2011-03-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Det mest rimliga svaret är naturligtvis genarvet. De arvmässiga anlagen finns där under de bruna koögonen, de ihopväxta ögonbrynen och den långa kråknäsan. Betéendet formas redan vid tidig ålder av detta och kommer bara aningen påverkas av faktorer som kön, miljö och kultur. Det avgörande som har mest påverkan är det ondskefulla semitiska blodet. Det är det som lägger grunder till den semitiska honans betéende. Den semitiska honan är lika maktlös att förändra sitt betéende som den semitiska hanen. Det är deras natur att beté sig på detta vis. Alltid, för evigt och undantagslöst...
HAHA
Jag hoppas verkligen inte att du tror på detta BS?

OnT: Har inte märkt någon skillnad mellan småfjortisarnas gap och förorts-MENA tjejernas beteende.
Båda är lika irreterande som otrevliga
Citera
2011-03-05, 22:26
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Kan nog bero på att svenska är asociala rent generellt. Vem vill vara vän med en asocial, blek och tråkig svenne? Inte jag. Missuppfatta mig inte fel, men det är många svenskar som inte vågar ta första steget att fixa vänner. Jag vet inte varför, men det är något jag har märkt av.

Kan absolut hålla med om att många svenskar verkar asociala första gången man träffar dem, men när man träffar dem ett par gånger så blir öppnar de sig mer (svensk själv).

Citat:
Ursprungligen postat av Massive.Masson
Nej.

Jo. Vann jag argumentet? Eller vill du fortsätta Massive.Masson
Citera
2011-03-05, 22:34
Medlem
rojass avatar
Det är en del av deras kultur.
Citera
2011-03-05, 22:48
Medlem
nissethekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igelkotten85
Har någon ett bra svar på varför de flesta tjejer från dessa länder,främst fjortisar ALTID måste vara så högljudda på allmänna platser,bryta på svenska även fast de är födda här, och sist men inte minst deras språk som oftast låter såhär: "ärliiiit värsta snubben alsååå walla,visst??!!" Och tjejerna kallar lixom sina killkompisar för "brooshan" Och alla MENA-tjejer jag har träffat på ska alltid kräva så jävla mycket uppmärksamhet,hela tiden Samt titta snett på alla svenska brudar, de svenska brudarna de inte tittar snett på finns att hitta i deras umgängeskrets, och de snackar också svenska med brytning Varför kan de inte vara normala och inte låta och synas så jävla mycket!!!?
Det som är mer irriterande än högljudda invandrare är människor som klagar på invandrares dåliga språkbruk, men samtidigt uttrycker sig så efterblivet i text att det är svårt att förstå vad de menar.
Citera
2011-03-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennay
Istället för att säga MENA så kan man säga araber eller negrer för det är ju de ni menar.

MENA= Middle East & North Africa dvs araber
MEA= Middle East & Africa dvs araber och negrer
Citera
2011-03-05, 22:59
Medlem
nissethekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Givetvis kan du inte sätta likhetstecken mellan MENA och araber då tillexempel Iran, som ligger i mellanöstern, inte är ett arabland.
Citera
2011-03-05, 23:06
Medlem
Encias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Finns afrikanska länder som tillhör MENA, men det visste du väl?
Citera
2011-03-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av real beginner
oj negern talar tror du att någon svensk gillar dig seriöst tror du det ? kolla nästa gång du är på stan se dem i ögonen vad ser du rädsla, avsmak, hat ? ingen gillar dig och dina brochor eller koosiner så åk hem med dig här har du inget att hämta.

jag är gärna låginteligent och slödder med men vad jag inte är är en svartskalle neger som du det är det lägsta som man kan vara.

Det märks alltid när real inavlad gör entré i en tråd. Nivån sänks direkt med ett par Esso-kepsar.

OnT:

Märks att ts är en idiot som hänger på den lokala pizzan där förmodligen 2-3 invandrartjejer driver han till vansinne. Svenska tjejer är ju fan i toppen när det gäller att kräva uppmärksamhet och spy ut ett och annat; WHAAT ÖÖEVVER!
Citera
2011-03-05, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Frågan är varför du måste börja grina över det?

Jag känner igen det där sättet vi pratar på. Du måste förstå att vissa anpassar sig efter målgruppen helt enkelt. Jag pratar inte "blattesvenska" med mina svenska kompisar, mina föräldrar eller med mina lärare. Då pratar jag ren svenska. Men bland mina invandrarkompisar så snackar jag "blattesvenska" för det är bara kul. Det är så vi gör helt enkelt.

Äckel. vad fan är det med dig? tragiskt. Det värsta som finns är svenskar som låstas att dom är invandrare och pratar "invandrarsvenska"... ni är en skam för hela sverige.
Citera
2011-03-05, 23:28
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Edit: 61 jävla idiotinlägg raderade, hoppas tillsägelserna smakade bra. Fortsätter OT-orgien så kommer det fler.

/Mod
Senast redigerad av Kaiser Chief 2011-03-05 kl. 23:43.
Citera
2011-03-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Den där argumenten håller inte.

För det första så bor alla studenter billigt, såvida inte dina studier finansieras av pappa VD och inte CSN, där jag bodde så var mer än hälften svenskar. Trots detta kände man inte samhörighet med svenskar som bodde i studentkvarteren, utan invandrarna var de som ständigt ackompanjerade utbytestudenter termin efter termin år efter år. Svenskar däremot snackades det alltid skit om, efter första månaden. Jag märkte att i början så var svenskar väldigt intressanta, men intresset dog alltid snabbt när man väl lärde känna svenskar. Resterande av tiden attraherades man endast till invandrarstudenter. Nästan som om man delade mentalitet och kultur, trots att man inte gjorde det.

För det andra, så handlar det inte alls om Syd VS Nord-Europeér, det gäller alla nationaliteter, svenskar är faktiskt lite speciella av sig, nästan lite robot-aktiga med abnormala känslomanifestation. De flesta invandrare kommer från olika nationer, religioner, kontinenter etc. Men alla har gemensamt med att se svenskar som lite konstig folkgrupp, speciellt när det kommer till det sociala samspelet. Till och med finnar har lite svårt med svenskt mentalitet.

Tror knappast att dessa är isolerade tillfälligheter, mönstren är tydliga i flera plan.

Du har aldrig tänkt på att alla utländska studenter har en gemenskap i att de är boende på en främmande plats där man talar ett språk de inte förstår? Och att man lätt snackar om hur konstiga den nya kulturen är?

När man som svensk pluggar utomlands blir det samma sak som du säger, fast grupperna byts, då är det en annan värdkultur som är främmande, svenskar och andra ifrån västländer söker sig till varandra, forna (rysktalande) sovjetmedborgare till varandra, negrer till varandra o.s.v, och så har man gemensamt i hur konstigt det nya landet är.
Senast redigerad av ZuXL 2011-03-06 kl. 00:11.
Citera
2011-03-06, 00:22
Medlem
dgnrrds avatar
lustig tråd,.. med tanke på kvinnovärderingen hos killarna de ofta blir bortgifta till senare så kommer denna attityd båda till en riktigt hård landning skulle jag tippa på. När en tolerant svenne vill yla STFU JOBBIGA BRUD så vill jag inte veta hur en hederstokig MENA-lirare skulle hantera samma situation.

Ingen beef dock.. Jag blir personligen illamående så fort jag hör en sådan här tjej öppna käften så jag vill inte direkt diskutera ämnet om det dyker upp någon rabiat liten gangsterbrud och tror att jag har fel.

Som exempel, har ni ofta hört en muslimsk burkabärande kvinna yppa ett ljud? Det är natt och dag i kulturkrocken med den här karaktären och kvinnotycket från dessa länder som ni beskriver. Det är verkligen "nu jävlar ska jag ta mig frihet och agera likadant som min brorsa". Tror många av dom inte blir en dag över 25 om jag ska vara ärlig.
Senast redigerad av dgnrrd 2011-03-06 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in