Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-27, 15:40
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Visst finns en större spridning bland män än bland kvinnor, men så gigantisk är den inte. Kvinnor är i regel flitigare än män och därför pluggar de vidare i högre grad. Hantverkare har ofta hyfsat hög IQ, och jag vågar garantera dig att deras IQ är betydligt högre än den dummare delen av universitetsstuderande kvinnor.
Och fortfarande; jämför lågutbildade män med lågutbildade kvinnor, och männen vet fortfarande mer än vad kvinnorna gör. De flesta iaf.
Jaså, du vågar garantera, minsann. Vet ens hur IQ-nivåer mäts? Testat göra Mensas IQ-test? Gjorde du det skulle du märka att det var ett rätt så korkat test. Kanske är det som universitetsstuderande ägnar sig åt inte heller alltid så högtflygande. Men att hävda att sådant som hantverkare ägnar sig åt skulle vara märkvärdigare blir bara ännu mer fel.
Citera
2023-09-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Gissar att det för var kvinna hade blivit omöjligt att älska en man, om hon hade varit vid sina fulla sinnen/intelligent. Helt ärligt, vem hade stått ut med att leva ihop med de illaluktande, oförskämda och skäggiga varelser män ofta är, utan att samtidigt koppla bort hjärnan en aning.
Det är lätt älska skäggiga illaluktande varelser, bara tänk på vår kärlek till hundar 😉
Citera
2023-09-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etaro
Vadå intelligens? Det är mycket svårdefinierat!

Är jag intelligentare än du för att jag har en PHD i Mattematik? Eller för att du är snabbare än jag på att huvudräkna?

Dessutom är det omöjligt att mäta intelligens på ett bra sätt.
Hur i helvete kan man ifrågasätta något sådant?

Olika förmågor relaterat till abstrakt tänkande korrelerar och kan sammanfattas med g-faktor eller generell intelligens. Bättre reaktionsförmåga, kort- och långtidsminne och ordförråd tenderar statistiskt att sammanfalla med hög matematisk förmåga, resultat på iq-test, skolresultat, koncentrationsförmåga, förmåga att lösa komplexa problem och arbetsuppgifter.

Tror du inte på intelligens så tror du alltså inte att det är någon skillnad på dig själv och en efterbliven person. Är det så? Finns det någon väsentlig skillnad på dig och en idiot? Eller är det för "svårdefinierat".
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-09-27 kl. 19:08.
Citera
2023-09-27, 19:41
Medlem
Citat:
Jaså, du vågar garantera, minsann. Vet ens hur IQ-nivåer mäts? Testat göra Mensas IQ-test? Gjorde du det skulle du märka att det var ett rätt så korkat test. Kanske är det som universitetsstuderande ägnar sig åt inte heller alltid så högtflygande. Men att hävda att sådant som hantverkare ägnar sig åt skulle vara märkvärdigare blir bara ännu mer fel.

MedelIQn på svenska universitet är 96. MedelIQn i Sverige är 100. Dvs medelIQn hos de som inte väljer att läsa vidare är högre än hos de som läser vidare.
De dummare skaran studerande är rejält korkade ska du veta. Hantverkare övar problemlösning varje dag. Jag har gjort Mensas provtest och varför det skulle vara korkat vet jag inte. Där får du förklara dig.
Senast redigerad av censuria 2023-09-27 kl. 19:57.
Citera
2023-09-27, 20:32
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Visst finns en större spridning bland män än bland kvinnor, men så gigantisk är den inte. Kvinnor är i regel flitigare än män och därför pluggar de vidare i högre grad. Hantverkare har ofta hyfsat hög IQ, och jag vågar garantera dig att deras IQ är betydligt högre än den dummare delen av universitetsstuderande kvinnor.
Och fortfarande; jämför lågutbildade män med lågutbildade kvinnor, och männen vet fortfarande mer än vad kvinnorna gör. De flesta iaf.
Kvinnor ”flitigare” än män?

Jag har aldrig hört talas om det.

Vare sig i undersökningar eller anekdotiskt.

Män har alltid varit de flitigaste när det gäller det viktiga. Män har alltid sköt om hus och gård och allt runtomkring.

Att kvinnor putsat diskbänken extra mycket är inte flitighet. Det är ren dumhet eller lathet eller bortkastad energi när kvinnan kunde ha hjälpt till med de tunga lyften som säkrade gårdens försörjning.

Alla som äger ett hus på en fastighet vet nog vem det är som gör ”jobbet”.

”Flitighet”? En rent skämt. Och en förolämpning.
Citera
2023-09-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Kvinnor ”flitigare” än män?

Jag har aldrig hört talas om det.

Vare sig i undersökningar eller anekdotiskt.

Män har alltid varit de flitigaste när det gäller det viktiga. Män har alltid sköt om hus och gård och allt runtomkring.

Att kvinnor putsat diskbänken extra mycket är inte flitighet. Det är ren dumhet eller lathet eller bortkastad energi när kvinnan kunde ha hjälpt till med de tunga lyften som säkrade gårdens försörjning.

Alla som äger ett hus på en fastighet vet nog vem det är som gör ”jobbet”.

”Flitighet”? En rent skämt. Och en förolämpning.
Flitiga i skolarbetet.
Citera
2023-09-27, 20:53
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Flitiga i skolarbetet.
Aha, du menar så. Och även i enlighet med dit inlägg.

Drar ner brallorna och böjer mig fram.
Citera
2023-09-27, 23:05
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är lätt älska skäggiga illaluktande varelser, bara tänk på vår kärlek till hundar 😉
Touche, ja där hade du ju faktiskt en poäng.

Men hundar vet sin plats. Det är det som gör dem älskvärda. Inte deras lukt eller ansiktbehåring.
Citera
2023-09-27, 23:10
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
MedelIQn på svenska universitet är 96. MedelIQn i Sverige är 100. Dvs medelIQn hos de som inte väljer att läsa vidare är högre än hos de som läser vidare.
De dummare skaran studerande är rejält korkade ska du veta. Hantverkare övar problemlösning varje dag. Jag har gjort Mensas provtest och varför det skulle vara korkat vet jag inte. Där får du förklara dig.
Tänkte först svara, men tänker sedan att det blir omöjligt med en illasinnad liten j-vel som dig. Adios!
Senast redigerad av keckoish 2023-09-27 kl. 23:28.
Citera
2023-09-27, 23:19
Medlem
Citat:
Tänte först svara, men tänker sedan att det blir omöjligt med en illasinnad liten j-vel som dig. Adios!
Nej, jag är inte illasinnad. Jag bara konstaterar det faktum att Sverige gör ett jäkla misstag som låter så många utbilda sig. Människor som egentligen skulle vara i industrin kommer nu hamna på poster som de inte är lämpade för. Dessutom sjunker kvaliteten på våra utbildningar något enormt.
I Kina är medel IQn 120 för universitetsstuderande.
I USA och Kanada ser siffrorna ut så här för några av de vanligaste utbildningarna:
Citat:
130.0 Physics
129.0 Mathematics
128.5 Computer Science
128.0 Economics
127.5 Chemical engineering
127.0 Material science
126.0 Electrical engineering
125.5 Mechanical engineering
125.0 Philosophy
124.0 Chemistry
123.0 Earth sciences
122.0 Industrial engineering
122.0 Civil engineering
121.5 Biology
120.1 English/literature
120.0 Religion/theology
119.8 Political science
119.7 History
118.0 Art history
117.7 Anthropology/archeology
116.5 Architecture
116.0 Business
115.0 Sociology
114.0 Psychology
114.0 Medicine
112.0 Communication
109.0 Education
106.0 Public administration
https://nonicoclolasos.com/2008/07/28/intelligensen-i-olika-akademiska-amnen/
Citera
2023-09-28, 09:08
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Nej, jag är inte illasinnad. Jag bara konstaterar det faktum att Sverige gör ett jäkla misstag som låter så många utbilda sig. Människor som egentligen skulle vara i industrin kommer nu hamna på poster som de inte är lämpade för. Dessutom sjunker kvaliteten på våra utbildningar något enormt.
I Kina är medel IQn 120 för universitetsstuderande.
I USA och Kanada ser siffrorna ut så här för några av de vanligaste utbildningarna:

https://nonicoclolasos.com/2008/07/28/intelligensen-i-olika-akademiska-amnen/
Jaså, inte illasinnad, minsann?

Tycker du ska ta dig ett exempel vid femtiotalshemmafrun när du närmar dig världen. Med andra ord med respekt och självuppoffring, gentemot kvinnor alldeles i synnerhet. Då kommer du se hur illasinnat ditt nuvarande sätt att uttala på dig är. Istället för att jaga tvivelaktiga siffror som ska syfta till att påvisa kvinnors tillkortakommanden, så skulle du då vilja sörja för att de känner sig beundrade och aktade.

Något för någon som dig att jobba på!
Senast redigerad av keckoish 2023-09-28 kl. 09:37.
Citera
2023-09-28, 10:50
Kvalitén på högskoleutbildningar idag är under all kritik. Mitt ex har en fil land jag hade total inblick i hennes utbildning. Fy fan säger jag. Kvalité existerar inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in