Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-21, 10:18
  #553
Medlem
Karo stiger på sin rapport, men var den bra?

De är hårdare drabbade av Corona än vad som framgick av Q2 och hade nu en negativ organisk tillväxt. Bunkringseffekten har visat sig, under Q1 bunkrade marknaden upp febernedsättande.

Men i övrigt trummar ju storbygget på...

Så lite av ett "jaså?".

Men uppåt på börsen med ett par procent.
Citera
2020-09-13, 12:58
  #554
Medlem
Senast betalt 69,30. Nytt ATH tror jag, i alla fall de sista 10 åren.

Jag hade inte tänkt gifta mig med denna aktien egentligen, men nu sitter jag här med snart 5 år gammalt innehav och en dryg dubbling av kursen. Det är ingen raket således, men den har gått bra av Covid-19.

Vad tror man här egentligen... köp&behåll? Vänta på att bygget blir färdigt, uppköpen gjorda och utdelningarna kommer? Det kan ta 5 år till ju.

Eller å andra sidan... Covid-effekten varar inte för evigt.... men var ligger då toppen?

Det är en stor slant som ligger där, det är nu ett av mina äldsta innehav.

Men om man säljer av, vad skall man då köpa? I dagens knäppa börs känns deras produkter och verksamhet som ett ganska safe bet som passar min försiktiga portfölj.

Och snart listas de på Large Cap, det bör ske vid årskiftet och nästa översyn. KP är värt 15 milj sek och gränsen är 10... så de är stabilt över nu... och det brukar faktiskt ha lite betydelse på kursen för de kan hamna i fler indexfonder.

Jag behåller ett tag till.
__________________
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2020-09-13 kl. 13:01.
Citera
2020-09-13, 14:31
  #555
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Senast betalt 69,30. Nytt ATH tror jag, i alla fall de sista 10 åren.

Jag hade inte tänkt gifta mig med denna aktien egentligen, men nu sitter jag här med snart 5 år gammalt innehav och en dryg dubbling av kursen. Det är ingen raket således, men den har gått bra av Covid-19.

Vad tror man här egentligen... köp&behåll? Vänta på att bygget blir färdigt, uppköpen gjorda och utdelningarna kommer? Det kan ta 5 år till ju.

Eller å andra sidan... Covid-effekten varar inte för evigt.... men var ligger då toppen?

Det är en stor slant som ligger där, det är nu ett av mina äldsta innehav.

Men om man säljer av, vad skall man då köpa? I dagens knäppa börs känns deras produkter och verksamhet som ett ganska safe bet som passar min försiktiga portfölj.

Och snart listas de på Large Cap, det bör ske vid årskiftet och nästa översyn. KP är värt 15 milj sek och gränsen är 10... så de är stabilt över nu... och det brukar faktiskt ha lite betydelse på kursen för de kan hamna i fler indexfonder.

Jag behåller ett tag till.
Jag kommer att ligga kvar, det finns grym potential. Jag köpte mitt innehav för strax över 60 öre (12 kr), innan den omvända splitten, så även jag har legat i pappret ett tag
Citera
2020-09-13, 14:38
  #556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jag kommer att ligga kvar, det finns grym potential. Jag köpte mitt innehav för strax över 60 öre (12 kr), innan den omvända splitten, så även jag har legat i pappret ett tag

Hur länge sedan var det?? 2013-14 något? Omvänd splitt hittar jag 2015... men det har jag ju inte varit med om.

Mitt GAV är nog strax över 30 tror jag... det har ju varit några FE.

Jag tror jag gick in vid denna tid 2016....

Fasen måste kolla lite... vänta kvar jag är strax tillbaka.

Nu är jag tillbaka... pust...

25/8 2017 köpte jag de första för 40 kr... sedan ökade jag så sakta i nedgången där... känns som en evighet då det hänt så mycket.

Så har jag sålt av med vinst efter varje FE då jag tyckte jag haft för mycket kosing i aktien, det hade jag glömt jag gjorde...

GAV är 32 kr nu efter en massa turer.

Nåja... 117% upp på tre år, med lite vinsthemtagningar redan gjorda. Det är ju bra!

Inte så bra som du, men bra ändå tycker jag.

Nå, den stiger nu så fel läge att sälja i alla fall.
__________________
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2020-09-13 kl. 14:48.
Citera
2020-10-30, 13:17
  #557
Medlem
Dagens rapport var ingen större höjdare, det är segt i Karo...

Hur tänker ni andra??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback