Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-09, 01:54
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamtfikon
Vilka "oväsentligheter"? Jag är bara förvånad över dessa trångsynta utlägg som bara mer och mer lägger denna tråd åt att det är min stort som är den dominerande. Du som verkar veta så mycket om mitt förstörande kan ju säga mig vad jag gör för fel så jag kan hjälpa denna stackars värd som är dömd att vara i halverad kompetens på grund av min kvinnosort. Just svenska kvinnor nu också? Jag känner mig träffad av ditt påhopp jag som är så skör och inte ved hur man sätter i en sladd i ett uttag. Era inlägg innan var ändå ett försök till lite faktabaserat matreal men nu kommer era inavlade åsikter fram. Jag förstår inte varför du inte gifter dig med TC när kvinnor är så äckliga? Sex är ju enligt TC överskattat så ni kanske är purkna män som inte fått slicka fitta på ett tag, det är inte mitt fel, och inte kvinnans fel.

Oväsentligheterna ligger i att ni aldrig kan skapa något utan män, dock finns det undantag. En man tar riskerna åt sin kvinna, en kvinna utan man har ingen som tar riskerna åt henne och därför blir ni feminister eftersom feminismen sägs ta riskerna åt er samtidigt som den rövknullar er på ett podie.

Felen du gör är att inte ta åt dig fakta. Man bygger inte sin tillvaro på antaganden utan genom att göra något. Vill du bli en framgångsrik kvinna så ser du till att lära dig det du måste kunna för att nå dina mål. Är du framgångsrik så är det bästa sättet att bli av med framgången att kalla dig för feminist eftersom ingen kommer att ta dig på allvar. Ju högre upp du kommer desto fler män måste du träffa för att tjäna pengar. Daltar du om feminismen då kan du lika gärna ta livet av dig för samtidigt dödar du hela din affärsrörelse.

Om du tvunget vill tillhöra ett samfund är det betydligt bättre att kalla dig för humanist utan att hyckla för det lyser igenom.
Citera
2011-03-09, 01:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Oväsentligheterna ligger i att ni aldrig kan skapa något utan män, dock finns det undantag. En man tar riskerna åt sin kvinna, en kvinna utan man har ingen som tar riskerna åt henne och därför blir ni feminister eftersom feminismen sägs ta riskerna åt er samtidigt som den rövknullar er på ett podie.

Felen du gör är att inte ta åt dig fakta. Man bygger inte sin tillvaro på antaganden utan genom att göra något. Vill du bli en framgångsrik kvinna så ser du till att lära dig det du måste kunna för att nå dina mål. Är du framgångsrik så är det bästa sättet att bli av med framgången att kalla dig för feminist eftersom ingen kommer att ta dig på allvar. Ju högre upp du kommer desto fler män måste du träffa för att tjäna pengar. Daltar du om feminismen då kan du lika gärna ta livet av dig för samtidigt dödar du hela din affärsrörelse.

Om du tvunget vill tillhöra ett samfund är det betydligt bättre att kalla dig för humanist utan att hyckla för det lyser igenom.

Det finns ingen som skapar något utan hjälp av andra och det av bägge könen. Såvida man inte bor på en enkönad ö eller något. Gud vad du är tramsig. Du är ju som ett barn. Dessutom ett rätt korkat barn, din stackare.

Att många kvinnor får lägga ner tid på att vara gravida och går ner i arbetstid betyder ju inte att de inte klarar av en massa saker. Det finns många framgångsrika kvinnor och de som inte är det kan likväl göra en väldigt massa vettiga saker. Något som du i ditt snoriga tillstånd inte vill fatta för du är obekväm med att vara man. Sträck på dig och var stolt i stället.
Citera
2011-03-09, 02:04
Awaiting Email Confirmation
ensamtfikons avatar
Citat:

Skapa...? Vad spika upp en hylla? Vilka jävla risker är väl uppoffringar i alla förhållanden? Vilken fakta pratar du om din fakta? för det är inte fakta du ger mig.. bara något din lilla värd fått för sig. Men varför tar du upp feminism? JAG HAR INTE SAGT ATT JAG ÄR FEMINIST.
Citera
2011-03-09, 02:12
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Skapa...? Vad spika upp en hylla? Vilka jävla risker är väl uppoffringar i alla förhållanden? Vilken fakta pratar du om din fakta? för det är inte fakta du ger mig.. bara något din lilla värd fått för sig. Men varför tar du upp feminism? JAG HAR INTE SAGT ATT JAG ÄR FEMINIST.

Spika upp en hylla? Behöver du en managementkonsult för att klara av det?

Uppoffring och risk är två skilda saker. Man tar en risk när man gör en uppoffring. Då män är betydligt mer riskbenägna än kvinnor så är det männen som står för flest uppoffringar jämfört med kvinnor. Kvinnorna utan män gör inget såvida ingen annan tar riskerna åt dem vilket feminismen gärna vill skylta med och få kvinnorna att tro att den gör. Felet med er kollektivism är att vinsterna är ytterst små då ingen är villig att riskera något själv.

Ni och ghettoinvandrarna är Europas niggrer eftersom ni saknar all form av strävan eller fullkomlighet.
Citera
2011-03-09, 02:26
ensamtfikons avatar
Citat:
Spika upp en hylla? Behöver du en managementkonsult för att klara av det?

Uppoffring och risk är två skilda saker. Man tar en risk när man gör en uppoffring. Då män är betydligt mer riskbenägna än kvinnor så är det männen som står för flest uppoffringar jämfört med kvinnor. Kvinnorna utan män gör inget såvida ingen annan tar riskerna åt dem vilket feminismen gärna vill skylta med och få kvinnorna att tro att den gör. Felet med er kollektivism är att vinsterna är ytterst små då ingen är villig att riskera något själv.

Ni och ghettoinvandrarna är Europas niggrer eftersom ni saknar all form av strävan eller fullkomlighet.

Vad är det för uppoffring du pratar om då? Och igen: vilka risker? Du får gärna komma med ett tycligt exempel du som verkar veta mycket bättre än mig. Jag sitter dessutom inte med ett kollektiv och det är inte många kvinnor som ser efter varann speciellt inte i jobb sammanhang som är mansdominerande. Om du menar för att de inte är en kvinna i tråden som håller med er är det kanske inte så konstigt... Du säger alltså att en kvinna inte klarar sig utan en man. förnekar du att en kvinna kan leva livet asexuellt eller lesbisk? Jag sätt många kvinnor som lever med kvinnor klara sig fin fint så dina teorier gå i backen.
Citera
2011-03-09, 02:41
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Vad är det för uppoffring du pratar om då? Och igen: vilka risker? Du får gärna komma med ett tycligt exempel du som verkar veta mycket bättre än mig. Jag sitter dessutom inte med ett kollektiv och det är inte många kvinnor som ser efter varann speciellt inte i jobb sammanhang som är mansdominerande. Om du menar för att de inte är en kvinna i tråden som håller med er är det kanske inte så konstigt... Du säger alltså att en kvinna inte klarar sig utan en man. förnekar du att en kvinna kan leva livet asexuellt eller lesbisk? Jag sätt många kvinnor som lever med kvinnor klara sig fin fint så dina teorier gå i backen.

Uppoffring = risk

Alla i min närvaro tar risker, även min fru. Jag har lärt henne att tar man inte ett fullt steg så är det inte lönt att ta det alls. Går det åt helvete finns det alltid något annat man kan göra. I situationer där man kan förlora livet måste man överväga om saken är värd att riskera livet för. Att gå över ett övergångsställe kan vara riskabelt men är mindre riskabelt än att exempelvis flyga.

Kvinnor är betydligt mer kollektivistiska än män. De söker omgivningens klartecken för att det de gör är rätt i betydligt större utsträckning än män. Troligtvis har det med självsäkerheten att göra.

Kvinnor klarar sig utan män men inte lika bra. Då vaknar riskmentaliteten och man gör en massa saker som man tycker är bra men som i verkligheten är urkassa då implementatörerna saknar erfarenhet och kompetens. Jag vet ett hus som exempelvis fick rivas för att girlpowerflatorna som renoverat det gjorde sommarstugan till en dödsfälla p.g.a. inkompetens. Män misslyckas också men mer sällan då de vill ha valuta för riskerna de tar, de frågar m.a.o fackmänniskor om hur de ska göra.

Jag har f.ö väldigt svårt att läsa något konkret ur det du skriver.
Citera
2011-03-09, 03:04
Medlem
Sorry om nån redan förklarat detta, men nu ska en exceptionellt intelligent kvinna förklara hur det ligger till...

När det gäller intelligens, liksom de flesta andra personlighetsdrag och egenskaper, har kvinnor än jämnare fördelning än män. Normalfördelningen ser olika ut för könen, fler kvinnor ligger i närheten av medelintelligens, bland männen återfinns den stora majoriteten av såväl de allra mest intelligenta som de allra mest ointelligenta. Så om man betraktar den delen av skalan där de riktiga puckona hittar man mest män. Ser man det så kan man lika gärna säga att kvinnor är ofattbart mer intelligenta än män, men sanningen är att medelintelligensen är lika hög hos båda könen, det är spridningen som skiljer sig åt.
Citera
2011-03-09, 03:07
ensamtfikons avatar
Citat:
Uppoffring = risk

Alla i min närvaro tar risker, även min fru. Jag har lärt henne att tar man inte ett fullt steg så är det inte lönt att ta det alls. Går det åt helvete finns det alltid något annat man kan göra. I situationer där man kan förlora livet måste man överväga om saken är värd att riskera livet för. Att gå över ett övergångsställe kan vara riskabelt men är mindre riskabelt än att exempelvis flyga.

Kvinnor är betydligt mer kollektivistiska än män. De söker omgivningens klartecken för att det de gör är rätt i betydligt större utsträckning än män. Troligtvis har det med självsäkerheten att göra.

Kvinnor klarar sig utan män men inte lika bra. Då vaknar riskmentaliteten och man gör en massa saker som man tycker är bra men som i verkligheten är urkassa då implementatörerna saknar erfarenhet och kompetens. Jag vet ett hus som exempelvis fick rivas för att girlpowerflatorna som renoverat det gjorde sommarstugan till en dödsfälla p.g.a. inkompetens. Män misslyckas också men mer sällan då de vill ha valuta för riskerna de tar, de frågar m.a.o fackmänniskor om hur de ska göra.

Jag har f.ö väldigt svårt att läsa något konkret ur det du skriver.

Jag försöker få fram något konkret av din text eftersom den är mycket luddig. Kan inte besvara dig om jag inte förstår vad du menar, är en brainstorm som susar iväg.

UPPOFFRING/RISK Jag vet vad det betyder lilla vän men det kvittar! i vilket sammanhang??!! Och om du inte kan svara mig det På vilken av dina många erfarenheter jag saknar baserar du det på? De är ganska starka ord som att någon är i nöd, vad-menar-du? du gantar det om och om igen riskmentalitet osv.

Jag fattar att du tror inte flickor kan leka med hammare och spik men vi går ifrån ämnet då det inte har mycket med intelligens att göra.

Vad är det för erfarenhet och kompitens du har som kvinnan saknar UTOM det här med "risk"
Citera
2011-03-09, 03:23
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Jag försöker få fram något konkret av din text eftersom den är mycket luddig. Kan inte besvara dig om jag inte förstår vad du menar, är en brainstorm som susar iväg.

UPPOFFRING/RISK Jag vet vad det betyder lilla vän men det kvittar! i vilket sammanhang??!! Och om du inte kan svara mig det På vilken av dina många erfarenheter jag saknar baserar du det på? De är ganska starka ord som att någon är i nöd, vad-menar-du? du gantar det om och om igen riskmentalitet osv.

Jag fattar att du tror inte flickor kan leka med hammare och spik men vi går ifrån ämnet då det inte har mycket med intelligens att göra.

Vad är det för erfarenhet och kompitens du har som kvinnan saknar UTOM det här med "risk"

Man snälla du! Du skriver som en lågstadieelev och jag tänker inte bemöta dig på det sätt som du egentligen förtjänar. Lär dig satsbyggnad eller håll käften. Dina patetiska härskartekniker påvisar enbart att du är en liten nedtryckt kvinna som försöker hävda sig.

I vilket sammanhang?

I ALLA sammanhang. Har du hört uttrycket "ta för dig"? Svenska kvinnor är överlag så djävla fruktansvärt dåliga på detta i ALLA sammanhang. Ni vill helst ha en röd matta utrullad framför er så att ni blir säkra på vilken kurs ni ska ta ut.

Det finns kvinnliga snickare, men då har de ERFARENHETEN som gör att de är duktiga snickare. Om man inte vill lära sig eller ta till sig kunskaper så får man inte ERFARENHET.

Jag är bra på det jag utger mig för att vara bra på i kombination av bra självkänsla och självförtroende. Jag är dessutom påläst inom dessa områden och har dessutom en bred ERFARENHET.

Vad har du att komma med?
Citera
2011-03-09, 03:47
ensamtfikons avatar
Citat:
Man snälla du! Du skriver som en lågstadieelev och jag tänker inte bemöta dig på det sätt som du egentligen förtjänar. Lär dig satsbyggnad eller håll käften. Dina patetiska härskartekniker påvisar enbart att du är en liten nedtryckt kvinna som försöker hävda sig.

I vilket sammanhang?

I ALLA sammanhang. Har du hört uttrycket "ta för dig"? Svenska kvinnor är överlag så djävla fruktansvärt dåliga på detta i ALLA sammanhang. Ni vill helst ha en röd matta utrullad framför er så att ni blir säkra på vilken kurs ni ska ta ut.

Det finns kvinnliga snickare, men då har de ERFARENHETEN som gör att de är duktiga snickare. Om man inte vill lära sig eller ta till sig kunskaper så får man inte ERFARENHET.

Jag är bra på det jag utger mig för att vara bra på i kombination av bra självkänsla och självförtroende. Jag är dessutom påläst inom dessa områden och har dessutom en bred ERFARENHET.

Vad har du att komma med?

Jag har mycket att komma med då det du gör är att du som talar om för MIG hur jag ÄR (kvinna), och jag håller inte med om vad du säger till mig om hur-jag-är eller kvinnor i allmänhet är.
Jag lämnar min frågeställing för du förstår inte vad jag frågar efter. du säger "tar risker i alla sammanhang!" Jag som kvinna känner "ååh men jag har tagit risker" och har ingen igenkänning så du kan inte övertyga mig någonting utan ett exempel. För JAG HAR ERFARENHET AV ATT VARA KVINNA, och det saknar du, eller!? Så eftersom jag inte känner igen ditt påstående så bad jag dig om ett underlägg, det var allt.

Nu kommer du in på något nytt det är kanske bra att jag irriterar dig då du indikerar arroganta påpekanden hela tiden. Är kvinnor mer osäkra än män? är kvinnor mindre självsäkra?
Visst du har mycket att gå på har då vi har en hel sminkindustri som lägger mer pengar på att göra reklam över hur mycket vi kvinnor behöver deras produkt för att våra kindben är för låga våra ögon för små halar för tjocka osv osv. samt att hela den sexuellarevolotionen gjort kvinnan till ett objekt som fortfarande ligger inprintat kvar hos både kvinnor och män.

Men jag tror inte man kan säga att kvinnor har sämre självförtroende = mer osäkra = behöver vägledning = behöver en hand att hålla i = behöver en uppoffring.

FEL!
Citera
2011-03-09, 03:50
Medlem
Bara för att fler män har chefspositioner så betyder inte det att kvinnor har lägre intelligens. Jag har träffat väldigt många intelligenta kvinnor och väldigt många män som är VÄLDIGT ointelligenta.
Jag tror att flest män har chefspositioner bara för att det har varit så ända från forntiden att män har varit ledare bara för att de är fysiskt starkare än kvinnor. Men nu när samhället inte bara styrs med våld utan även med förhandlingar och dylikt så tror jag att kvinnor skulle passa bättre i vissa chefspositioner.
Citera
2011-03-09, 04:25
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Jag har mycket att komma med då det du gör är att du som talar om för MIG hur jag ÄR (kvinna), och jag håller inte med om vad du säger till mig om hur-jag-är eller kvinnor i allmänhet är.
Jag lämnar min frågeställing för du förstår inte vad jag frågar efter. du säger "tar risker i alla sammanhang!" Jag som kvinna känner "ååh men jag har tagit risker" och har ingen igenkänning så du kan inte övertyga mig någonting utan ett exempel. För JAG HAR ERFARENHET AV ATT VARA KVINNA, och det saknar du, eller!? Så eftersom jag inte känner igen ditt påstående så bad jag dig om ett underlägg, det var allt.

Nu kommer du in på något nytt det är kanske bra att jag irriterar dig då du indikerar arroganta påpekanden hela tiden. Är kvinnor mer osäkra än män? är kvinnor mindre självsäkra?
Visst du har mycket att gå på har då vi har en hel sminkindustri som lägger mer pengar på att göra reklam över hur mycket vi kvinnor behöver deras produkt för att våra kindben är för låga våra ögon för små halar för tjocka osv osv. samt att hela den sexuellarevolotionen gjort kvinnan till ett objekt som fortfarande ligger inprintat kvar hos både kvinnor och män.

Men jag tror inte man kan säga att kvinnor har sämre självförtroende = mer osäkra = behöver vägledning = behöver en hand att hålla i = behöver en uppoffring.

FEL!

Mhmmmm...du har mycket att komma med.

Jag talar inte om för DIG hur DU är, jag talar om kollektivet som DU och så många andra kvinnor tillhör. Kvinnor i allmänhet kräver mer eller mindre att en man ska visa vägen. Jag vet inte hur många samtal jag haft med kvinnor som jämt beklagar sig över deras jobbsituation och hur djävla jobbigt de har det. Det beror helt och hållet på att de väljer att ha det jobbigt istället för att säga "NEJ!" när de pålastas fler arbetsuppgifter. Dessutom är ni glada för att snacka skit om män i största allmänhet för att ni får styrka utav att förminska männen som förminskar er eftersom ni saknar försvar mot sådant. Ni är ju kvinnor och kan inte tala från era själar; nej, ni vill helst ha något språkrör till er tjänst så att ni slipper utsättas för att ta risker. Dessutom tar ni så djävla illa upp när någon drar ett sexistiska skämt men själva har ni gärna senaste upplagan av brandmanskalendern med übersexistiska bilder på lättklädda män och det skickas gärna genomkorkade mail angående mäns stupiditet via massmail till alla män till företaget. Den siste mannen som skickade ett sexistiskt skämt angående en kvinna till kvinnorna på företaget fick sparken.

Sexism gör bara ont när det drabbar er själva men så fort andra könet drabbas så ler ni i mjugg. Patetiskt!

Jag har erfarenhet av att vara med kvinnor, det gör mig inte till kvinna men erfaren inom området kvinnor. Jag vet mer om män än dig så då har vi samma frontning av problemet.

Kvinnor gråter i kör, det gör inte män. Det räcker att en kvinna har PMS för att hela kvinnobefolkningen ska tycka synd om henne. Vi män kämpar oavsett hur vinden blåser och hur mycket skit vi än måste ta, ni kvinnor tycker synd om er själva och vips har ni en hel kvinnokör samt en hög med män i kjolar som fjäskar för er. Kvinnor är som möss samtidigt som ni utnyttjar er omgivning, ni är manipulativa och falska för egen vinnings skull.

En kvinna i en mansdominerad sektor blir curlad och får fördelar som män aldrig skulle få. En man i en kvinnodominerad sektor hånas i kör och slutar efter ett halvår. Detta är sanningen om dagens samhälle där vi premierar kön framför kompetens eller erfarenheter.

Ni har kvinnorabatt inom alla sektorer och dessutom har ni mage att klaga på specialbehandlingen ni får. En kvinna som tog anställning på 60-talet skulle skämmas över er. Dessutom har världen fått upp ögonen för Sverige p.g.a. Assangefallet och jag hoppas verkligen att utländsk press synar vårt land i sömmarna och påvisar hur sjukt detta land har blivit tack vare feminismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in