• 5
  • 6
2011-03-06, 20:18
Medlem
Mrwomanizers avatar
Det är ganska intressant hur en del människor utgår ifrån att alla invandrare är galna högljuda dårar?

Är det inte så att även svenska ungdomsgrabbar kan vara onaturligt stökiga? Bonniga gubbar? Eller vilken glad medelsvensson som helst som umgås i grupp?

Har folk överhuvudtaget varit i utlandet som utgår från att folk är så "här" på grund av deras kultur?

Efter egna resor och reflektioner så ser jag inget som helst fog till en sådan anklagelse, folk är folk, punkt. Människor sköter sitt och är glada med andra personer som är glada, folk hörs, så enkelt är det. Sen så är pk inställningen nästintill alla människor programmerad på det vis att om någon hörs då märker man det och beklagar sig över det.

Nej, svenskar är glada, albaner är glada, muslimer är glada, balkan folk är glada, ja, alla är glada när dem umgås i grupp och känner sig trygga. Alla som anser att jag är helt ute och cyklar tycker jag personligen får ha deras åsikt för sig själva och sluta gnälla på att vi bor i ett av världens rikaste länder.
Citera
2011-03-06, 20:34
Medlem
Gameboy92s avatar
Själv tycker jag att nästan alla unga kvinnor i Sverige är jävligt högljudda, och störiga oavsett härkomst.
Citera
2011-03-06, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Har du nånsin funderat på frågan fall det är svenskar som är abnormala?

Tiden då jag pluggade ( i en högskola som hade flest utbyttestudenter i Norden )så ville ingen umgås med svenskar efter dom tre första veckorna. Alla utbyttestudenter, vare sig de kom från Kanada, USA, Argentina, Mexico, Australien, Portugal, Sydafrika, England eller Frankrike umgicks alltid endast med oss invandrare, termin efter termin. Detta i sig själv säger mycket om hur konstiga svenskar är internationelt, även hos andra västlänningar. Medans invandrarnas attityd känns mer genuint och naturlig bland dessa folk. Svenskar är utan tvekan speciella, det har jag lärt mig från flera års observation, om det är positivt eller negativt låter jag vara osagd.

Det heter osagt f.ö.

Jag håller inte med dig någonstans. Jag har bott utomlands i olika asiatiska länder, har besökt varje kontinent (minus sydamerika och polerna) och jag har alltid stött på en ovilja mot MENA människor, om jag inte råkat befinna mig i deras hemland. Svenskar har dock en väldigt bra bild utomlands, den varierar bara. I vissa länder där vi inte är så kända tror de vi är lätt naiva, lite tröga medn hyggliga. Andra länder, typ Österrike eller Spanien som sett svenskar i action tkr vi är ena riktiga supputtar som häller i oss sprit, e sjyssta, men inte beter oss särskilt städat.

Att svenskar ses som konstiga stämmer inte, och jag tror inte dina observationer har varit särskilt akkurata, då jag upplevt raka motsatsen, isf var det gäng svenskar som var med i sig konstigt, annars tkr jag svenskar faktiskt ofta är rätt framåt i sådana sammanhang, iaf unga människor.
Citera
2011-03-06, 21:53
Medlem
Äsch de är underhållande :P
Gå fram och säg att ingen bryr sig om vad hon säger, och se om du kommer av tåget med hörseln i behåll
Citera
2011-03-06, 22:53
Medlem
Azerus13s avatar
Jag tycker tvärtemot, invandrartjejer burkar ofta bete sig flera gånger bättre än svenska
Citera
2011-03-06, 23:03
Medlem
Gervaiss avatar
Vad är MENA?
Citera
2011-03-06, 23:19
Medlem
PrinceMaximillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gervais
Vad är MENA?
Middleeast and Northafrica
Citera
2011-03-06, 23:20
Medlem
PrinceMaximillians avatar
Middleeast and northafrica
Citera
2011-03-06, 23:34
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igelkotten85
Har någon ett bra svar på varför de flesta tjejer från dessa länder,främst fjortisar ALTID måste vara så högljudda på allmänna platser,bryta på svenska även fast de är födda här, och sist men inte minst deras språk som oftast låter såhär: "ärliiiit värsta snubben alsååå walla,visst??!!" Och tjejerna kallar lixom sina killkompisar för "brooshan" Och alla MENA-tjejer jag har träffat på ska alltid kräva så jävla mycket uppmärksamhet,hela tiden Samt titta snett på alla svenska brudar, de svenska brudarna de inte tittar snett på finns att hitta i deras umgängeskrets, och de snackar också svenska med brytning Varför kan de inte vara normala och inte låta och synas så jävla mycket!!!?

Det lär förbli ett mysterium, något jag har fått för mig med detta pack är att det ytterst sällan får någon uppmärksamhet från killar eftersom de ser ut som en påse skit. Därför ska de väsnas och gör allt för att söka uppmärksamhet från annat håll. Sedan är det lite konstigt det där med att invandrare de alltid ska bryta när dom umgås med andra som bryter, pratar dom med en svensk eller en invandrare som pratar flytande svenska så anstränger dom sig till max för att inte bryta.

Det där med att titta snett tror jag handlar om attitydsproblem och ren avundsjuka.
Citera
2011-03-07, 01:00
Medlem
masamisos avatar
Tjejerna är väldigt normala, det är bara här i Sverige som tysta tillbakadragna personer anses vara normen
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in