Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-08, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Vad pratar du om? Du skriver en massa men får inget ordentligt sagt. Förstår att du ser ner på kvinnor men i övrigt så skriver du en massa utan substans. Kan du inte komma med något som visar på varför du tycker som du tycker? Det du säger här betyder ju knappt något alls. Det är ju mest blajblaj. Inser du inte själv att du knappt kan prata?

Du har stora problem att över huvud taget uttrycka dig i text. Din låga intelligens är graverande. Jag exemplifierar utifrån egna upplevelser. Kom med argument för kvinnors kompetens istället, om du nu har erfarenheter av inkompetenta män som ersatts av kompetenta kvinnor som höjt nivån på verksamheten. Annsr gör du oss helt enkelt tjänsten att inte skriva i den här tråden.

Kan det vara så att du aldrig startat en tråd med över 25 000 visningar de två första dygnen?
Citera
2011-03-08, 19:03
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tror alltså på fullt allvar att du blir stoppad mindre ofta av polisen för att du bär glasögon, samt att du skulle uppfattas som mer intellektuell och bemötas med större respekt för att du har nedsatt syn?

Vilka skulle dra de slutsatserna av ett par glasögon menar du? Andra män?

Ja den var ny för mig med. Med tanke på hur TS far fram i denna tråd så harn han ju bevist att han är antingen:

1 den del av männen soom tillhör "idiot" på IQ-skalan

2. Se punkt ett
Citera
2011-03-08, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Du har stora problem att över huvud taget uttrycka dig i text. Din låga intelligens är graverande. Jag exemplifierar utifrån egna upplevelser. Kom med argument för kvinnors kompetens istället, om du nu har erfarenheter av inkompetenta män som ersatts av kompetenta kvinnor som höjt nivån på verksamheten. Annsr gör du oss helt enkelt tjänsten att inte skriva i den här tråden.

Kan det vara så att du aldrig startat en tråd med över 25 000 visningar de två första dygnen?

Du är en man som tror att du inte blir stoppad av polisen för att du har dina glasögon på dig utan styrka så jag säger inget mer än så.
Citera
2011-03-08, 19:04
Medlem
Gameboy92s avatar
Om du bara träffat en kvinna som du anser vara intelligent är det nog dig det är fel på ts. De artiklar jag läst om skillnaderna på kön och iq, brukar visa att vi ligger på ungefär samma nivå i genomsnittet men att män är mycket mer varierade. Det stämmer överäns med hur jag märkt att det ser ut i verkligheten. Män brukar vara både representerade för både toppen och botten i intelligenskrävande aktiviteter.
Citera
2011-03-08, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tror alltså på fullt allvar att du blir stoppad mindre ofta av polisen för att du bär glasögon, samt att du skulle uppfattas som mer intellektuell och bemötas med större respekt för att du har nedsatt syn?

Vilka skulle dra de slutsatserna av ett par glasögon menar du? Andra män?

Vad vet du om hur jag blir stoppad i trafiken? Du menar nu att du efter att ha läst mitt inlägg kan tillrättavisa mig med "vad du vet" med något jag själv upplevt?

Jag har haft företagskontakter där folk ger mig ett bättre bemötande när jag har glasögon, helt enkelt för att jag ser nördigare ut och mer kanske som en typisk student. Vad vet du om det? Bara att försöka tillrättavisa på sådana här saker visar på att du är minst sagt blåst.
Citera
2011-03-08, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du är en man som tror att du inte blir stoppad av polisen för att du har dina glasögon på dig utan styrka så jag säger inget mer än så.

Är det hönan som kacklar igen om vad "hon vet"?
Citera
2011-03-08, 19:10
Medlem
Citat:
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/letters/article7101323.ece

Inte för att den här artikeln av en professor övertygade mig särskilt mycket, så bekräftar den ändå min tes. Kvinnor är i min mening i princip nästan alltid som vuxna barn. Unga tjejer, även över 20 år anser jag ofta ha så låg intelligens att de har problem att klara sig själva. Vi kan titta på de typiska bloggtjejerna som exempel på individer som hade uppfyllt kriterier nog som mentalt efterblivna; lyssna på dem en stund.

Notera nu att jag vet att det finns intelligenta kvinnor, men jag har träffat en hittills i mitt liv. Ringer man till företag och har lite mer ingående frågor kan i över 90% av fallen kvinnorna inte svara utan vidarebefordrar ärendet till en man. Seriöst, hur många gånger har vi inte fått se en tjej/kvinna som är högutbildad som inte klarar av att använda sina kunskaper hon aldrig förstått? Men vi har sett att hon behandlas med silkesvantar då alla vill att hon är bättre än vad hon är bara för att hon är tjej/kvinna och åtminstone är lite trevlig att se på? Hur många har inte träffat kvinnliga psykologer som knappt märks att de genomgått en över ett halvt decennium lång utbildning?

Vi har också ett samhälle som strävar efter genuskvotering, där vi alltså ska låta mindre intelligenta komma fram och nå toppositioner baserat på en förhållning om att kvinnor ska vara lika förekommande som män. Den ideologin tar inte hänsyn till intelligens i första hand, vilket jag är övertygad om är den största faktorn till lyckat ledarskap med exceptionella resultat.

Jag skulle vilja vända på hela proceduren, och skippa könsaspekterna. Alla styrande toppositioner i samhället regleras först och främst av intelligens, där ingen som inte är mycket intelligent ens når en styrande position inom stat, kommun eller landsting. Detta skulle då ge en fördelning på c:a 10% kvinnor och c:a 90% män på de mest logiskt krävande uppgifterna (se länkad artikel). I min mening är det flera kvinnliga politiker som skulle falla bort med råge om ett intelligenskrav infördes, till viss del manliga - dock en dramatiskt mycket större del av de kvinnliga dito.

Skulle det vara något diskriminerande med att införa rigorösa intelligenskrav för styrande positioner i samhället?

Ska hur folk känner sig behandlade stå över verkliga resultat som har betydelse för människors liv?

pfff, tjejr e smarta, bara att vi bara anstränger oss tillräckligt mycket för att endå lyckas!(y)
Citera
2011-03-08, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gameboy92
Om du bara träffat en kvinna som du anser vara intelligent är det nog dig det är fel på ts. De artiklar jag läst om skillnaderna på kön och iq, brukar visa att vi ligger på ungefär samma nivå i genomsnittet men att män är mycket mer varierade. Det stämmer överäns med hur jag märkt att det ser ut i verkligheten. Män brukar vara både representerade för både toppen och botten i intelligenskrävande aktiviteter.

Jag svarar dig som är dyslektiker. "Överäns" med vad du märkt i verkligheten så är min och många andras upplevelse en helt annan. Jag ser att dels är det inom politik och naturvetenskap ganska få tjejer som över huvud taget skriver på det här forumet. Dessutom är det de skriver på sannslöst mycket lägre nivå än killarnas. Jag har svarat vissa tjejer på I&I-avdelningen där vissa helt enkelt inte förstått alls vad jag menat. Man får uttrycka exakt allt i klartext, utan några som helst underförstådda inslag.
Senast redigerad av Technetium 2011-03-08 kl. 19:20.
Citera
2011-03-08, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja den var ny för mig med. Med tanke på hur TS far fram i denna tråd så harn han ju bevist att han är antingen:

1 den del av männen soom tillhör "idiot" på IQ-skalan

2. Se punkt ett

Skriv du några kilometer i porravdelningen som du brukar istället. När du är klar där kan du diskutera Allsvenskans resultat och kanske hur man blir rik på en tipsrad efter en fet pizza med ölpolarna?
Citera
2011-03-08, 19:32
Awaiting Email Confirmation
ensamtfikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majalachiic
pfff, tjejr e smarta, bara att vi bara anstränger oss tillräckligt mycket för att endå lyckas!(y)

Jag lästa samma sak på din blogg. Bra formulering, Susan B. Anthony vänder sig i graven..
Citera
2011-03-08, 19:35
Awaiting Email Confirmation
ensamtfikons avatar
Citat:
Jag svarar dig som är dyslektiker. "Överäns" med vad du märkt i verkligheten så är min och många andras upplevelse en helt annan. Jag ser att dels är det inom politik och naturvetenskap ganska få tjejer som över huvud taget skriver på det här forumet. Dessutom är det de skriver på sannslöst mycket lägre nivå än killarnas. Jag har svarat vissa tjejer på I&I-avdelningen där vissa helt enkelt inte förstått alls vad jag menat. Man får uttrycka exakt allt i klartext, utan några som helst underförstådda inslag.

Det är gullit att du hoppar på någon för att vara dyslektiker för hans handikapp och har ett Albert Einstein citat.
Citera
2011-03-08, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ensamtfikon
Det är gullit att du hoppar på någon för att vara dyslektiker för hans handikapp och har ett Albert Einstein citat.

Korta inlägg där du lyckas dölja att du egentligen inte har något att skriva. Gör kvinnorna en tjänst, bekräfta inte tesen och mina synpukter i den här tråden. Du sänker kvinnorna generellt genom att bidra med intelligenslåga inlägg av ännu en kvinna.

Vaxa naglarna och diskutera politik med hon som förlänger dem istället? Ni kan ju diskutera Linda Rosings solbränna i gymnasiet och komma fram till helt otroliga slutsatser? Rakhyveln, hur är det med den? Du kan ju använda den och kanske suga ut en man till på hans kåthet?

Jag har det bästa rådet om du börjar komma upp i åren och din skönhet inte längre bara är där som en oundviklig gåva: Gå ut med att du plötsligt insett att du är bisexuell och få en väninna med på detta (bara ett spel, inte på riktigt) och dra ut på krogen och antyd detta. Gör tomma kyssar med henne och diskutera livligt, generöst och demonstrativt; du blir minst dubbelt så mycket mer intressant bland männen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in