Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-06, 03:03
Medlem
drPlutoniums avatar
Ja, kvinnor har lägre intelligens än män generellt. Jag vet inte grunden till detta och baserar endast det på empiri, men de har svårare att tänka själva, är väldigt naiva och de saknar vanligtvis förankringar till verkligheten.

Men det finns som i alla fall undantag, och män som DS kan appliceras på.

Nåja, jag är ändå nöjd över att vara en man. Kvinnor kommer att få betydligt fler problem i framtiden iom våran trevliga invandring.
Senast redigerad av drPlutonium 2011-03-06 kl. 03:13.
Citera
2011-03-06, 03:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuXL
Bra svar. Skönt med folk som är nyktra i sina slutsatser tillskillnad ifrån TS och extremerna på det andra hållet, genusvetarna.

Tack för komplimangen...
Citera
2011-03-06, 03:22
Medlem
BocadilloLocos avatar
De finnns ju inte mycket geniala kvinnliga musiker (om man nu räknar musikalisk som intelligens). Ja de finns Beyonce och Rihanna men de är inte musik. De är röv
Citera
2011-03-06, 03:34
Medlem
babakuss avatar
Glöm inte bort att tjejer många gånger spelar dumma.
Citera
2011-03-06, 03:51
Medlem
death_in_a_boxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Alla som själv har en nackdel av ett intelligenstest förnekar dess giltighet och applicerbarhet på alla människor.

HAhahaahahaha humorn är storartad!!!!

Att alla A är B innebär inte nödvändigtvis att alla B är A. Så det du försökte säga är säkert inte helt fel, men du misslyckades lite med att säga det.
Citera
2011-03-06, 04:03
Medlem
kuntakinte55s avatar
1. Kvinnans hjärna väger i genomsnitt 8-10% mindre än mannens.
2. Kvinnor har i genomsnitt ca 4 miljarder hjärnceller färre än mannen.
3. På kontrollerade logiska IQ-test får kvinnorna lägre genomsnitt än männen.
4. Kvinnor har 10-20% lägre lön än männen, oavsett akademiskt eller fysiskt arbete.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sex_and_psychology
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/sv/wiki/Kvinna

Att mäta IQ är ett känsligt ämne, trots det kan man mäta IQ med test som är oberoende av språk, kultur och utbildning.
Om det varit lika känsligt att mäta människors kroppslängd eller förmåga att springa 100m,
skulle det hävdas att det inte gick att mäta, att förutsättningarna för mätningen är orättvis,
att kroppslängden minsann inte har med människovärde att göra och så vidare.

Hur mycket är en skillnad på 5 i IQ:
Definitionen på utvecklingsstörning är under 70. Jämför man då en person med 100 och en med 95 kan man säga att med 5 lägre är man till ca 15% utvecklingsstörd 5/(100-70).
Lägg märke till att det inte är lika känsligt att jämföra förmågan att springa 100m,
en äldre eller otränad person skulle kanske anses till 15% rörelsehindrad eller mer, men skulle inte känna sig kränkt på samma sätt som när man jämför IQ.
Citera
2011-03-06, 04:12
Medlem
Emma18s avatar
Antagligen är det så att du själv är ganska intelligent och omger dig med intelligenta kompisar (killar). Sen när ni ska ut och träffa tjejer så möter ni ett betydligt bredare utval ur befolkningen. Du har rätt i att det finns ganska få smarta tjejer, men det finns också ganska få smarta killar.
Citera
2011-03-06, 04:15
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Alla som själv har en nackdel av ett intelligenstest förnekar dess giltighet och applicerbarhet på alla människor.

Jag är inte kass på klassiska Mensas IQ-test eller på matematik men jag tror ändå inte att det är bra test för att avgöra om en människa är korkad eller inte :/ Å andra sidan behöver man inte vara intelligent för att bidra till samhället men jag håller med dig om att styrande positioner ska baseras på intelligens och inte på könskvotering
Citera
2011-03-06, 04:18
Medlem
dgnrrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Antagligen är det så att du själv är ganska intelligent och omger dig med intelligenta kompisar (killar). Sen när ni ska ut och träffa tjejer så möter ni ett betydligt bredare utval ur befolkningen. Du har rätt i att det finns ganska få smarta tjejer, men det finns också ganska få smarta killar.

Här skulle jag nog stämma in, dock är det lättare att se den riktigt pantade tjejen för hon har oftast andra attribut hon kan nyttja för att synas/passa in. En pantad kille hittar du under en gammal volvo i ett garage någonstans. Helt osynlig i princip alla sociala sammanhang, om han inte står på en hockeymatch och väntar på att få slå någon på käften.
Citera
2011-03-06, 04:21
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Unga tjejer, även över 20 år anser jag ofta ha så låg intelligens att de har problem att klara sig själva.
Så har det varit i tusentals år, i de flesta kulturer och samhällen.
Citat:
Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?
Nej, inte mer diskriminerande än att kräva förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift.
Jag tycker politiker skulle publicera offentliga ansökningar, med utbildning, betyg , arbetslivserfarenhet, resultat på IQ test mm, innan vi går till val i riksdag, landsting och kommun.
Tyvärr är det många som inte förstår varför det behövs.
Citera
2011-03-06, 04:27
Medlem
BloodBrides avatar
Om nu kvinnor har så "ofattbart mycket lägre intelligens" så kan man ju undra varför de så intelligenta männen är så ivriga att knulla dessa lägre stående varelser. (Makt och dominans?)

Snacka med era morsor hur dumma de är som har fött idioter som hasplar ur sig dylika påståenden. (Läste bara rubriken, ska erkännas. Men den triggade mig som faan!!!)
Citera
2011-03-06, 04:32
Medlem
De flesta män jag träffar framstår som bra mycket dummare än jag... Jag är i och för sig mycket intelligent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in