mitt problem med auktoriteter som ställer till det för mig men i yrkeslivet vill jag få det till 2-2 mellan män och kvinnor i antal bra chefer jag haft där den kanske absolut bästa jag haft är en kvinna men svårt att jämnföra mellan olika jobb kanske.
Om någon blir en bra ledare eller inte beror på individen inte könet och extrema alfa-män är oftast urusla ledare då dom har svårt med den sociala kompetensen, att få folk att trivas på jobbet är en väldigt viktig del i uppgiften som chef.
Citera
2012-01-23, 14:34
Medlem
Undrar lätt om den här tråden verkligen är kunstruktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Technetium

Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?

Mycket frestande, men risken är nog stor för just det. Riktig direkt-demokrati och vissa redovisningskrav borde räcka kan man tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium

Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in