2011-03-01, 21:49
Medlem
Jag kan hålla med att Paris har mest invandrare, dock är det en trevlig stad att promonera i. Men dessvärre är det mycket svarta, lite araber och andra invandrare där. Men allt beror på var du är någonstans. I de finare delarna är det lite mindre invandrare. Men vid Les Halles är inget trevligt ställe gick där i köpcentrumet med några och mitt framför ögon såg vi ett svart gäng tagna av polisen. Vissa områden i Paris är det endast svarta, råkade ta fel på bussen och skulle ha klivit av tidigare. Det enda man såg var svarta nästan och blev chockad först när jag såg att någon butik hette black någonting, men sen såg att de rörde sig svarta bara där. Sen RER-tågen kan jag hålla med är ingen trevlig upplevelse heller. När man åkte ut och var på Disneyland såg man förorterna som är mycket värre än Rosengård sönder slagna hus, brända hus och slitet. Dessutom är det jobbigt med alla försäljare som är svarta som vill sälja armband slänger sig nästan på en och försöker sätta på ett armband på armleden. Fast man inte vill, det är bara ignorera så går det bra. Har även varit i Strasbourg i Frankrike där var det lite mindre svarta än i Paris, men fortfarande mycket. Fast då med massa konstigt folk typ missbrukare som sover vid motoravfarten och på små gräsplättar i staden med tält. Kan rekommendera Berlin inte lika mycket invandrare där jag bodde när jag var där, bodde på Küfurstendamm då, var väldigt få. De mesta invandrarna som är turkar bor utanför Berlin.
Citera
2011-03-01, 21:50
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Hur behaglig är demografin på andra håll i Frankrike, kan man då fråga sig? Lyon? Marseilles? Nice? Montpellier? Rennes?

Lyon - lite bättre än Paris. Marseille - arabstad, fransmännen snart i minoritet.
Citera
2011-03-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McKinnon
Nej men lite drygt 10% är svarta.

När jag var i Paris förväntade jag mig det värsta. Även om jag såg många negrer så tycktes de vita vara i klar majoritet. Nu var jag bara i de allra centralaste delarna och jag antar att det ser värre ut i andra stadsdelar. Att det var väldigt kallt kanske gjorde att de flesta afrikaner valde att hålla sig inomhus mer än normalt.

Sen tycks det vara svårt att veta hur situationen ser ut när fransk lagstiftning förbjuder att fråga om etnicitet och religion...
French censuses are forbidden to ask questions regarding ethnicity or religion, and therefore it is not possible to know the ethnic composition of the metropolitan area of Paris.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Paris

Det är självklart att det är mest vita i de centrala delarna i Paris... Det är inte så många svarta som har råd att bo i centrala Paris. Om du har åkt tåg/tunnelbana i Paris så vet du vad jag snackar om. I förorterna bor det nästan enbart svarta, araber och indier, där ser du inga vita alls. Och det finns mååånga förorter.
Citera
2011-03-01, 22:10
Bannlyst
Om du har varit i Paris, så ge mig ett PM och säg en gata som du minns eller prata franska med mig, det märks ifall du har vart i Frankrike eller inte då.

Visa en bild på dig och eiffeltornet, du kan sudda över ditt ansikte om du vill vara anonym.
Citera
2011-03-01, 22:16
Medlem
zigenarpacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jennay
Om du har varit i Paris, så ge mig ett PM och säg en gata som du minns eller prata franska med mig, det märks ifall du har vart i Frankrike eller inte då.

Visa en bild på dig och eiffeltornet, du kan sudda över ditt ansikte om du vill vara anonym.
Varför tror du TS ljuger?
Citera
2011-03-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulAid
Hej!
Igår var jag i Paris och besökte lite olika sevärdigheter som Eiffeltornet, Notre-Dame etc.

Något jag dock inte ville se var alla svarta jag såg. Trodde att jag kommit till Nigeria.
Åkte tåg/tunnelbana under hela dagen och under min färd såg jag ca 70% svarta, 25% araber och 5% vita.

Jag trodde jag skulle få se fransmän med baskrar men det enda jag såg var invandrare.... Blev så j*vla lack. Hade högre tankar om Paris.
Under resans gång såg jag också ett tjugo-trettiotal förorter som var tre, fyra gånger så stora som rosengård (bor i malmö). Jag såg även en massa block som var helt övergivna och förstörda, vissa såg väldigt brännskadade ut. Tågen och tunnelbanan var väldigt ofräsch.

Jag vill aldrig mer åka till Paris efter denna upplevelsen. Kunde lika bra åkt till Afrika om det inte vore för Eiffeltornet.

Hälsningar

Det du har bevittnat är judisk mångfald. Grattis. Sverige kommer vara precis likadant om 10 år. Motsätter du dig denna utveckling så är du en rasist. Du kan åka i fängelse för mindre.
Citera
2011-03-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jennay

kan inte franska förutom hälsningar och andra lätta saker.
skickar en bild på PM.
Citera
2011-03-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Det du har bevittnat är judisk mångfald. Grattis. Sverige kommer vara precis likadant om 10 år. Motsätter du dig denna utveckling så är du en rasist. Du kan åka i fängelse för mindre.

Det vet jag redan. Som tur är min farsa serb och jag ser inte svensk ut så jag kan klaga på alla invandrare utan att bli kallad rassist det är nice.
Citera
2011-03-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulAid
Det är självklart att det är mest vita i de centrala delarna i Paris... Det är inte så många svarta som har råd att bo i centrala Paris. Om du har åkt tåg/tunnelbana i Paris så vet du vad jag snackar om. I förorterna bor det nästan enbart svarta, araber och indier, där ser du inga vita alls. Och det finns mååånga förorter.
Glöm inte att de flesta vita man ser i centrala staden är turister.
Citera
2011-03-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrarie2
Glöm inte att de flesta vita man ser i centrala staden är turister.

Korrekt.
Citera
2011-03-01, 23:36
Medlem
helt rätt åt Frankrike, ett land som koloniserade, berikade sig själv på och förstörde utvecklingen av flera Afrikanska länder...nu får man ta smällen. Som man bäddar får man ligga. Hade europeiska länder inte exploaterat Afrika under 1900-talet hade många länder med sannolikhet varit utvecklade och haft resurser nog att hantera sina problem själva. Istället var länderna i misär och många flydde.
Citera
2011-03-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peace-fairness
helt rätt åt Frankrike, ett land som koloniserade, berikade sig själv på och förstörde utvecklingen av flera Afrikanska länder...nu får man ta smällen. Som man bäddar får man ligga. Hade europeiska länder inte exploaterat Afrika under 1900-talet hade många länder med sannolikhet varit utvecklade och haft resurser nog att hantera sina problem själva. Istället var länderna i misär och många flydde.

Helt rätt åt Frankrike ja, men de fredliga svenskarna som inte har några kolonierna får också ta smällen. När afrikaner och araber flyttar till Frankrike som franska medborgare får dom lov att flytta runt i hela EU, bl.a. Sverige. Så bara för att England och Frankrike har kolonier osv så ska Sverige och svenskarna böta för det.

Det är inte rätt mot Sverige..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in