Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-04, 12:24
  #1
Medlem
nanglars avatar
"Dopningspreparat, vapen och missbruk. Verkligheten hos värdfamiljerna var en annan än den som utlovades i familjehemsföretagens broschyrer. Rehabiliteringen av unga, utstötta och svaga sköttes av grovt kriminella som fick miljoner i ersättning."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8659209.ab

Är det så här våra skattepengar skall användas och hur mycket brottslighet inom socialen kan vi acceptera? Är detta ett undantag eller är det vanligt att soc sammarbetar med brottslingar?
Citera
2011-03-04, 12:30
  #2
Medlem
Sparv88s avatar
De som arbetat med upphandlingarna hos kriminalvården och socialtjänsten kan knappast få jobba kvar efter den här skandalen. Här kan vi tala om att ha åsidosatt sina arbetsuppgifter.
Citera
2011-03-04, 12:37
  #3
Avstängd
mrjutube89s avatar
Tycker det verkar konstigt.
Citera
2011-03-04, 12:43
  #4
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
De som arbetat med upphandlingarna hos kriminalvården och socialtjänsten kan knappast få jobba kvar efter den här skandalen. Här kan vi tala om att ha åsidosatt sina arbetsuppgifter.
Men hur har detta ens kunnat fortgå? Och jag hoppas att alla inblandade ryker från sina jobb med omedelbar verkan. Barnen och ungdomarna är inga experiment. Får de pengar i egen ficka kan man undra. Mycket har jag sett när det gäller socialens arbete och jag har många gånger sagt att soc är en organiserad brottslighet och nu fick jag vatten på min kvarn, tyvärr.
Citera
2011-03-04, 12:44
  #5
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Tycker det verkar konstigt.
På vilket sätt menar du att det är konstigt? Det var inte så mycket att ta på i ditt inlägg.
Citera
2011-03-04, 13:29
  #6
Medlem
guldankans avatar
Vill inte vara ogin men det finns redan en tråd som heter Hells Angels tråden, allt om HA och prospects

https://www.flashback.org/t989231
Citera
2011-03-04, 13:36
  #7
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldankan
Vill inte vara ogin men det finns redan en tråd som heter Hells Angels tråden, allt om HA och prospects

https://www.flashback.org/t989231
Jag vet det, men jag tyckte detta krävdes att helt nytt ämne då mycket viktigt att föra fram alldeles speciellt. Men mod regerar
__________________
Senast redigerad av nanglar 2011-03-04 kl. 13:39.
Citera
2011-03-05, 02:40
  #8
Medlem
nonamepliiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
"Dopningspreparat, vapen och missbruk. Verkligheten hos värdfamiljerna var en annan än den som utlovades i familjehemsföretagens broschyrer. Rehabiliteringen av unga, utstötta och svaga sköttes av grovt kriminella som fick miljoner i ersättning."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8659209.ab

Är det så här våra skattepengar skall användas och hur mycket brottslighet inom socialen kan vi acceptera? Är detta ett undantag eller är det vanligt att soc sammarbetar med brottslingar?
Det ar helt javla otroligt att det far halla pa sahar i Sverige!! Samhallet skall bekampa dom inte gynna dom!
Det ar dock valdigt bra att det kommer fram nu hur manga behandlingshem, foretag etc som HA har lyckats nastla sig in i sa man kan fa ut dom ifran alla foretag.
Misstanker att det ar journalisterna vi har att tacka for att dessa uppgifter kommer fram.
Unga missbrukare ar bland det skoraste i samhallet och skall inte hamna i handerna pa hjarntvattade multi kriminella som sjalva missbrukar.
Hoppas alla som jobbar mot dom far annu mer resurser nu nar sant har kommer fram
Citera
2011-03-05, 07:15
  #9
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamepliiiz
Det ar helt javla otroligt att det far halla pa sahar i Sverige!! Samhallet skall bekampa dom inte gynna dom!
Det ar dock valdigt bra att det kommer fram nu hur manga behandlingshem, foretag etc som HA har lyckats nastla sig in i sa man kan fa ut dom ifran alla foretag.
Misstanker att det ar journalisterna vi har att tacka for att dessa uppgifter kommer fram.
Unga missbrukare ar bland det skoraste i samhallet och skall inte hamna i handerna pa hjarntvattade multi kriminella som sjalva missbrukar.
Hoppas alla som jobbar mot dom far annu mer resurser nu nar sant har kommer fram
Det är nog som du säger, vi får tacka journalisterna att det kommer upp till ytan och kommer till allmänhetens kännedom. Frågan är vilka det är som är inblandade har hållt detta hemligt. Jag hoppas detta utreds både kors och tvärs. Och hur har barnen och ungdomarna som används för stilla pengabegär det?
Citera
2011-03-05, 11:05
  #10
Medlem
nonamepliiizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Det är nog som du säger, vi får tacka journalisterna att det kommer upp till ytan och kommer till allmänhetens kännedom. Frågan är vilka det är som är inblandade har hållt detta hemligt. Jag hoppas detta utreds både kors och tvärs. Och hur har barnen och ungdomarna som används för stilla pengabegär det?
Det jag kan undra ar ju om de sociala myndigheterna "saknas" i grupperna som jobbar mot org. brottslighet?
Kronofogden ar med pa razzior och hamtar gods fran kriminella med skulder, men soc verkar ha missat att dom borde vara med pa "festen" och hamta....BARN!!!

Jag tror pa att soc maste in i denna gruppen och se vad dom kan gora, manga i dessa kretsar som borde fa tex korkort och vardnad av barn ifragasatt. Det ar val soc som har hand om sant?

Missbruket av sjukpenning kunde ju stoppas tack vare samarbetet med forsakringskassan och polisen som jag forstod det?
Citera
2011-03-05, 11:23
  #11
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamepliiiz
Det jag kan undra ar ju om de sociala myndigheterna "saknas" i grupperna som jobbar mot org. brottslighet?
Kronofogden ar med pa razzior och hamtar gods fran kriminella med skulder, men soc verkar ha missat att dom borde vara med pa "festen" och hamta....BARN!!!

Jag tror pa att soc maste in i denna gruppen och se vad dom kan gora, manga i dessa kretsar som borde fa tex korkort och vardnad av barn ifragasatt. Det ar val soc som har hand om sant?

Missbruket av sjukpenning kunde ju stoppas tack vare samarbetet med forsakringskassan och polisen som jag forstod det?
Kanske barnen är där i rehabiliteringssyfte? Vem vet.
Som vanligt är det pengar som styr, det är viktigare att kronofogden får sina pengar än att barn skyddas från detta kriminella gäng.
Bra och intressant reflektion från dig. Och ja, soc borde verkligen in och hjälpa barn och ungdomar från detta liv, inte minst skulle de INTE samarbeta med HA!
__________________
Senast redigerad av nanglar 2011-03-05 kl. 11:28.
Citera
2011-03-05, 13:06
  #12
Medlem
Ingen med plus som kan fixa fram artikeln?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback