2011-03-02, 18:54
Medlem
Pissmadames avatar
Vadåå, menar du att det gamla legendariska Paris är bortsopat, dom pittoreska gränderna, den sällsamma nättheten och mystiken, all den gemytliga mat crusinen och den florerande fuzziga atmosfären?? Menar du att allt har blivit transformerat till en modern avfallsdepo för imperialistisk konstillation och maskinmörker? Personligen har jag alltid haft en romantisk bild av Paris, men det låter på dig som att den gemytliga parisidyllen inte finns på kartan längre.. Att det blivit invaderat av orcher..
Är det så illa, eller har min romantiska skenbild av Paris kanske aldrig existerat förutom i sagans värld?
För mycket kontinentala korvfingrar som varit i karamellskålen kanske...
Citera
2011-03-02, 19:01
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickassDuke
För att göra en mer rimlig jämförelse än den du just gjorde: Man åker till Kairo för att uppleva Kairo, inte Paris. Förstår du nu?

Man åker till en stad för att uppleva staden, inte människorna. Vill man ha fransk kultur så är det ingen som hindrar en från att åka till en fransk vingård eller ett slott, nånstans ute på landsbygden, istället för att klaga på alla invandrare på tunnelbanan. Förstår du nu?
Citera
2011-03-02, 19:05
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulAid
De som åker dit vill väl också se folket som är grunden till staden/arkitekturen och det är inte afrikaner/araber som byggt upp Eiffeltornet, Notre-Dame, Champs Elysé osv.

Vi pratar inte om vad som har hänt de senaste 200 åren, utan de senaste decennierna.

Titta på alla negrer som hetsar till jobbet? De flesta svarta där har inget jobb. De svarta jag såg gick runt i gäng och stirrade på de vita. Man kan ju inte ens röra sig överallt om man är vit i Paris. Det finns sk. No go zones, där vita inte får "lov" att gå. Sen att muslimerna sätter sig ner och ber mitt på gatan gör det svårt för mig som turist om jag kör bil där och måste vänta på att de ska be sina böner tills jag ska kunna köra förbi. Nu tog jag tåget, med alla svarta, så jag slapp bilköerna.

Jag föreslår att du besöker gravplatserna i Paris om du är intresserad av just dessa människor. Eller förväntade du dig att dem skulle strosa runt på gatorna?

Ja, du vet ju verkligen vart och varför främmande människor i Paris är på väg. Lite att ta i när du säger att de flesta svarta inte har något jobb. Jag har väldigt svårt att tro att svarta gäng glider runt omkring sevärdeheterna och stirrar på alla turister. Eller åkte du till Frankrike för att njuta av förorterna? Litegrann som turister kommer till Stockholm, och sen åker till Valsta i Märsta för att njuta av det vackra landskapet?
Citera
2011-03-02, 19:08
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Det enda negrer och araber ''bidrar'' med är våld, brottslighet, bidragsberoende, parasiti, gangsterrap om horor och pengar och så på det radikal islamism och självmordsbombningar.

Är det inte berikande för Paris med alla dessa områden där det bor 100 % blattar som varken arbetar eller bidrar med något positivt utan bara med brott och våld?

Snacka om att de civiliserade östasiatiska länderna kommer krossa väst i framtiden på allt. Medan vi har enorma förorter överallt med brottslighet och gäng och bidragsberoende överallt så kommer de kunna satsa allt på att utveckla sina stablia och moderna länder ytterligare.

Vi har inte tid eller resurser att utveckla egna saker i väst längre då så mycket pengar går till bidrag och förorter som tär enorma resurser varje år, plus en stor invandring som tär ytterligare miljarder varje år.

Kort sagt så sjunger hela västeuropa på sista versen som det ser ut.

Ja för det har ju inte att göra med att Européer i stor utsträckning inte längre vill ha några vanliga jobb...

God vän till mig driver lastbilsverkstad, han har nästan bara folk från balkan, östeuropa, och några afrikaner där, helt enkelt därför att det inte längre finns nägra Svenskar som är intresserad av yrket. Däremot finns det gott om arbetslösa drägg ute i stugorna som spelar nätpoker, lever på soc., bor hemma när de är 25, och tycker livet är toppen.... Och ingen vill jobba i tillverkningsindustri för kollektivavtalslön, det är så... 1970...

Och för att tala om Paris, kika en gång till om ni kommer dit igen, lägg märke till vem det är som har skitjobben....
Citera
2011-03-02, 19:11
Medlem
Condottieris avatar
Europa är snart ett minne blott. Alla nöjda och glada...?
Citera
2011-03-02, 19:11
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulAid
Har invandrarna redan tagit över Frankrike?

http://www.youtube.com/watch?v=OARlLBBLQW0
Citera
2011-03-02, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Ja för det har ju inte att göra med att Européer i stor utsträckning inte längre vill ha några vanliga jobb...

God vän till mig driver lastbilsverkstad, han har nästan bara folk från balkan, östeuropa, och några afrikaner där, helt enkelt därför att det inte längre finns nägra Svenskar som är intresserad av yrket. Däremot finns det gott om arbetslösa drägg ute i stugorna som spelar nätpoker, lever på soc., bor hemma när de är 25, och tycker livet är toppen.... Och ingen vill jobba i tillverkningsindustri för kollektivavtalslön, det är så... 1970...

Och för att tala om Paris, kika en gång till om ni kommer dit igen, lägg märke till vem det är som har skitjobben....
Enligt ALL statistik så arbetar inte människor från Afrika eller Mellanöstern något vidare.

I Sverige är ungefär 80 % av somalierna arbetlösa och ca 70 % av irakierna för att ta några exempel, och om man då tänker på att dessa folkgrupper är ca 150 000 bara i Sverige så kostar det enormt mycket att försörja dessa parasiter.

Sedan har ingen förnekat att polacker och liknande folk arbetar, parasiterna är nästan uteslutande från Afrika och Mellanöstern.

Man kan heller inte skylla dessa folkgruppers misslyckanden på rasism eftersom asiater från Vietnam, Kina och övriga länder är mer utbildade och bidrar mer enligt statistiken än infödda européer gör.

Det hela handlar om att folken från Afrika och Mellanöstern kommer från en efterbliven och gammalmodig kultur, med noll historia av studier och där kvinnan inte arbetar. Man är ofta analfabeter och man är rätt ofta av inavlad bakgrund vilket gör att det genetiska matrialet är dåligt.

Det finns en god anledning att invandrare från Afrika och Mellanöstern har misslyckats och för med sig samma problem i HELA Europa, I Italien, Frankrike, Spanien, England, Sverige, Tyskland och Holland. Det spelar ingen roll vilket land det är, dessa invandrare från de regionerna misslyckas överallt.

Invandringen från Afrika och Mellanöstern kostar de europeiska länderna svinmycket miljarder varje år, det finns överallt massvis med förorter där 80 % av folket är arbetlösa och anafalbeter.
Citera
2011-03-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculexx
Strömmar inte in, och det kommer inte att byggas ngra moskeér här då stor del av befolkningen inte gillar muslimer. Baserat på ? ? ? Det med ta imot invandring, så skiljer det sig och inte alls så att alla EU länder har samma invandrings politik. Kan hända att det blir så, men Polen och resten av Östeuropa kommer inte att gå med på det. Polen har varit med i EU 7 år Sverige 17 så visst. Tyckte inte läget var mkt bättre i Sverige 2001 dock=). Det finns vägar runt detta med statistik för invandring också, men detta är något Sverige och vissa andra länder inte försöker sig på då dörrarna skall vara öppna. Skall ju tilläggas som det sades innan om Tyskland, att det inte enbart är pga. godhet. Tyskland är fortfarande förtryckta av vad som hände i WW2 och det är för vissa grupper viktigt att visa upp i media år ut och år in.

Vet inte om något moskébyggande men min familj känner många polacker som säger att araber har börjat ta deras jobb nu osv. Visst, Sverige släppte in invandrare innan de gick med i EU, till skillnad från Polen. Men nu måste Polen ta in invandrare pga EU. Så är det bara, vare sig dom bygger moskéer eller andra saker.
Citera
2011-03-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmadame
Vadåå, menar du att det gamla legendariska Paris är bortsopat, dom pittoreska gränderna, den sällsamma nättheten och mystiken, all den gemytliga mat crusinen och den florerande fuzziga atmosfären?? Menar du att allt har blivit transformerat till en modern avfallsdepo för imperialistisk konstillation och maskinmörker? Personligen har jag alltid haft en romantisk bild av Paris, men det låter på dig som att den gemytliga parisidyllen inte finns på kartan längre.. Att det blivit invaderat av orcher..
Är det så illa, eller har min romantiska skenbild av Paris kanske aldrig existerat förutom i sagans värld?
För mycket kontinentala korvfingrar som varit i karamellskålen kanske...

Det gamla legendariska Paris finns inte längre, tyvärr. Det enda som kännetecknar Paris nuförtiden är de arkitektriska sevärdigheterna som t.e.x. Eiffeltornet och Notre-Dame. Förutom det är staden skit. Smutsig och nedklottrad. Folket i staden har ingen respekt längre, förorterna spårar ur. Att bränna bilar i Paris har blivit en sport. Från 1998 till 2009 har 191055 st bilar sprängts.

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fcovenan tzone.blogspot.com%2F2010%2F01%2Ffrances-car-burnings-2009-numbers-in.html&anno=2
Citera
2011-03-02, 20:02
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KooperativSkog
Du skrev att du var i London, ja. Var det något jag missade med det tycker du?

Jag kallar det segregation, Negrerna i Brixton (eller så säljer de fejk-droger i Camden etc) och så har du indierna där och kineserna där och sedan överklassen där och bla bla bla...

Det är ju inget annat än flera små skitländer i en och samma stad. Det är okej, visst, det är det väl kanske...

Sedan var du i Paris, det var också okej, säger du. Om du skulle jämföra dessa två städer? (Paris - London). Vart kände du dig tryggast och varför? Tror du att den ena staden lyckats bättre än den andra i fråga om assimilering/integration?

Är det som att komma till London ungefär, om man besöker Paris. (Alltså sett till hur många icke-europeiska som dyker upp i vrårna med sina grönsaksstånd eller tändsticksaskar och den där pappersbiten man skall hålla koll på medan de övriga kumpanerna länsar fickorna på åskådarna).

Svårt att säga, Paris känns så mycket mer som ett turistmål och därför tryggare.
Såg många poliser, många andra auktoriteter och folket såg propert och ordentligt ut oavsett hudfärg. Sen hade Paris, som de flesta storstäder, sin andel tiggare.

London var en stressig stad där ingen hade tid och alla var rätt otrevliga, ungefär som i Rom.
Kändes lite farligare också av någon anledning, men jag var äldre då, hade insett faror etc.

Kan inte riktigt ge en objektiv bedömning.

Mvh
Citera
2011-03-02, 20:03
Medlem
Bashes avatar
Frankrike har flest muslimer i Europa så det är inget man blir förvånad av längre...
Citera
2011-03-02, 20:14
Medlem
Frankrike är ett förlorat land sedan länge. Tragiskt på sitt sätt.

Paris som stad är också ljusår ifrån vad det en gång var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in