2011-03-02, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Tycker inte att det bidrar till en sämre stadsbild på något sätt, snarare tvärtom (innerstaden alltså, tänker inte blunda för de problem som finns i förorterna). Hur trevligt som helst att strosa runt i Belleville till exempel där största delen av befolkningen utgörs av Kineser m.m, men visst kan det vara tråkigt när ens barnboksbild av världen raseras. Antar att du trodde Paris var som Trey Parker och Matt Stone återger staden i Team America med Eiffeltornet, Louvren och Triumfbågen centrerat runt ett torg med små garçons i hängselbyxor och farbröder med baskrar och baguetter överallt?

Dessutom, så som fransmän svinat runt och våldtagit kulturer nere i Afrika är det hög tid att algerier, kongoleser och allt vad det heter kan få komma och returnera tjänsten.

Det är sällan folk är rädda- eller har problem med kineser. Svenskar är definitivt inte fientligt inställda till dem. Nu försöker du förskjuta problematiken igen. Vi talar om MENA och Negrer i Frankrike. Vi talar inte om indier, kineser etc...

Jaja, ännu en gång kommer detta snack om forna kolonier, dessutom skall alla Fransmän nu betala för deras förfäders svineri. Detta verkar vara ert mantra. Är ni verkligen så dumma i huvudet att ni seriöst avfärdar problemen på detta sätt?

Är det så enkelt? Du sitter här och skriver att du tycker att oskyldiga människor skall behöva betala dyrt för något de inte har gjort?

Jag lovar dig, vi skulle hitta mycket gött du skulle få betala för om vi skulle gräva i dina egna förfäders historia, det tycker jag vi gör, sedan betalar du, ditt svin.
Senast redigerad av KooperativSkog 2011-03-02 kl. 12:26.
Citera
2011-03-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Jag som trodde hela Frankrike såg ut som ''Amelie från Montmartre''

Att alla sitter och chillar på en massa café och dricker vin

Om man vill se detta ska man besöka de södra delarna av Frankrike. Var själv i Provence i sommras och besökte Avignon och lite andra historiska städer. Rekommenderas verkligen att besöka Provence om man vill se riktiga små franska byar utan araber och afrikaner.
Citera
2011-03-02, 12:31
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Om din käresta inte lyckas uppskatta Frankrikes huvudstad trots människor med en annan hudfärg på gatan så är det inte värt att slösa dem pengarna på henne ändå.

Vad fan, seriöst? "man ville åka till paris, och trodde att man skulle se fransmän i basker och napoleon." Mhm, och när jag åkte till sverige första gången förväntade jag mig isbjörnar. 11 år senare har jag fortfarande inte sett en enda. Och Napoleon dog för nästan 200 år sen.

Åker ni på semester för att irritera er på människor som redan befinner sig på plats, eller för att ni vill uppleva en ny stad, och njuta av den? Vad fan spelar det för roll om det går 10 negrer förbi dig på gatan till skilland från 5? Du är ju ändå utomlands!

Gah, rasistdårar.

Hur ska man kunna uppleva en stad där det är mycket krimminalitet och skit? ''åhhh, jag är vit och jag vill uppleva compton'' Upplevelse var det ja
Citera
2011-03-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Tycker inte att det bidrar till en sämre stadsbild på något sätt, snarare tvärtom (innerstaden alltså, tänker inte blunda för de problem som finns i förorterna). Hur trevligt som helst att strosa runt i Belleville till exempel där största delen av befolkningen utgörs av Kineser m.m, men visst kan det vara tråkigt när ens barnboksbild av världen raseras. Antar att du trodde Paris var som Trey Parker och Matt Stone återger staden i Team America med Eiffeltornet, Louvren och Triumfbågen centrerat runt ett torg med små garçons i hängselbyxor och farbröder med baskrar och baguetter överallt?

Dessutom, så som fransmän svinat runt och våldtagit kulturer nere i Afrika är det hög tid att algerier, kongoleser och allt vad det heter kan få komma och returnera tjänsten.

Om inte fransmännen ändrat kulturerna nere i Afrika så hade Afrikanerna inte ens kunnat läsa/skriva, eller ha ett eget skriftspråk. Kolla bara på Somalia, dom blev inte koloniserade och dom fick ett eget skriftspråk på 70-talet. Så det är afrikanerna som borde tacka fransmännen för att deras länder blev mer utvecklade med fler utbildade personer. punkt slut.
Citera
2011-03-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAtomic
Jag gud så hemskt många svarta i Paris.. stackars TS. Typisk flashbackare by the way.
Ja?

http://cofcc.org/2010/07/african-immigrants-riot-again-in-france-destroying-the-historical-city-of-grenoble/
http://2164th.blogspot.com/2007/11/black-and-arab-thugs-injure-77-french.html
http://www.thefrenchjourney.com/a-new-wave-of-riots-in-paris-chinese-residents-up-in-arms/
http://www.youtube.com/watch?v=yo7dhp5_u0c

Några exempel av vad negrer åstadkommer för förödelse i Frankrike och utsätter dess vita invånare för. Men det kanske bara är jag som är inskränkt, oroar mig i onödan och inte kan se deras vitala bidrag till landets utveckling.

Senast redigerad av Panfer 2011-03-02 kl. 12:37.
Citera
2011-03-02, 12:38
Medlem
Larocks avatar
Det är kolonialismen som slår tillbaka, så är det bara. Frankrike har problem med invandrarna. Sen så finns det kvarter där du lär inte se en endaste neger/arab, d.v.s som Neuilly och allt kring Champs-Elysées.
Sen är det självklart att du inte fått träffa mycket fransmän om du endast rörde dig kring turist ställen.
Citera
2011-03-02, 12:48
Medlem
peel-offs avatar
Håller solklart med TS att Paris är rena invandrar staden lite synd dock då man verkligen skulle vilja se dom där baskrarna, vinet och brödet, alla caféer jag tror ni fattar vad jag menar
var där i somras och det är en trevlig stad förutom alla invandrare eller vad man ska säga.

OT; vet nån förresten om Frankrike har nån plan att göra nått åt detta?
Citera
2011-03-02, 12:48
Medlem
Larocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Jag som trodde hela Frankrike såg ut som ''Amelie från Montmartre''

Att alla sitter och chillar på en massa café och dricker vin

DET ÄR SÅ DET ÄR! Idioter, fransmännen har fortfarande deras kultur, äta/dricka på små bistro-restauranger, det har invandrarna inte förändrat, erat fel om ni bara hänger runt turistattraktionerna. Jag åker flera gånger om året till frankrike, äter/fikar på kvarterets lilla café varje gång med mina franska vänner.
Citera
2011-03-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peel-off
http://www.brusselsjournal.com/node/3764 :
Citat:
In his message Sarkozy insisted that the French people must change, that there will be dire consequences if they don't, and that not to intermarry racially is bad for the survival of the country.
... dvs. om du frågar juden Sarkozy.
Citera
2011-03-02, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KulAid
Om inte fransmännen ändrat kulturerna nere i Afrika så hade Afrikanerna inte ens kunnat läsa/skriva, eller ha ett eget skriftspråk. Kolla bara på Somalia, dom blev inte koloniserade och dom fick ett eget skriftspråk på 70-talet. Så det är afrikanerna som borde tacka fransmännen för att deras länder blev mer utvecklade med fler utbildade personer. punkt slut.

Ja alltså, "tacka" hit och dit. Det är ju som bekant inte så det fungerar. Vem skall jag tacka tex? Vem skall jag vörda för det språk som givits oss? Vem skall jag prisa? Jag har ingen aning och inte hjälper det mig. Jag tror inte att det någonsin kommer bli trendigt bland Afrikanerna att tacka folk. Det är normalt att "få" för dem, det finns inget som heter "tack". De har ofta inte ens den känslan för saker och ting, de ser det inte på samma sätt. De ser endast att de har ett liv och att de måste göra allt de kan för att få in pengar, det är väl inget att tacka för? De ser en möjlighet, de tar den.

Jag förstår också dessa människor i Frankrike som springer runt och mår skit och bränner ner saker, jag förstår dem mycket väl.

Vore jag i deras situation så hade jag nog varit en riktig rackare jag också. Hade väl inte misshandlat folk, men jävlar vad jag skulle stjäla osv... man har ju inga alternativ, tror man i alla fall. Man är fast i skiten, man blir bitter, man känner att ingen är till hjälp, att ingen vill ge en möjligheter, visst fan blir man pissed.

Enkel, mycket enkel psykologi. Men lösningen är inte att ta in fler invandrare, det är just detta som är sjukt.
Citera
2011-03-02, 12:52
Medlem
Larocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peel-off
Håller solklart med TS att Paris är rena invandrar staden lite synd dock då man verkligen skulle vilja se dom där baskrarna, vinet och brödet, alla caféer jag tror ni fattar vad jag menar
var där i somras och det är en trevlig stad förutom alla invandrare eller vad man ska säga.

Fransmännen lämnar Paris på sommaren och åker söderut eller utomlands, så du lär ha träffat allt annat än fransmän.
Citera
2011-03-02, 12:59
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Jaja, ännu en gång kommer detta snack om forna kolonier, dessutom skall alla Fransmän nu betala för deras förfäders svineri. Detta verkar vara ert mantra. Är ni verkligen så dumma i huvudet att ni seriöst avfärdar problemen på detta sätt?

Är det så enkelt? Du sitter här och skriver att du tycker att oskyldiga människor skall behöva betala dyrt för något de inte har gjort?

Jag lovar dig, vi skulle hitta mycket gött du skulle få betala för om vi skulle gräva i dina egna förfäders historia, det tycker jag vi gör, sedan betalar du, ditt svin.
Vem ska betala då? Du tycker inte att det är rimligt att Australiens regering alldeles nyligen bad om ursäkt för vad gångna generationer gjort mot ursprungsbefolkningen till exempel? Är det någon som får lida för vad någon annan gjorde generationer bakåt är det väl negrerna själva? Snälla, vänd lite på saker fram och tillbaka innan du slänger ur dig något så dumt. Don't get me wrong, tycker inte heller att det är kul att försiktigt behöva smyga runt i området kring Montmartre när det står massa hotfulla Algerier på varje hörn och försöker sälja taskigt hasch, men om vi kör på en såndär liknelse som du verkar gilla:

Du bor i en öken, svälter, har inge vatten och sunkiga sanitära förhållanden. Grabbarna i uniform som brukade bestämma över dig har helt plötsligt lämnat skiten bakom sig och åkt hem till lyxresorten de kom ifrån. Abdulla erbjuder sig att ta dig dit på en gummibåt för din livsbesparing och lovar guld och gröna skogar - deal. När du väl kommer dit så tycker ingen om dig (förutom de andra snubbarna som följde med på gummibåten och dem som kommit med andra gummibåtar) det finns inga jobb, ingen bostad och allt som återstår är att hanka sig fram på ströjobb och kriminalitet för att överleva... Okej, skit det med men bättre än i öknen, eller hur? Välj du.

Och herregud, du behöver inte brusa upp så mycket bara för att vi inte är ense - kan väl ha en lugn och sansad diskussion för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in