Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Så är det. Posten kan inte dela ut post till någon som inte längre bor på adressen, därför skickas posten tillbaka till avsändare.
Ändra adress hos all företag och privatpersoner som kan tänkas vilja skicka brev till dig. Hos myndigheter och liknande sker ändringen automatiskt.
Men hur vet posten att man inte bor där längre? Det står ju fortfarande vårt efternamn på dörren..
Citat:
Ursprungligen postat av micciz
jag flyttade 20 mil från mina föräldrar och struntade i eftersändning det kommer fortfarande fram post dit nu ett år senare. Även om hon som ringde från adressändringen och ville att jag skulle ta eftersändning påstod att det skulle slänga all min post i soptunnan direkt om de såg att det var adresserat till min förra adress vilket det tydligen inte gjort då allt kommit dit, inget jag saknar än iallafall.
Kan tänka mig det. Adressändring.se är ju ett företag som gärna säljer sin tjänst även om folk inte behöver den.
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Skit i att betala.
Låt istället ditt namn sitta kvar på brevlådan i ditt föräldrarhem så skickas inget tillbaka i alla fall.
Mitt förnamn menar du? Jag har samma efternamn som mina föräldrar så det borde ju inte vara något problem. Det enda som kan ställa till det är väl om Postverket ser att jag inte är folkbokförd på den adressen som breven är adresserade till. Brukar de kolla upp sådant? T.ex om jag skickar ett brev till en person som jag vet inte bor på den adressen jag skickar brevet till, kommer brevet inte fram då?
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanon
Du kan adressändra på skatteverkets hemsida utan att behöva eftersända din post. Då folkbokför du dig dock på den nya adressen..
Okej, tack för tipset. Varför skulle jag inte vilja folkbokföra mig på den nya adressen?