Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-03, 20:14
  #1
Medlem
Fått ett konstigt utslag på handleden, märkte det igår morse..
Funderar på om det kan vara ringorm eftersom jag tränar grappling, aldrig haft det tidigare dock.
Någon som haft det innan som känner igen det?

http://img231.imageshack.us/i/img3490i.jpg/
Citera
2011-03-03, 20:16
  #2
Avstängd
Braxen82s avatar
Ja det ser ut precis som en ring orm, är den torr i mitten??

Jag har haft ett par gånger piller är bäst annars så funkar salva
Citera
2011-03-03, 20:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Ja det ser ut precis som en ring orm, är den torr i mitten??

Jag har haft ett par gånger piller är bäst annars så funkar salva

Huden i mitten känns lite torr o skrovlig liksom.. Har köpt en salva emot fotsvamp läste att de skulle funka även mot ringorm

Hur lång tid har det tagit för dig att bli av med det tidigare?
Citera
2011-03-03, 20:22
  #4
Avstängd
Braxen82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinetC
Huden i mitten känns lite torr o skrovlig liksom.. Har köpt en salva emot fotsvamp läste att de skulle funka även mot ringorm

Hur lång tid har det tagit för dig att bli av med det tidigare?



Salva tar väl en Vecka den torka typ bort, men har man en så brukar man få flera. Då du har nog blivit smittad på mattan eller någon du tränat med. Så du får hålla på att smörja.
Jag fick några piller, vet i fan vad det var för några men jag hade typ 3st på kroppen och dom försvann på 3 dagar.
Citera
2011-03-03, 20:26
  #5
Medlem
Köp ett bra mjällschampo på apoteket. Tvåla in dig med det. Låt verka i 10minuter. För mig dyker ringormarna upp under sommaren. På magen, bröstet och ryggen. Det ska räcka med tre omgångar under tre dagar.
Citera
2011-03-03, 20:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Salva tar väl en Vecka den torka typ bort, men har man en så brukar man få flera. Då du har nog blivit smittad på mattan eller någon du tränat med. Så du får hålla på att smörja.
Jag fick några piller, vet i fan vad det var för några men jag hade typ 3st på kroppen och dom försvann på 3 dagar.
Härligt, får fortsätta smörja och hoppas på det bästa då
Fick det antagligen av en kille jag körde med häromdan som hade utslag i ansiktet av något slag men påstod att han varit hos läkare och kollat upp det och att de inte var något smittsamt..
Citera
2011-03-03, 20:38
  #7
Avstängd
Braxen82s avatar
Jag tävlade en gång och möte en kille som jag kände visste att han hade haft svinkoppar och jag blev smittad fick stor utslag på hals och ansikte, inte så kul
Citera
2011-03-03, 20:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxen82
Jag tävlade en gång och möte en kille som jag kände visste att han hade haft svinkoppar och jag blev smittad fick stor utslag på hals och ansikte, inte så kul

Ah folk är bra härliga ibland
Citera
2011-03-03, 20:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanskedet
Köp ett bra mjällschampo på apoteket. Tvåla in dig med det. Låt verka i 10minuter. För mig dyker ringormarna upp under sommaren. På magen, bröstet och ryggen. Det ska räcka med tre omgångar under tre dagar.

Tack för tipset, ska prövas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback