Citat:
Ursprungligen postat av ensamtfikon
Jag har mycket att komma med då det du gör är att du som talar om för MIG hur jag ÄR (kvinna), och jag håller inte med om vad du säger till mig om hur-jag-är eller kvinnor i allmänhet är.
Jag lämnar min frågeställing för du förstår inte vad jag frågar efter. du säger "tar risker i alla sammanhang!" Jag som kvinna känner "ååh men jag har tagit risker" och har ingen igenkänning så du kan inte övertyga mig någonting utan ett exempel. För JAG HAR ERFARENHET AV ATT VARA KVINNA, och det saknar du, eller!? Så eftersom jag inte känner igen ditt påstående så bad jag dig om ett underlägg, det var allt.
Nu kommer du in på något nytt det är kanske bra att jag irriterar dig då du indikerar arroganta påpekanden hela tiden. Är kvinnor mer osäkra än män? är kvinnor mindre självsäkra?
Visst du har mycket att gå på har då vi har en hel sminkindustri som lägger mer pengar på att göra reklam över hur mycket vi kvinnor behöver deras produkt för att våra kindben är för låga våra ögon för små halar för tjocka osv osv. samt att hela den sexuellarevolotionen gjort kvinnan till ett objekt som fortfarande ligger inprintat kvar hos både kvinnor och män.
Men jag tror inte man kan säga att kvinnor har sämre självförtroende = mer osäkra = behöver vägledning = behöver en hand att hålla i = behöver en uppoffring.
FEL!
Mhmmmm...du har mycket att komma med.
Jag talar inte om för DIG hur DU är, jag talar om kollektivet som DU och så många andra kvinnor tillhör. Kvinnor i allmänhet kräver mer eller mindre att en man ska visa vägen. Jag vet inte hur många samtal jag haft med kvinnor som jämt beklagar sig över deras jobbsituation och hur djävla jobbigt de har det. Det beror helt och hållet på att de väljer att ha det jobbigt istället för att säga "NEJ!" när de pålastas fler arbetsuppgifter. Dessutom är ni glada för att snacka skit om män i största allmänhet för att ni får styrka utav att förminska männen som förminskar er eftersom ni saknar försvar mot sådant. Ni är ju kvinnor och kan inte tala från era själar; nej, ni vill helst ha något språkrör till er tjänst så att ni slipper utsättas för att ta risker. Dessutom tar ni så djävla illa upp när någon drar ett sexistiska skämt men själva har ni gärna senaste upplagan av brandmanskalendern med übersexistiska bilder på lättklädda män och det skickas gärna genomkorkade mail angående mäns stupiditet via massmail till alla män till företaget. Den siste mannen som skickade ett sexistiskt skämt angående en kvinna till kvinnorna på företaget fick sparken.
Sexism gör bara ont när det drabbar er själva men så fort andra könet drabbas så ler ni i mjugg. Patetiskt!
Jag har erfarenhet av att vara med kvinnor, det gör mig inte till kvinna men erfaren inom området kvinnor. Jag vet mer om män än dig så då har vi samma frontning av problemet.
Kvinnor gråter i kör, det gör inte män. Det räcker att en kvinna har PMS för att hela kvinnobefolkningen ska tycka synd om henne. Vi män kämpar oavsett hur vinden blåser och hur mycket skit vi än måste ta, ni kvinnor tycker synd om er själva och vips har ni en hel kvinnokör samt en hög med män i kjolar som fjäskar för er. Kvinnor är som möss samtidigt som ni utnyttjar er omgivning, ni är manipulativa och falska för egen vinnings skull.
En kvinna i en mansdominerad sektor blir curlad och får fördelar som män aldrig skulle få. En man i en kvinnodominerad sektor hånas i kör och slutar efter ett halvår. Detta är sanningen om dagens samhälle där vi premierar kön framför kompetens eller erfarenheter.
Ni har kvinnorabatt inom alla sektorer och dessutom har ni mage att klaga på specialbehandlingen ni får. En kvinna som tog anställning på 60-talet skulle skämmas över er. Dessutom har världen fått upp ögonen för Sverige p.g.a. Assangefallet och jag hoppas verkligen att utländsk press synar vårt land i sömmarna och påvisar hur sjukt detta land har blivit tack vare feminismen.