Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Har du nånsin funderat på frågan fall det är svenskar som är abnormala?
Tiden då jag pluggade ( i en högskola som hade flest utbyttestudenter i Norden )så ville ingen umgås med svenskar efter dom tre första veckorna. Alla utbyttestudenter, vare sig de kom från Kanada, USA, Argentina, Mexico, Australien, Portugal, Sydafrika, England eller Frankrike umgicks alltid endast med oss invandrare, termin efter termin. Detta i sig själv säger mycket om hur konstiga svenskar är internationelt, även hos andra västlänningar. Medans invandrarnas attityd känns mer genuint och naturlig bland dessa folk. Svenskar är utan tvekan speciella, det har jag lärt mig från flera års observation, om det är positivt eller negativt låter jag vara osagd.
Det heter osagt f.ö.
Jag håller inte med dig någonstans. Jag har bott utomlands i olika asiatiska länder, har besökt varje kontinent (minus sydamerika och polerna) och jag har alltid stött på en ovilja mot MENA människor, om jag inte råkat befinna mig i deras hemland. Svenskar har dock en väldigt bra bild utomlands, den varierar bara. I vissa länder där vi inte är så kända tror de vi är lätt naiva, lite tröga medn hyggliga. Andra länder, typ Österrike eller Spanien som sett svenskar i action tkr vi är ena riktiga supputtar som häller i oss sprit, e sjyssta, men inte beter oss särskilt städat.
Att svenskar ses som konstiga stämmer inte, och jag tror inte dina observationer har varit särskilt akkurata, då jag upplevt raka motsatsen, isf var det gäng svenskar som var med i sig konstigt, annars tkr jag svenskar faktiskt ofta är rätt framåt i sådana sammanhang, iaf unga människor.