Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-01, 19:32
  #1
Medlem
Jibezs avatar
Tjena,

Jag behöver lite hjälp med storlek på kavaj, jag har ingen koll alls på det. Hittat i alla falla en riktigt snygg marinblå kavaj.

Storlek som finns är 54 (XXL enligt hemsidan). Tror ni detta passar mig? Jag är 188cm och väger 93kg (tränad, så bred överkropp och smal midja). Problemet är att jag köpte tidigare en kavaj från HM i storlek 54 som satt riktigt tight, eller skiljer sig HMs storlekar?

Måtten på kavajen i storlek 54,
Bröstvidd 74
Längd 60
Ärmlängd 72

Måtten kan väl inte stämma? Kanske felskrivet? Det känns som det ska stå 60cm bröstvidd och 74cm i längd?

Tacksam för lite hjälp!
__________________
Senast redigerad av Jibez 2011-03-01 kl. 19:38.
Citera
2011-03-01, 23:11
  #2
Medlem
Det brukar skiljas från märke på olika storlekar. Finns det inga mått på hemsidan? Då kan du ta ett måttband och mäta dig för att då vet du om den passar.
Citera
2011-03-02, 11:49
  #3
Medlem
eradicos avatar
Vet inte om det är till någon überhjälp men kavajers storlekar (44, 46 ... 54) ges av att du mäter bröstkorgen i cm och därefter dividerar talet med två.
Exempelvis: Jag har 92 runt bröstkorgen, jag dividerar det med två och får då 46. Så om du har 108 runtom bröstet kommer den att sitta ganska rätt.
Citera
2011-03-02, 22:22
  #4
Medlem
Jibezs avatar
Okej jag har 113cm i bröstmått, brukar vara svårt att hitta kläder när man tränar på gym. Man får stor bröstkorg/rygg och liten midja.

Jag beställde den och får hoppas att den sitter bra, trots att jag har mer än 108. Men att den har bröstvidd i 74cm och sedan ta det gånger 2 kan väl inte stämma? Det blir ju hela 148cm.
Citera
2011-03-03, 01:19
  #5
Medlem
Varför går du inte till närmsta hm och prövar en kavaj bara?
Citera
2011-03-04, 02:38
  #6
Medlem
Jibezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Varför går du inte till närmsta hm och prövar en kavaj bara?

För att jag inte ska köpa någon kavaj på HM. Deras satt ganska dåligt och storlek 54 var för trång över rygg/bröst. Ska beställa en från nelly! Jag ska hämta ut storlek 54 i morgon, ska nog ha tur om den passar bra.. men man tycker att en storlek som förväntas vara i XXL ska passa, kör ju på xl i vanliga fall!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback