Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-06, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Suckar..

Återige en "ny" artikel med samma gamla trista innehåll som stötrs och blöts förut på Flashback.

Medelvärdet mellan könen skilde bara 5 IQ poäng till männes favvör..
Sedan så stod det också att svängningarna var större i den manliga gruppen än den kvinnliga. D.v.s männen presenterade mer idioter och mer genier än i den kvinnliga gruppen.

Samma gammla skåpmat. Inget nytt med andra ord. Mer än att TS anser att 5 IQ poäng är "ofartbart mycket lägre".
Dock inget som framgick i tidningsartikeln att det skulle vara "ofattbart mycket lägre". Eller att Professor Emeritus of Psychology skulle ha sagt heller enligt tidningen.

Så innan man diskutera vidare så anser jag att det skall fasställas hur jävla stor skillnad det är i prakti8ken med dessa jävla 5 IQ poäng.
I.o.m att TS ha hävdat att det är en "ofattbart mycket lägre" så är det upp till honom att bevisa att det är "ofattbart mycket" lägre med.

D

Bra svar. Skönt med folk som är nyktra i sina slutsatser tillskillnad ifrån TS och extremerna på det andra hållet, genusvetarna.
Citera
2011-03-06, 01:30
Medlem
Ilimitados avatar
Mäns intelligens är på neanderthalnivå och kvinnors intelligens är på primatnivå. End of discussion.
Citera
2011-03-06, 01:39
Medlem
Men vilken jääävla nyhet.
Citera
2011-03-06, 01:50
Medlem
Vad är det egentligen folk försöker bevisa med dessa resonemang? Jag känner igen det här från förskolan "killar är bäst!" "nää tjejer är bäst!". Varför ska det vara så förbannat svårt att se individer i stället för kön? För det är ju fan inte så att alla tjejer är ointelligenta och alla killar intoleranta och trångsynta (ingen nämnd av hänsyn till dess stackars ego...).
Citera
2011-03-06, 01:51
Medlem
Trillskes avatar
Technetium,

1) Det stör mig jättemycket att du skriver "intelligens" utan att definiera begreppet.

2) För mig framstår du som relativt "korkad" (fy fan vad skönt att slippa definiera intervallen för det).

Vad detta innebär i praktiken är ungefär att jag skulle kunna göra en tråd där det stod: "Technetiums ofattbart mycket lägre intelligens", och framhålla samma poäng.

Snälla bit ihop och lyft fram nå skit du är bra på istället.
Citera
2011-03-06, 01:55
Medlem
Jag är rätt intelligent i alla fall.
Citera
2011-03-06, 02:02
Medlem
avgns avatar
Min teori är följande:

Män lägger märke till attraktiva kvinnor mer än oattraktiva (Ni vet att det är sant)

Attraktiva kvinnor har ofta haft det enklare i livet, och då inte behövt prestera i andra saker för att folk ska lägga märke till dom.

Och genom att inte ha samma krav på sig att prestera, har den attraktiva kvinnan sakta men säkert fördummats över åren.

Sen finns det ju såklart smarta attraktiva kvinnor.

Sen kanske dom fulaste kvinnorna förstår att ingen bryr sig om dem, att dom inte heller bryr sig om att prestera .
Citera
2011-03-06, 02:19
Medlem
Vad är egentligen kvinnan bättre på än männen förutom att föda barn?
Citera
2011-03-06, 02:29
Medlem
schmuckens avatar
Personangreppen på TS bevisar ju att han lyckats.

Men jag förstår ditt resonemang samtidigt som jag förstår den andra parten. Den här typen av frågor kan ju jämföras med "Männen mördar X Antal fler än Kvinnor varje år". Det är svårt att svara på ett påstående.
Citera
2011-03-06, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbeh
Vad är egentligen kvinnan bättre på än männen förutom att föda barn?

Frågan är väl: Hur viktigt är det att det är en man och inte en kvinna som springer 100 m snabbast i världen? Vad säger det om människorna vi ser omkring oss? En sak det definitivt inte säger i alla fall, är att t.ex. du garanterat springer 100 m snabbare än t.ex. jag, för att du är en man (om du nu är det) och jag är en kvinna. Eller att du är intelligentare än jag, skulle göra mitt jobb bättre än jag, förtjänar en högre position än jag...

Jag är säkert mycket bättre än du på en hel massa saker, liksom du är bättre än jag på andra. Könet har minimalt med den saken att göra.
Citera
2011-03-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Unga tjejer, även över 20 år anser jag ofta ha så låg intelligens att de har problem att klara sig själva.
Jag tycker att det är olyckligt att fokusera så mycket på intelligens (som man gör på FB).
Det är diskutabelt vad man mäter och vilken signifikans det har i olika fall.

Här skulle man kanske hellre tala om
* Förmåga till rationellt tänkande
* Förmåga till att beakta fakta
* Förmåga till konsekventa ställningstagande
* Förmåga till att undertrycka känslopåverkan

Min erfarenhet är att det är män som utgör toppen vad gäller ovanstående.
(Jag är väl medveten om att det finns män som uppvisar total avsaknad av ovanstående också).

Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Vi har också ett samhälle som strävar efter genuskvotering, där vi alltså ska låta mindre intelligenta komma fram och nå toppositioner baserat på en förhållning om att kvinnor ska vara lika förekommande som män.
Lite oklart vad du avser med topp-positioner. Men för många av dessa skulle jag säga att de kräver en rad andra kvalitéer än intelligens. T ex manipulativ förmåga.
För större ledaruppdrag krävs en antisocial läggning. Och det har inget med intelligens att göra.
Citera
2011-03-06, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Min teori är följande:

Män lägger märke till attraktiva kvinnor mer än oattraktiva (Ni vet att det är sant)

Attraktiva kvinnor har ofta haft det enklare i livet, och då inte behövt prestera i andra saker för att folk ska lägga märke till dom.

Och genom att inte ha samma krav på sig att prestera, har den attraktiva kvinnan sakta men säkert fördummats över åren.

Sen finns det ju såklart smarta attraktiva kvinnor.

Sen kanske dom fulaste kvinnorna förstår att ingen bryr sig om dem, att dom inte heller bryr sig om att prestera .
Jag tror det finns ett uns av sanning i det. Jag skulle dock beskriva det som att:
* Tjejer som märker att dom är attraktiva (under skoltiden) och därmed drunknar i uppmärksamhet måste spendera viss tankemöda på att hantera denna, och kommer dessutom att spendera möda på att upprätthålla sin asset. Och därmed ta lätt på undervisningen.
* Förr i tiden slutade de mest attraktiva efter grundskola. De som började gymnasiet hoppade av. Istället spenderade dom mer tid på nöjesliv, där deras asset kunde exploateras. I gymnasiet var deras asset inte värd något.
* Tjejer som inte är attraktiva försöker ibland nischa sig mot utbildning och betyg (för att istället få uppmärksamhet och erkännande för det). Det innebär att dom då får en träning i att hantera fakta och resonemang. Och kan då framstå som mer "intelligenta" och dugliga.

Det här kan vara tydligt på företagen i USA. Där försöker de sekreterarna och motsv se ut som barbiedockor. Medan de som är anställda för sin hjärna inte lägger ned möda på utseende och kläder. (Det kan naturligtvis vara ett medvetet ställningstagande för att markera just att dom är där för sin hjärna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in