Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-04, 20:56
  #1
Medlem
Hej.
Har ett litet problem här
Kan börja med att jag går sista året på gymnasiet, innan så har jag spelar alldeles för mycket dator.
Typ direkt när jag kom hem från skolan sen satt jag där tills ja ska sova.
Men nu har jag blivit trött på att ha "nörd" status, känns som om att alla andra ser ner på en då..
Så nu har jag bestämmt mig för att det ska ändras. Har slutat spela wow för ca 6 månader sen och minskat min dator tid rejält. Har köpt helt nya kläder b.la lyle scott, humör och lite andra random saker från hm, carlings och cheapmonday osv!
Så har börjat klä mig lite mer cleanare och casual.
Folk tycker att jag är blyg men snäll och rolig och jag har aldrig varit mobbad utan ganska omtyckt. Visst jag har inte problem att prata mycket med polare som jag känt länge men när jag träffar nytt folk är jag inte värst pratglad..
Vännerna bjuder också med mig på diverse fester eftersom när jag fått i mig lite alkohol förändras min personlighet och jag blir mycket mer social och då känner jag mig på topp. Har inte så bra självförtroende förövrigt.

Så behöver tips på hur ja kan förbättra saker och sånt. Ska ja ge upp dator spel totalt?
Lirar endast cs nu.
Måste verkligen få bort "nörd" statusen nu..

Tacksam för svar! Och moderatorerna kan flytta tråden om så behövs.
__________________
Senast redigerad av virvelblad 2011-03-04 kl. 21:00.
Citera
2011-03-04, 21:04
  #2
Medlem
Apspektakels avatar
Det bästa tipset är att inte vara en nörd.
Det är inte spelandet som gör dig till en nörd, det är nördandet som gör dig till en nörd.
Du kan spendera 5 timmar om dagen på gymmet och vara biffarnas biff men du kan ändå fortfarande vara en nörd.

Edit:

Det enda rätta är nog egentligen att skaffa nya vänner, bor du i en håla så får du flytta.
Att ändra folks uppfattning om en är i stort sett omöjligt. Hur mycket du än förändras så kommer de fortfarande bara att se datornörden.
__________________
Senast redigerad av Apspektakel 2011-03-04 kl. 21:06.
Citera
2011-03-04, 21:04
  #3
Medlem
Autocratss avatar
Ursäkta men vad är humör på klädmärke, aldrig hört talas om.

Ont: Börja med droger i skolan och gå alltid med en fickplunta, då blir du den killen som har en massa skumt för sig istället, bättre än en stämpel som nörd.
Citera
2011-03-04, 21:04
  #4
Medlem
lilla-froken-as avatar
Du är väl på god väg. Du kommer nog märka att när du tagit studenten och börjar jobba eller plugga så kommer töntstämplen försvinna.. De människor oftaste inte klassificerar människor efter tönt/snygg/sportig etc när man kommit ifrån gymnasiet. Visst ser man skillnader mellan folk, men finner intresse i folk utan att tänka på vilken slags människa personen är utifrån. Att insidan räknas stämmer mer än väl
Citera
2011-03-04, 21:04
  #5
Medlem
Powens avatar
Ut och gå på mer fester och visa folk att du inte är så jävla nördig som dom tror
Citera
2011-03-04, 21:09
  #6
Medlem
virre56s avatar
Du kan ju möta mig i CS. du kommer snabbt inse att du inte nördat tillräckligt till att börja med
Citera
2011-03-04, 21:10
  #7
Medlem
EinPiggelineRs avatar
ut och slåss med dig
Citera
2011-03-04, 21:11
  #8
Medlem
För det första så är du inte nörd bara för att du spelar datorspel. Många som gör.
För det andra så är inte märket på kläderna som gör dig "cool". Du ska ju även trivas i det som du bär. Det som är snyggt. Trivs du i dina kläder så ser man det på dig. Det utstrålar självförtroende.

Har du ett bra självförtroende annars? (förlåt men läste inte hela texten så noggrant)

Det med social förmåga är bara att träna på. Man behöver inte va nörd eller mes bara för att man inte gillar sociala sammanhang. Det handlar mest om hur man blev uppfostrad.

Jag är uppväxt i en stor familj. Min pappa är väldigt social och har många syskon.. så jag är väldigt social av mig. Men ändå var jag "nörd" när jag var liten. Har dock växt ifrån det.

Var dig själv. Om du känner dig bekväm att ändra utseende.. så gör det.. men för din egen skull... ingen annans.
Citera
2011-03-04, 21:13
  #9
Medlem
goderian2s avatar
det är bara barnrumpor som tror att man kan vara en nörd!
om ni förstår vad jag menar..

beckah och lilla fröken vet om det iaf
__________________
Senast redigerad av goderian2 2011-03-04 kl. 21:16.
Citera
2011-03-04, 21:22
  #10
Medlem
VonUllas avatar
Tycker absolut inte du verkar nördig. Det är jätte starkt av dig att minska spelandet för då får du mer tid över för att träffa kompisar och göra andra saker som du tycker är kul. Vill även påpeka som någon annan talare i tråden skrev att nördstämpeln försvinner efter gymnasiet när du kommer ut i arbetslivet. Man grupperas oftast inte på arbeten som nörd, eller den coola/tuffa killen. Kan säga dig att i vuxenlivet så vill majoriteten av kvinnor hellre ha en man som är utbildad och snäll, än den tuffa killen/tjejen i skolan som kanske inte satsat lika hårt på skolan p.ga sin "status" skolkat o.s.v Så ge dig själv en klapp på axeln att du insett att spelandet gått över styr och verkligen gjort någonting åt det också Fina kläder är inte fel, tjejer gillar fräscha grabbar
Citera
2011-03-04, 21:23
  #11
Medlem
Innan så var det ju "nördigt" att vara smart. Att det gick bra för en i skolan. Men det ändrades ju senare.
Nu är man ju en "loser" för att man är dålig i skolan. Sånt ändras. Det är grundskolefasoner med stämplar. Skit i det. Du är en bra människa.

Sålänge du sköter dig snyggt, är trevligt mot dina medmänniskor och trivs med dig själv är du "cool"
Citera
2011-03-04, 21:37
  #12
Medlem
clas_ohlssons avatar
Det är tyvärr rätt kört i den gamla klanen. Av folk som redan känner dig sedan tidigare är det näst intill omöjligt att i en vuxen ålder tvätta bort en stämpel.

Det enklaste vore nog att börja om igen på ny kula och träffa nya kompisar. Alla vet ju hur det går till när man i 40-års åldern och skall på en klassåterförening. De gamla rollerna kommer tillbaka direkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback